Velika napaka voznikov, ki jo počnejo ob divjanju cen goriv

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Ob divjanju cen goriv so se na slovenskih črpalkah naredile dolge kolone voznikov, ki so lovili cenejše točenje goriva. Številni so pri tem naredili veliko napako, ki lahko na dolgi rok škoduje avtomobilu.
Oglej si celoten članek

Danes je polnjenje posode za gorivo do vrha in čez vse pogostejše med vozniki, saj cene goriv divjajo v nebo. Zato ne preseneča, da vse pogosteje v na pol ali tri četrt polno posodo dolivamo tudi manjše količine goriva, da jo napolnimo povsem do vrha pred vsakokratnim zvišanjem cene goriv.

POZOR Pazite, ko točite gorivo, ta fotografija je dokaz!

Tudi pred daljšo potjo posodo z gorivom pogosto vozniki napolnijo do vrha. Verjetno pa ga ni med nami, ki na bencinski črpalki tudi po tistem, ko je avtomat ustavil točenje goriva, ne bi dotočili še decilitra ali več in zaokrožili znesek, ki ga je treba plačati, ali pa le dopolnili zalogo goriva v želji po več prevoženih kilometrov pred naslednjim obiskom črpalke. Menimo namreč, da bomo tako posodo še malo napolnili.

Foto: Anže Petkovšek OMV bencin

Nasveti Nasveti: Kako ob rekordnih cenah goriv privarčevati?

Ne počnite tega!

Takšno početje ni priporočljivo. Lahko se celo dogaja, da mečemo denar stran, če že ne škodimo avtomobilu. Strokovnjak s portala Roadshow Brian Cooley v namreč v zanimivem videu navaja razloge, zakaj bi morali točenje prekiniti takoj, ko ga ustavi avtomat in zakaj z njim ne smemo nadaljevati. Lahko celo pokvarite avtomobil. Prvi je povsem varčevalne narave. Lahko se namreč zgodi, da črpalka povečuje vsoto, ki jo moramo plačati, goriva pa ne toči. Odvečno gorivo, ki ga »dotočite« lahko namreč čez oddušno cev preprosto steče na tla, lahko pa se celo po odzračevalni cevi točilnega sistema bencinske črpalke vrne v cisterno.

Natoči in vozi Noro obnašanje voznikov na bencinskih črpalkah: Natoči in vozi

Odzračevalniki na posodah za gorivo so na sodobnih avtomobilih pogosto zasnovani tako, da hlapov goriva, ki se tvorijo v posodi, ne odvajajo v ozračje, ampak v sistem, ki jih odstrani. Če natočimo preveč goriva, lahko to steče v sistem, ki je namenjen gorivnim hlapom. V najslabšem primeru lahko zato pride celo do okvare sistema, ki lahko zahteva zelo drago popravilo. Navsezadnje boste s polnjenjem do prvega klika bolj prijazni tudi do okolja, saj odvečno gorivo ne bo steklo na tla in brez potrebe onesnaževalo okolje.

Ukrepi Obstaja tudi drugačna pot do cenejšega goriva

Vožnja na rezervi škodi

Na drugi strani vozilu škodi tudi stalna vožnja na rezervi. Je veliko bolj škodljiva kot si mislijo lastniki in lastnice vozil. Pred časom je na to opozoril tehnični inštruktor pri podjetju GMT in trikratni mehanik leta Primož Rožnik.

Foto: Žurnal24 Gorivo

Problem št. 1: voda v vbrizgalnih šobah

Prvi problem se pojavlja zaradi večjega pojavljanja kondenziranja vlage na stenah praznega rezervoarja in posledično kopičenja škodljive vode na dnu. Voda posledično zlahka prodre do vbrizgalnega sistema motorja, kjer povzroča korozijo. To je še bolj izrazito pri dizelskih motorjih, kjer se voda v rezervoarju veže z biodizlom in ustvarja usedline, ki mašijo dotok goriva.

Problem št. 2: zrak v sistemu

Zaradi prenizkega nivoja goriva v rezervoarju pri vožnji skozi ovinke ali pri vožnji v klanec ali po klancu navzdol zelo lahko pride do zajema zraka v obtok goriva in posledično padca tlaka v sistemu ter cukanja ali celo ugašanja motorja Večina rezervoarjev sicer ima še posebno oblikovano zbirno posodo, ki lahko ta pojav do neke mere prepreči, a ob dolgotrajni vožnji v klanec lahko tudi v njej zmanjka goriva, saj je v njej prostora le za med 0,5 in enim litrom goriva.

Problem št. 3: gorivo lahko zavre

Dodaten problem vožnje s premalo goriva se pokaže v vročih dneh, ko temperatura goriva zaradi stiskanja na visoke tlake v sistemu naraste, gorivo pa toplote v povratnem krogu do rezervoarja ni sposobno dovolj ohladiti. Zaradi tega lahko pride do zavretja goriva. Posledično pride do ustvarjanja mehurčkov zraka in padca tlaka goriva. V izogib tega imajo vozila večinoma hladilnike na povratnem vodu do rezervoarja.

Problem št. 4: merilniki goriva ne kažejo več prav

Zaradi elektronskih merilcev količine goriva v nekaterih vozilih lahko merilec in kazalec količine izgubita kalibracijsko nastavitev in posledično kažeta več goriva, kot ga je v resnici. Potem pa se vozniki sprašujejo, zakaj je motor ugasnil. Ker je rezervoar suh kot poper.
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.