Na cesti med Kamnikom in Mengšem smo na tamkajšnjih drogovih razsvetljave opazili sveže nameščene elektronske naprave. Ker je to državna cesta, smo se za pojasnila obrnili na Direkcijo za ceste (DRSI). Tam so nam potrdili, da gre za veliko novost, izdali so namreč dovoljenje za namestitev sekcijskega merjenja hitrosti.
S tem se bo prvič po letu 2017, ko so demontirali naprave na avtocestnem odseku pod Trojanami, zgodilo, da bo tovrstna tehnologija za umirjanje hitrosti znova v uporabi na kateri od glavnih slovenskih prometnic. Pa še to le v testne namene.
Spomnimo, da se Dars ob sporni pomoči policije že od zaključka omenjenega testnega obdobja pred skoraj osmimi leti neuspešno trudi za stalno vzpostavitev sekcijskega merjenja hitrosti.
Po dostopnih informacijah so od takrat pristop meritev povprečne hitrosti voznikov znotraj nekega znanega odseka za krajše časovno obdobje uporabljali le na peščici lokalnih cest, med drugim v Kranju. Do stalne postavitve pa nikoli ni prišlo.
Na drug strani pa ta način meritev, ki poteka visokoavtomatizirano in zato poleg spodbujanja spoštovanja predpisov razbremenjuje policijo, že poznajo številne evropske države, tudi na primer Avstrija, Italija in Srbija, uvedba je napovedana na Hrvaškem.
Direkcija: spodbuja enakomeren prometni tok in zmanjšuje zastoje
Na direkciji so za Žurnal24 povedali, da je vlogo za izvajanje testnih meritev podalo slovensko podjetje Cestel iz Trzina, ki je z različnimi rešitvami za upravljanje in spremljanje prometnih tokov znano tudi v tujini.
"Gre za začasno postavitev sekcijskega merilnika hitrosti s sistemom Engie na drog cestne razsvetljave na cesti G2-104," so pojasnili na direkciji.
Po splošnodostopnih podatkih portala Zavarovalnice Triglav, ki analizira anonimizirane podatke uporabnikov Drajva, na odseku mengeške obvoznice prihaja do pogostih in visokih prekoračitev dovoljene hitrosti. Na sicer ravnem odseku je tudi izvoz za vas Šmarca.
Prometne nesreče so na mengeški obvoznici zelo pogoste. Prav na tem odseku je konec novembra prišlo do tragičnega čelnega trčenja, v katerem je ena oseba umrla.
Do čelnega trčenja je znova prišlo tudi na začetku decembra, k sreči se je končalo "le" s poškodbami udeležencev.
Nameščeni sistem je po pojasnilu direkcije namenjen testiranju merilnika v praksi, predstavitvi delovanja in uporabe za povečanje prometne varnosti v prihodnje.
"Sekcijsko merjenje hitrosti zagotavlja spoštovanje omejitve hitrosti v celotnem območju merjenja in ne samo točkovno kot ostale naprave za merjenja hitrosti. Te namreč povzročijo znatno zmanjšanje hitrosti v točki merjenja in s tem nevarnost naleta ter povečanje hitrosti kmalu za meritvijo. To povzroči neenakomeren prometni tok in prometne zastoje," pozitivne lastnosti navajajo pri direkciji.
Konkretni merilnik bo hitrost meril na razdalji dobrih 600 metrov. Dovoljenje za merjenje bo imel 60 dni od datuma začetka delovanja.
Dvojno delovanje, prilagojene omejitve, tudi za izvoze ...
Napravo je certificiral Urad za meroslovje. Tam so nam povedali, da so prejšnji teden šele prejeli vlogo za prvo overitev merilnika. Do overitve in s tem začetka uradnih meritev torej do objave članka še ni prišlo, lahko pa bi začel delovati že v nekaj dneh.
Na uradu so glede naprave povedali, da gre za samodejni merilnik italijanskega proizvajalca, ki omogoča dva načina merjenja hitrosti - kot odsekovni merilnik ali pa kot klasični merilnik hitrosti iz nepremične točke z uporabo Dopplerjeve radarske antene. Hkrati lahko deluje samo v enem načinu.
"Merilnik lahko hkrati pokriva odhajajoči, prihajajoči promet ali mešani promet na enem ali več voznih pasov," lastnosti nizajo pri uradu. "Kot odsekovni merilnik hitrosti podpira tudi pokrivanje izvozov in uvozov z avtoceste oziroma v urbanih okoljih, tudi združitve in razcepitve merilnih odsekov."
Na uradu pa so navedli še eno zanimivo lastnost testne naprave in sicer podpira uporabo daljinsko nastavljivih znakov za omejevanje hitrosti. To "operaterju merila omogoča lažje zagotavljanje prometnega toka oziroma prilaganje prometa glede na zunanje situacije kot so vreme ali prometne špice."
Dostopni podatki o certifikatu sicer povedo, da je naprava odobritev tipa dobila letos poleti, potem ko je urad z lastnimi testi in na podlagi tujih dokazil preveril, da deluje v skladu s slovensko zakonodajo.
Gre za drugačno napravo, kot jo je Dars na podlagi nenavadnega razpisa pred enim letom izbral za pokritje štirih odsekov avtoceste. Izbrani dobavitelj za tisto napravo še vedno pridobiva dokumentacijo, je razvidno iz odgovorov Darsa za Žurnal24.
V skladu z zadnjimi medijskimi napovedmi sicer na Darsu optimistično pričakujejo, da bo sekcijsko merjenje na avtocesti začelo delovati že proti koncu prihodnjega leta, torej "le" slabi dve leti po objavi razpisa in celo desetletje po prvem testu pod Trojanami.