Neodvisni mehanik in specialist za servis klimatskih naprav Janez Kranjčič pravi, da je najbolj pogosta napaka voznikov in voznic, da imajo pozimi izklopljeno delovanje klimatske naprave: "Popravil klimatskih sistemov je približno enako poleti in pozimi. Težava, je, ker veliko voznikov meni, da klime pozimi ne smejo prižigati. Zato se hladilni plin porazgubi, prav tako mazivo. Kompresor pa potem starta na suho. Klima mora delovati tudi pozimi, pa čeprav vpliva na porabo goriva."
Veliko napak na vozilih letnikov od 2002 do 2012
Strokovnjak pravi, da se lastniki vozil izogibajo sprotnemu servisiranju klimatskih naprav. Zaradi slabo vzdrževane klimatske naprave strahu pred uhajanjem plina, kot je to primer pri hišnih plinskih sistemih, ni. "Ko se klima izključi, pade tudi tlak. Plin v klimatskih sistemih ni primerljiv z plinskimi inštalacijami v stanovanjih. V prometnih nesrečah je še najbolj nevarno gorivo,“ pravi strokovnjak, ki dodaja, da je za zdravje vseeno zelo pomembna dezinfekcija in servis klimatske naprave: "Alge, ki se zaredijo v klimatskih sistemih, lahko povzročijo "moderne" bolezni dihal. Protiprašni filtri so, ampak ti preprečujejo vdor trdih delcev v potniški prostor. Alge in kondenzacijska tekočina pa ostanejo v vozilu in gnijejo. Zato je treba servisirati klimo.“
Razlike v ceni klimatskih naprav upravičene
Kranjčič pravi, da samodejne klimatske naprave niso nič bolj zanesljive kot ročne, a je razlika med njimi občutna. Pri ročnem sistemu mora uporabnik najti kompromis med hladno in toplo temperaturo, ki jo težko uravnava. Je pa ročna klimatska naprava celo boljša za samo zdravje, saj je uporabnik sam odvisen od nastavitev. Naloga samodejne klimatske naprave je namreč, da čim hitreje temperaturo prilagodi željam uporabnika.
Kranjčič pojasnjuje, da je razlika v ceni klimatske naprave v avtomobilu nižjega in višjega cenovnega razreda upravičena: "V sistemih višjega cenovnega razreda je kontrola temperatur desetkrat večja in so sistemi veliko bolj odzivni. Za razliko od klimatskih sistemov vozil nižjega cenovnega razreda, kjer je vgrajen en merilec, imajo dražji avtomobili na vsakem izpustu merilec, ki uravnava temperaturo.“
Mišljeno je da s klimo greješ ne hladiš. V glavnem meni dela in jo uporabljam celo zimo, tudi precej hitreje …
Naj mi ta pametni mehanik pove kako naj pozimi uporabljam klimo če ne dela pri nižji tem. od 5stopinj.
bebo...sploh ne razumeš poante...<br />nihče ni rekel da ni dobro da laufa pozimi...meni vedno laufa po potrebi ker mam avtomatsko<br …