V Slovenijo so pripeljali korejski športniki

Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil
Hyundai je tudi pri nas v svojo ponudbo vključil tri nove cestne športnike. Eden, hyundai i30 N, je v bistvu zgolj prenovljen, saj ga že dodobra poznamo, dva, hyundai 20 N in kona N, pa sta čisto nova.
Oglej si celoten članek

Pravzaprav gre za štiri modele, saj je hynudai i30 N na voljo tudi v različici fastback. Najbolj zanimiv novinec je gotovo hyundai i20 N, ki ga je navdihnilo Hyundaijevo sodelovanje v avtomobilskem športu – drikalnega med drugim vozi tudi naš relly prvak Rok Turk.

Spreminja pravila Prvi predstavnik nove električne znamke

Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil

Hyundai i20 N poganja 1,6-litrski turbobencinski motor T-GDI z največjo močjo 150 kilovatov (oziroma 204 'konjev') in navorom 275 njutonmetrov, kar mu zagotavlja razmerje 126 kilovatov (171 'konjev') na tono mase. Ko to prevedemo v zmogljivosti, ugotovimo, da do 100 kilometrov na uro pospeši v solidne 6,7 sekunde, kar se dobro sliši že na papirju, ko pa sedete v avtomobil, kar smo lahko storili tudi na predstavitvi, pa se izkaže za zelo bliskovito, vsaj z vidika povsem vsakdanjega voznika. A pospeški niti ne bi bili tako pomembni, če ne bi bili podprti tudi z ostalo tehniko, kjer je poleg 6-stopenjskega ročnega menjalnika na voljo tudi mehanska zapora diferenciala, podvozje je okrepljeno, hitri vožnji pa služi tudi aerodinamika.

Avto Bi tole lahko bil najboljši čmrlj leta 2021?

Enako velja tudi za druge predstavljene modele. Hyundai i30 N smo v obeh različicah spoznali že pred tremi leti in je sedaj le osvežen, kar se odraža predvsem v posodobljenem 206-kilovatnem (oziroma 280-konjskem') motorju 2,0 T-GDI, izboljšavah tehnike in oblikovni uskladitvi z ostalimi novejšimi hyundaiji. V nasprotju z i20 N je i30 N na voljo tudi z 8-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom, ki je edini na voljo na tretjem predstavljenem novincu, hyundaiju koni N.

Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil

Kratka vožnja na poligonu seveda ni bila dovolj, da bi lahko o avtomobilih podali podrobno poročilo, a nekaj vtisov je le omogočila. Gotovo je, da so vsi avtomobili zares živahni in odzivi, a prvak po športnosti je gotovo najmanjši hyundai i20 N, ki bo gotovo primeren za tistega, ki so od avtomobila želi predvsem športnosti. Najbolj uravnotežen, ko gre tudi za vsakdanjo uporabnost, se še vedno zdi »veteran« med njimi hyundai i30 N, kona N pa je pač križanec, torej najmanj suveren med njimi,. A to ne pomeni, da tudi ona N v ovinkih ni hitra, prav nasprotno. Gotovo pa je, da bodo vsi trije povzročili širok nasmeh na obrazu.

Hyundai kona N je sicer enako motoriziran kot hyundai i30 N, seveda pa izstopa predvsem po tem, da je edini križanec v družbi hitrih hyundaijev. Pri Hyundaiju sicer pravijo, da je zanj značilna kombinacija uravnoteženih vsakdanjih lastnosti in občasnih zabavnih izletov v avtomobilsko športnost, k čemur gotovo pripomore dejstvo, da 100 kilometrov na uro doseže v 6,4 sekunde.

Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil

Pomen aerodinamike

Na predstavitvi nam je bilo sicer predstavljenih tudi več vidikov tehnike, ki vsem trem športnim hyundaijem pomaga, da razvijejo svoje zmogljivosti. Pri njihovi zasnovi je zelo pomembna aerodinamika, ki so se ji oblikovalci v Hyundaijevem vetrovniku v korejskem Namjangu zelo posvetili.

Avto Avto z nevidnimi lučmi

A ta v tem primeru ni nujno povezana z učinkovitim rezanjem zraka, ampak bolj njegovim usmerjanjem ob karoseriji, da avtomobilu zagotovijo dobro lego na cesti. Kot zanimivost lahko povemo, da količnik zračnega upora na navadnem hyundaiju i20 znaša 0,299, na hyundaiju i20 N pa 0,323, torej precej več. Večina nas meni, da imajo dirkalni avtomobili dober količnik zračnega upora, kar pa ni res, saj konstruktorji v tem primeru v vetrovniku iščejo kompromis med pritiskom avtomobila na podlago in zračnim uporom. In ta kompromis ne prinese nujno dobrega količnika zračnega upora.

Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil

Zrak na sodobnih avtomobilih mimo zgornjih površin teče v loku, na spodnjih pa je precej poravnan z ravnino ceste, kar pomeni, da je zgoraj hitrejši, spodaj pa počasnejši. Avtomobil zato  deluje a podoben način kot letalsko krilo. Serijski avtomobili pri višjih hitrostih na avtocesti celo pridobijo nekaj vzgona, ki pa slabo vpliva na stik koles s podlago, zato se mu poskušajo konstruktorji športnih avtomobilov izogniti.

Ali veste, čemu služi difuzor?

In tudi za hyundaije iz programa N to velja. Ti so zato pod sprednji  odbijačem opremljeni s splinterjem, ki razdeli zrak, ki teže pod avtomobil. Del ga usmerijo ob kolesa, kjer vzpostavi zračno zaveso, ki preprečuje vrtince in hladi zavore, del pa poskušajo poslati pod vozilo, da pospeši pretok zraka pod dnom. Večja hitrost zraka namreč zniža tlak pod vozilom in doseže, da se to bolj prilega podlagi. Povečanju hitrosti zraka pod dnom sicer služi tudi difuzor na zadku, ki je neke vrste zračna črpalka, ki z dvigom dna vozila poveča volumen in sesa zrak izpod vozila ter mu s tem zniža tlak.

Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil

Tisti, ki so zainteresirani za katerega od novincev Hyundaijevega oddelka N, bodo morali pohiteti, saj je količina v Sloveniji omejena, torej lahko hitro poidejo. Hyundai i20 N je sicer na voljo za vsaj 22.900 evrov, v različici N performance pa še tri tisočake več. Hyundai i30N je na voljo za najmanj 28.490, hyundai i30 fastback N pa 29.190 evrov. Hyundai kona N je najdražja in stane vsaj 37.900 evrov.

Športni hyundaiji so opremljeni tudi z bolj izrazitimi pragovi, ki tam niso zgolj zaradi okrasa, ampak igrajo pomembno vlogo pri aerodinamiki. Če se namreč ob vetrobranske steklu precej višji zračni tlak kot spodaj, zrak vedno poskuša uhajati pod rob avtomobila. Pragovi so zato oblikovani kot usmerjevalniki, ki zrak, ki bi sicer tekel pod avto, usmerijo stran od njegovih bokov.

Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil

Čeprav nanj pogosto tudi gledamo kot na lepotni dodatek, je pri aerodinamiki pomembno tudi zadnje krilce, ki stran od vozila preusmerja zrak, da se s tokom zraka z bokov ne bi združil in tvoril vrtince, ki se jim poskušamo na zadku izogniti.  Hyundai i30 N ima poleg tega na zadnjih odbijačih še tako imenovane »kanarde«, ki zrak dodatno preusmerjajo, da je združitev tokov na zadku čim bolj gladka in brez vrtincev. Vrtinci namreč avtomobilu jemljejo energijo in ga upočasnjujejo ter mu povečujejo porabo goriva.

Staria Hyundai ponovno presenetil, to je staria

Čeprav aerodinamični dodatki avtomobilu izboljšajo nastop in ga naredijo bolj agresivnega na njem torej niso kar tako, ampak ima vsak svoj natančno določen namen.

Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil

K dobrim voznim lastnostim pripomorejo tudi druge spremembe v primerjavi z »navadnimi« različicami, kakršna so kovana aluminijasta kolesna platišča, ki so 14,4 kilograma lažja od običajnih. V okviru paketa performance si lahko na hyundaiju i30 N omislite tudi lupinaste športne sedeže, vsi modeli pa pridejo tudi s petletnim jamstvom ne le na vožnje po običajnih cestih, ampak tudi na dirkališčih, če ne gre za specialne dogodke.

To je cena Napredni bayon izziv za ostale križance

Hyundai i20 N je opremljen tudi z mehansko zaporo diferenciala, ostala dva modela pa z elektronsko, blažilniki so na večjih modelih nastavljivi ( na i20 N niso), tudi ESP pa v N načinu dovoljuje omejeni zdrs in v primeru samodejnega menjalnika tudi prepoznava cesto in ji prilagaja vožnjo.

Foto: Saša Despot Hyundai predstavitev N vozil

Avto Tucson je v Sloveniji dobil kar dva nova brata

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.