Velika verjetnost, da ima vaš uvoženi avto prevrtene kilometre

Foto: Andrej Leban
Foto: Andrej Leban
Je vaš rabljeni avto uvožen iz Nemčije? Velika verjetnost je, da število prevoženih kilometrov na števcu ni pravo.
Oglej si celoten članek

Nemčija je največji izvoznik rabljenih avtomobilov, ocenjuje pa se, da ima kar tretjina vseh prevrtene kilometre. Evropska unija je zdaj odločena, da temu končno naredi konec.

Evropski parlament je ta teden začel z pobudo, ki bi utegnila drastično zmanjšati prevare v povezavi s prevrtenimi kilometri rabljenih avtomobilov. Najverjetneje bodo uporabili rešitev Belgije, kjer so za 97 odstotkov zmanjšali tovrstne poneverbe.

Avto Cena rabljenih dizlov močno padla

Odbor za promet Evropskega parlamenta je izglasoval poročilo, ki ga je sestavil poslanec in član nemškega SPD  Ismail Ertug. Poročilo naj bi se kmalu znašlo na glasovanju na planetarnem zasedanju evropskega parlamenta. Parlament lahko od Evropske komisije, institucije, ki predlaga pravne akte Unije, zahteva, da začne zakonodajne dejavnosti na posameznem področju. 

Avto Kdaj se proda največ rabljenih avtov?

Odbor za promet je zaradi številnih primerov z v povezavi z manipulacijami prevoženih kilometrov naročil izdelavo študije o manipulacijah. V raziskavi so ocenili, da je med pet in 12 odstotkov rabljenih vozil v državah članicah EU zmanjšano število prevoženih kilometrov v rabljenih avtomobilih. Nekatere članice EU pa po tem močno odstopajo. Tako naj na Poljskem kar 90 odstotkov uvoženih avtomobilov nima prikazanega realnega števila prevoženih kilometrov, iz raziskave pa je jasno, da je kar pri tretjini nemških avtomobilov števec kilometrov prirejen. 

Konec za šušmarje Prodajo rabljenih avtov pri nas bodo obrnili na glavo

Raziskava je pokazala, da se je leta 2014 iz ene v drugo članico EU izvozilo 2,4 milijona avtomobilov. Najpogostejše se s prevoženimi kilometri manipulira pri avtomobilih, ki jih podjetja dajejo na uporabo svojim zaposlenim, nato pri zasebnih avtomobilih z velikim številom prevoženih kilometrov, sledijo lahka dostavna vozila, taksi vozila in vozila, ki so bila v lasti rent-a-car agencij. 

Foto: Anže Petkovšek Rabljeni avti

S to težavo se v največji meri sooča 13 najnovejših članic evropske povezave, medtem ko so tovrstni primeri v starih članicah EU15 redkejši, kar za dva do trikrat redkejši. Z zmanjšanjem števila prevoženih kilometrov se umetno povečuje vrednot rabljenim vozilom, študija pa nakazuje, da je ta umetno dvignjena vrednost večja med dva do pet tisoč evrov na posamezen avtomobil. Odvisno od tega, v kateri razred se uvršča avtomobil.

Avto Prihaja vozilo, ki ga boste čez leta težko našli med rabljenimi

Poleg tega ima tovrstno početje vpliv še na druge negativne posledice kot je dražje vzdrževanje takih vozil in zmanjšana varnost na cestah. v študiji je ocenjeno, da naj bi bila ekonomska škoda na ravni celotne unije med 5,6 in 9,6 milijard evrov. Nič čudnega, da je zaupanje na trgu v rabljena vozila na najnižji točki v zgodovini. 

Foto: Žurnal24 Avtomobilski števec

Car-Pass je izvedel raziskavo v petih državah članicah EU, v Belgiji, Nemčiji, Franciji, Luksemburgu in na Nizozemskem. Njihova blaga ocena je, da ima rabljen avtomobil v povprečju za 60 tisoč kilometrov zmanjšajo število prevoženih kilometrov. 

Avto Rabljeni avto, ki je z vsakim dnevom dražji

Do zdaj je to težavo najbolj učinkovito rešila Belgija, ko je leta 2006 uvedla sistem imenovan Car-Pass. Gre za centralizirano bazo podatkov, v katero se pri vsakem obisku avtoserviserja, vulkanizerja oziroma servisne delavnice vpisuje število prevoženih kilometrov. Tudi, ko je treba zamenjati zgolj žarnico v žarometu. Vse servisne delavnice so zakonsko obvezane v sistem baze podatkov vnesti število prevoženih kilometrov. Tako so možnosti manipulacije s prevoženimi kilometri zmanjšali na minimum. Prodajalec rabljenega vozila je na zahtevo potencialnega kupca dolžan predložiti najnovejši izpis iz Car-Passa, iz katerega je razvidna vsakršna nelogičnost v povezavi z prevoženimi kilometri. Belgijci so število manipulacij zmanjšali za 97 odstotkov. Podoben sistem je uvedla tudi Nizozemska. Težava je, da se baza podatkov ne spremlja več, ko avto zapusti Belgijo. Zato je predlog, da se certificira vsak avtomobil, ki je prodan v tujino, druga opcija pa je izmenjava podatkov med državami članicami. 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 11

  • 21:03 30. April 2018.

    če bi bilo v interesu, bi bilo že urejeno.... višja kot je vrednost rabljenega avtomobila, več država pokasira....

  • 06:56 30. April 2018.

    Kako že gre tisto, laž, večja laž, statistika.

  • 06:55 30. April 2018.

    Na tehničnih pregledih Petovia avto vsakič zabeležijo prevožene kilometre ,tako jih lahko preverite s prometnim dovoljenjem . Kako je pri …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.