Več kot 10 modelov, za katere je registracija lahko po novem skoraj zastonj

Foto: Renault Roadcrew
Foto: Renault Roadcrew
Prva polovica devetdesetih let je bila na področju avtomobilizma zelo plodno obdobje in to je veljalo tudi za leto 1993.
Oglej si celoten članek

Katere avtomobilske modele bomo torej letos lahko prvič vpisali na seznam starodobnikov? To seveda pomeni, da so letos stari trideset let. Lahko povemo, da je kar nekaj takšnih, katerih lastniki gotovo že komaj čakajo, da bodo dobili uradni status starodobnikov.

Danes že posebni Če imate enega od teh avtomobilov, ste v posebni skupini

Večina voznikov v avtomobilih vidi predvsem uporabno sredstvo za dnevne prevoze in potovanja, kar je povsem korekten odnos, a na srečo jih kar nekaj na stvar gleda precej drugače. Veliko je namreč tudi ljudi, ki jim avtomobili pomenijo veliko več in zato obstaja tudi kategorija avtomobilov, ki jim v splošnem pravimo starodobniki.

Starodobnik je po predpisih vozilo, ki je bilo izdelano "pred 30 ali več leti, je ohranjeno in tehnično vzdrževano tako, da je skladno z originalno konstrukcijsko sestavo in obliko ter se zaradi svojega zgodovinskega in tehničnega pomena ne uporablja za vsakodnevne prevoze." Starodobnik ima pri tehničnem pregledu, cestnini in zavarovanju lahko precejšnje ugodnosti v obliki popustov. Tako plača le 20 odstotkov predvidene letne dajatve, zavarovalnice pa imajo za ta vozila običajno zelo ugodne pakete, saj vedo, da so njihovi lastniki še bolj previdni pri vožnji in skrbi.

Stari kot Slovenija Ne boste verjeli, kateri avti so letos že postali starodobniki

In kateri avtomobili bodo lahko leta 2023 prvič dobili status starodobnikov? Seznam je precej pester in sega od najmanjših in najcenejših mestnih malčkov do športnih avtomobilov in nekaj eksotike. Poglejmo jih od blizu.

Foto: BMW BMW 3 compact

BMW 3 compact

Leta 1993 je na ceste zapeljal BMW-jev novi model, BMW serije 3 compact, ki je bil po mnogih letih njihov prvi vstop v razrede niže od srednjega. Bil je tudi BMW-jev prvi "hatchback" po modelu BMW 2002 touringu, ki so ga nehali izdelovati leta 1974. Prednji del do stebrička A je bil sicer enak kot pri aktualni trojki, enaka pa je bila tudi njegova medosna razdalja, zadek pa je bil veliko krajši. Bavarci so z njim nagovarjali predvsem bolj dinamične mlajše kupce z manj denarja in bili precej uspešni, saj je botroval leta 2004 predstavljeni seriji 1.

Foto: Citroën Citroën xantia

Citroën xantia

Citroën je začel limuzino srednjega razreda xantio spomladi 1993 prodajati kot elegantno naslednico uspešnega citroëna BX. Čeprav je bila oblikovno bolj konservativna od predhodnika, so ji Francozi namenili nekaj posebnosti. S tem se je izognila usodi dve leti pred tem predstavljenega citroëna ZX, ki je obveljal za dolgočasnega. Obdržala je tudi Citroënovo hidropnevmatsko vzmetenje, ki je različici activa V6 z aktivnimi stabilizatorji zagotovilo tudi to, da še vedno velja za najhitrejši avtomobil na losoven testu. Premagala ga je s hitrostjo 85 kilometrov na uro. Ime xantia sicer izhaja iz grškega izraza "xanthos", ki označuje blondinko.

