V tem letnem času predori pogosto postanejo nevarna parkirišča

Foto: Bralec
Foto: Bralka
Pridobili smo statistiko nesreč, ki se zgodijo v slabem in lepem vremenu.
Oglej si celoten članek

Ni je bolj nespametne stvari, kot je ogrožanje lastnega življenja z namenom zavarovanja pločevine. Pa veliko voznikov še vedno ob toči ustavlja v predorih in pod nadvozi.

SODELUJ V NAGRADNI IGRI OMV

Avto Cene Prevc o tem, kako so ga gasilci rezali iz razbitine

Folklora slovenskih voznikov je, da se v primeru nenadnega poslabšanja vremenskih razmer, še posebej to velja za točo, radi ustavljamo v predorih ali pa pod nadvozi. Že siceršnje poslabšanje vidljivosti z dodatnimi ovirami v obliki stoječih vozil pomeni bistveno večjo verjetnost za nastanek prometne nesreče. Zato ustavljanja v takšnem smislu ne odobravamo, pravzaprav mu ostro nasprotujemo.

Foto: Bralka Toča v Ljubljani

Toča je lokalni pojav

Četudi vas toča preseneti in vas skrbi za vaše vozilo, namesto ustavljanja v predoru, kjer je vidljivost že tako slabša in nevarnost trka večja, raje čimprej zapeljite z avtoceste in se 'skrijte' pod streho kakšne bencinske črpalke. Če to ni mogoče, varno peljite naprej, toča je lokalni pojav, ki bo najverjetneje v nekaj kilometrih prenehala napadati vaš avtomobil. Sicer pa, poškodovana pločevina se lažje popravi, kot poskrbi za hude telesne poškodbe zaradi trka.

Statistično gledano se število nesreč v času neurij ne poveča, ker Slovenija vseeno ni ravno država, kjer bi neurja velikokrat divjala. Seveda pa se vsako nedovoljeno ustavljanje na neprimernem mestu, pa naj si bo zaradi neurja ali drugega neupravičenega razloga kaznuje z globo 200 oziroma 300 evrov.

Posnetki, s katerimi razpolaga Dars so v večini primerov zaradi slabe vidljivosti, ki nastane v takšnih situacijah, neuporabni za nadaljnji prekrškovni postopek, zato pa vam kazen ne uide v primeru, da vas bo policist "ujel" pri dejanju. Seveda pa se tehnika izboljšuje in v primeru, da je s posnetka razvidna vaša registrska tablica, kazen lahko pride po pošti.

Avto Po nevarnih križiščih slovenski izum sveti tudi na železniških prehodih

Povečana možnost trčenja

Vesna Marinko, vodja Sektorja za razvoj in koordinacijo varnosti cestnega prometa pravi: "V času toče in neurij voznikom priporočamo še posebej previdno vožnjo. Pomembno je, da hitrost vožnje prilagodijo razmeram v prometu in vozilo ustavijo na primernem mestu, če je to mogoče. Vozniki se morajo zavedati, da je ustavljanje vozila ob neurju in toči v predorih in pod nadvozi izredno nevarno. Ustavljanje na neprimernih mestih povečuje možnost naletnega trčenja, kjer so lahko ogrožena tudi življenja. V teh trenutkih je treba dati prednost varnosti in varovanju življenja, ne pa materialni škodi, ki lahko nastane na vozilu zaradi toče ali drugih vremenskih pojavov. Voznikom svetujemo, naj spremljajo dogajanje na cesti tudi po radiu ter primerno načrtujejo svojo pot".

Avto Izogibajte se vožnji med polnočjo in šesto uro zjutraj

Foto: Jaka Dimc Toča

Kaj pove statistika zavarovalnice?

V Zavarovalnici Triglav beležijo statistiko nesreč v lepem in slabem vremenu in za razliko od policijske statistike, kjer korelacije med številom trkov in vremenom niti ne zaznavajo, opažajo, da je ob neurjih, sneženju, poledicah, megli in močnih padavinah več nesreč, in sicer predvsem zaradi slabše vidljivosti, spolzkega cestišča, povečanega prometa, pa tudi zaradi ustavljanja na neprimernih mestih. 

Pozor V teh primerih zavarovalnica ne bo povrnila škode

Torej, daljše poti vedno načrtujte, kar pomeni, da tudi poglejte, kakšno vreme vas čaka na poti. Seveda se lahko zgodi, da vam bo presenetil kakšen hitri pojav, kot sta toča ali pas megle. Takrat ne naredimo nič naglega in nepremišljenega, temveč zgolj racionalno in učinkovito prilagodimo svojo hitrost razmeram. "Pozabite na ustavljanje pod nadvozi, v predorih ali pač kar na voznem pasu, vse to je lahko smrtno nevarno. Vedno se odmaknite na primerno in varno mesto", dodaja inštruktor varne vožnje Boštjan Paušer.

Foto: Žurnal24 Toča

Na kaj večina voznikov pozabi?

Slabe vremenske razmere zahtevajo nekaj več vozniške koncentracije in prilagajanja, manjše naj bodo tudi naše hitrosti. V teh časih, ko ima večina vozil že dnevne luči pa veliko voznikov pozablja, da senzorji pri malce starejših lučeh ne zaznajo padca svetlobe dovolj učinkovito. V neurju, kjer je vidljivost zelo slaba zato ne vključijo glavnih luči, kot to storijo ponoči ali v predoru, ko je okoli vozila res temno. Zato je naloga voznika, da jih prižge sam, pri dnevnih lučeh namreč tiste zadaj praviloma niti ne svetijo in je avtomobil zelo težko opaziti.

V nenadnih oblakih megle je to še bistveno bolj pomembno, saj z avtomobilom zapeljemo v predel, kjer je kar naenkrat vidljivost občutno slabša.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 5

  • 20:07 4. Junij 2018.

    In pod katero streho so skriti policaji ?

  • 11:32 4. Junij 2018.

    takim kretenom takoj odvzem vozniške!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.