Danes se pričenja nacionalna preventivna akcija Varnostni pas, med katero bodo v naslednjih 14 dneh pri Agenciji za varnost prometa v sodelovanju s policijo, Ministrstvom za izobraževanje, osnovnimi in srednjimi šolami, občinami, nevladnimi organizacijami, in šolami vožnje opozarjali na pomen pripetosti v vozilu.
Kar neverjetno je, da lani izmed 30 umrlih voznikov v prometnih nesrečah kar 10 ni uporabljalo varnostnega pasu. Še slabše je pri sopotnikih, saj je bilo nepripetih kar 18 umrlih ljudi oziroma 44 odstotkov vseh smrtno ponesrečenih! Da varnostni pas resnično lahko močno ublaži posledice v primeru trka, gola statistika dokazuje pri podatku o hudo poškodovanih voznikih - 81 odstotkov je bilo privezanih.
Varnostni pas pri trku upočasni in prepreči gibanje telesa proti trdim delom v vozilu in tako prevzame velik del sile, ki se sprosti ob trku. Sile pri trku so enake ne glede na sedež v vozilu, zato je nujna uporaba varnostnih pasov tudi na zadnjih sedežih, v vseh vozilih in na vseh vožnjah. Naletna teža je pri trku odvisna od mase in hitrosti ter eksponentno narašča s hitrostjo – tako na primer pri moškem z 80 kg že pri 50 km/h znaša več kot 2 toni, pri 90 km/h pa več kot 6 ton.
Večina ljudi sicer pozitivno ocenjuje uporabo varnostnega pasu vendar pogosto, predvsem na vsakodnevnih in krajših vožnjah, podcenjujejo tveganje in možne posledice trka in ga zato ne uporabljajo na krajših vožnjah. Varnostni pas pri trku upočasni in prepreči gibanje telesa proti trdim delom v vozilu in tako prevzame velik del sile, ki se sprosti ob trku. Sile pri trku so enake ne glede na sedež v vozilu, zato je nujna uporaba varnostnih pasov tudi na zadnjih sedežih, v vseh vozilih in na vseh vožnjah. Naletna teža je pri trku odvisna od mase in hitrosti ter eksponentno narašča s hitrostjo – tako na primer pri moškem z 80 kg že pri 50 km/h znaša več kot dve toni, pri 90 km/h pa že več kot šest ton.
Najnižji je delež pripetosti na zadnjih sedežih in na ulicah znotraj naselij
Opazovanja, ki jih je leta 2016 izvedla agencija, so pokazala, da je med vožnjo uporabljalo varnostni pas 90 odstotkov voznikov, 92 odstotkov potnikov spredaj ter le 68 odstotkov na zadnjih sedežih, otroci pa so bili v povprečju pripeti v 93 odstotkih. Najbolj pogosto so bili pripeti voznik in sovozniki na avtocestah, nato na regionalnih cestah, najnižji delež pripetosti pa so opazili na ulicah znotraj naselij. Opazovanja tudi kažejo, da so ženske v povprečju pogosteje pripete kot moški.
Vozniki in potniki osebnih avtomobilov predstavljajo skoraj polovico smrtnih žrtev v prometnih nesrečah in spadajo med najpogostejše žrtve. Dosledna uporaba varnostnega pasu zmanjša tveganje za smrtno žrtev kar za polovico, skoraj toliko zmanjša tudi tveganje za hude poškodbe, ter za skoraj četrtino zmanjša tveganje za nastanek lažjih poškodb, tako pri voznikih kot pri sopotnikih na sprednjih sedežih.
dezurni@zurnal24.si
Včasih (80-90 leta) je bilo 300 mrtvih na leto.Še vedno samomor naredi 400 ljudi letno,ampak za njih jim je vseen …
Itak smo vozniki vsega krivi, luknjaste, nevarne. neočiščene, ceste in nepregledna križišča verjetno niso. Na AVP bodo spet dali navodilo …
sama propaganda vas je.