Foto: Žurnal24 1995: fiat punto

Fiat punto

Fiat je punta septembra 1993 predstavil kot naslednika ostarelega a uspešnega una. Tudi punto je bil zelo uspešen, saj so jih že v prvi generaciji prodali 3,429 milijona, kot evropski avto leta 1995 pa je premagal VW pola. Punto je bil tipični majhen fiat, ki mu je obliko ukrojil Giorgetto Giugiaro. Kot zanimivost dodajmo, da je izhajal iz oblikovnega predloga za renaulto clio. Ko Giugiarov predlog ni bil sprejet, ga je ta odnesel k Fiatu, ki ga je sprejel in zadevo najprej izvedel v tri- in petvratni kombilimuzinski obliki, pozneje pa še kot privlačni kabriolet.

Foto: Kia kia sportage

Kia sportage

V začetku devetdesetih let izraza 'športni terenec' še nismo poznali, vendar pa so že obstajali avtomobili, ki bi lahko nosili to oznako. Eden takšnih je bil kia sportage prve generacije, ki je bil malce drugačen in predvsem bolj mehanski od njegovih sodobnih naslednikov, vendar bi ustrezal definiciji SUV. Prva generacija je sicer nastala na osnovi Mazdinega kombija bongo in si je veliko komponent delila z mazdami. Pogon je bil v osnovi zadnji s priključljivim štirikolesnim. Za evropski trg so jo izdelovali pri Karmannu v Osnabrucku.

Foto: Mazda xedos 9

Mazda xedos 9

Mazda se je z modeli xedos v začetku devetdesetih let preskušala v višjih razredih, kot pa jih je običajno oskrbovala. Leta 1992 je najprej na ceste zapeljal manjši xedos 6, leta 1993 pa še večji xedos 9. Glede na to, da je Mazda z njim nagovarjala bolj izbirčne kupce, je bil xedos 9 veliko bolje izdelan in se je ponašal tudi z bolj prestižnimi materiali od ostalih modelov. Tudi motorna ponudba je bila bolj zmogljiva. Konec devetdesetih let se je linija kljub temu izkazala za slepo ulico in leta 2002 je xedos 9 na tekočih trakovih nasledila mazda 6, sama po sebi bolj prestižna naslednica mazde 626.

Foto: Mercedes-Benz mercedes-benz razred C

Mercedes-benz razred C

Oktobra 1993 je bil čas za predstavitev naslednika mercedesa-benza 190, legendarnega 'baby benza', ki je dobil tudi novo ime. Po zgledu razkošnega mercedesa-benza razreda S se je namreč imenoval mercedes-benz razreda C. Po večjem "bratu" pa je prevzel še marsikaj. Kakovost izdelave pri njem je bila namreč na prav taki ravni, kot pri mercedesu-benzu razreda S, podobno pa je veljalo tudi za vozne lastnosti in njegovo trdoživost. Poleg tega pa je bil prvič na voljo tudi kot športni AMG.

Foto: Peugeot peugeot 306

Peugeot 306

Peugeot 306 je v začetku leta 1993 nasledil peugeot 309, ki je prelomil s Peugeotovim siceršnjim označevanjem avtomobilov z zaporednimi številkami, saj so ga dejansko razvili pri Matri. Peugeot 306 je bil zato formalno naslednik starejšega peugeota 305. Tehnično osnovo si je delil s citroënom ZX, vendar mu je oblika, ki jo je zasnoval Pininfarina, zagotovila več uspeha pri voznikih.

Foto: Žurnal24 Fiat Punto

Seat ibiza (druga generacija)

Španski Seat je enega svojih ključnih modelov ibizo kot svoj samostojni projekt predstavil leta 1984, leta 1993 pa je nastala druga generacija, prva, ki so jo razvili pod okriljem novega lastnika Volkswagna. Na voljo je bila kot tri- ali petvratni kombi, limuzina, kupe in karavan pa so se imenovali cordoba oziroma cordoba vario.

Foto: VW VW golf variant

VW golf variant

Čeprav Volkswagen golfa izdeluje že od leta 1974, je ta šele v tretji generaciji leta 1993 prvič dobil karavansko različico variant. Od tekaj jo je vedno imel, z njim pa so bile zadovoljne predvsem družine. Od kombilimuzinskega golfa se je razlikoval predvsem po podaljšku za zadnjimi vrati, v katerem se je skrival prtljažnik z osnovno prostornino 466 litrov, ki ga je bilo mogoča povečati na 1.428 litrov.

Foto: Opel Opel corsa

Opel corsa (druga generacija)

Opel je leta 1993 predstavil drugo generacijo corse. Ta je v Evropi sicer izgubila manj uspešno limuzinsko različico, zato pa je pridobila veliko bolj privlačne zaobljene karoserijske linije. Tisti, ki malce pobrska po spletu, morda lahko najde tudi karavansko različico, ki so jo v Evropi prodajali le v Italiji, kamor so jo uvažali iz Argentine. Zanimivost: corsina oblika je bila delo japonskega oblikovalca Hidea Kodame.

Foto: Renault Roadcrew renault, renault clio, renault clio williams, renault clio 16v, renault sport, rs

Renault clio williams

Renault je v letu 1993 v omejeni seriji vsega 3.800 avtomobilov lansiral cilo wiliams. Do konca prodaje so jih izdelali še dodatnih 1.600. Ker se je majhen "hot hatch" voznikom tako priljubil, so izdelali še drugo in tretjo serijo in jih na koncu prodali več kot 12.000. Izbire je torej kar nekaj in nakup takšnega starodobnika se gotovo tudi izplača. Gre namreč za čistokrvni "hot hatch" z dvolitrskim atmosferskim motorjem, ki razvije moč 108 kilovatov in doseže hitrost 215 kilometrov na uro, poleg tega pa odlično leži na cesti in je vrh vsega tudi povsem vsakdanje udoben. In tudi ne stane prav veliko.

Foto: Tatra tatra 613-4 electronic

Tatra 613-4 electronic

Češka avtomobilska tovarna, ki je poleg tovornjakov izdelovala tudi razkošne limuzine, je med letoma 1974 in 1995 izdelovala elegantno limuzino tatro 613, ki je v svojem dolgem življenju imela veliko različic, Ena bolj zanimivih je bila tatra 513-4 elecronic, prvi češki avtomobil s popolno elektronsko podporo. Trije računalniki so namreč med seboj komunicirali preko vmesnika "Can-Bus", kar je tedaj bila precej posebna rešitev. Voznika je na nevarnosti opozarjal celo ženski glas, ki je med drugim zahteval tudi, naj se potniki pripnejo z varnostnimi pasovi. Tatra je izdelala le 17 primerkov tega avtomobila, zato tisti, ki ga ima, poseduje zelo unikatni izdelek avtomobilske industrije.

Foto: Nissan nissan terrano II

Nissan terrano II

Nissan je leta 1993 predstavil nissan terrano II, klenega terenca, ki pa se je močno spogledoval tudi s tem, kar danes poznamo kot trend športnih terencev. Za obliko so poskrbeli pri torinskem studiu I.DE.A Institute, na voljo pa je bil s troje ali petero vrat. Za Evropo so ga izdelovali v Španiji.

Foto: Country Hills Toyota Toyota supra

Športniki

Leto 1993 je veliko novosti prineslo tudi na področju športnih avtomobilov. V šesto generacijo je denimo vstopila toyota celica, četrto pa toyota supra. V četrti generaciji sta bila na voljo tudi ford mustang in chevrolet camaro. Prvič smo videli tudi nizozemskega superlahkega športnika donkervoort D8, za prav tako privlačno, a cenovno dostopno alternativo, pa je poskrbel fiat coupe.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 10:34 18. Januar 2023.

    Zato pa je tudi vožja življensko tvegana. Poznam primere ko so šli na oni svet skupaj z ljubljenim Hitlerjevim hroškom …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.