V skupini Emil Frey skrivnostni glede prihoda nove avtomobilske znamke v Slovenijo

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
V skupini Emil Frey, ki v Sloveniji zastopa več kot 10 uveljavljenih avtomobilskih znamk, pa tudi lahka gospodarska vozila, težkih tovornih vozil in avtobusov, so predstavili rezultate za leto 2024 in namignili, kaj novega lahko pričakujemo v letu 2025.
Oglej si celoten članek

V skupini Emil Frey bodo letos prodali okoli 11.000 osebnih avtomobilov in okoli 350 gospodarskih vozil. To pomeni skoraj vsako peto prodano novo osebno vozilo pri nas, držijo pa tudi 30 odstotkov trga lahkih gospodarskih vozil. Cilje za letošnje leto so tako dosegli, je na novinarski konferenci dejal generalni direktor skupine Jožko Tomšič, ki je opozoril na precejšen padec prodaje električnih vozil.

Foto: Saša Despot novoletna novinarska konferenca skupine Emil Frey

"Pri elektriki je trg padel za 1157 vozil, za 30 odstotkov ga je manj kot lani," je poudaril. Kot pravi Tomšič, ima to velik vpliv na strategijo prodaje, saj nihče na tako nemirnem trgu, predvsem, ko govorimo o nihanju cen, ne želi kopičiti zalog.

Skupina Emil Frey v Sloveniji zaposluje več kot 500 ljudi ter zastopa 12 avtomobilskih znamk in tri znamke gospodarskih vozil. Tržni delež skupine v Sloveniji je bil letos okoli 18-odstotni.

"Kljub subvencijam in ponudbi žal tistega, kar smo mi računali ali pa kar je cel svet računal glede povpraševanja električnih vozil, ni", je opozoril Tomšič in dodal, da se ljudje raje odločajo za hibride ter vozila na bencinski in dizelski pogon. V prodaji vozil, ki je po Tomašičevih besedah letos porasla za okoli osem odstotkov, prednjačijo vozila na bencinski pogon, sledijo dizli in hibridi.

Foto: Gregor Prebil Peugeot 3008 na hibridnem izzivu

Velika izguba vrednosti električnih vozil

Glede prodaje rabljenih električnih vozil je Tomšič kot težavo izpostavil njihovo ceno. "Če bencinsko ali dizelsko vozilo izgubi recimo 25 odstotkov, po nekih izračunih, ki so danes na voljo, električno vozilo izgubi 50 odstotkov," je dejal o vzrokih, zakaj prodaja električnih vozil ni taka, kot bi si jo želeli, prav tako pa je izpostavil hiter napredek novih tehnologij in pogonov, kar ima velik vpliv tudi na trenutno prodajo.

Tomšič je na vprašanje, ali lahko poleg 12 avtomobilskih znamk, ki jih zastopajo, pričakujemo še kakšno novo, predvsem se neuradno veliko govori o kitajskem velikanu BYD, ostal zelo skrivnosten. "Gremo naprej ..." je dejal z nasmehom.

Foto: Emil Frey Emil Frey kompetenčni center za baterije

Letos so izvedli za okoli 1,7 milijona evrov investicij, skupna vrednost naložb za 2025 pa naj bi znašala okoli 2,5 milijona evrov. Letos so največ vlagali v hlajenje prostorov na vseh možnih lokacijah. Prihodnje leto bo največjo investicijo predstavljala namestitev fotovoltaike na vseh lokacijah. Med večjimi naložbami je spomnil tudi na odprtje nove lokacije za prodajno-servisni center gospodarskih vozil Mercedes-Benz v občini Log-Dragomer. Zaključek projekta, katerega vrednost po Tomšičevi oceni znaša okoli 20 milijonov evrov, je predviden leta 2026.

Kljub slabši prodaji od pričakovanj v skupini Emil Frey investirajo v elektrifikacijo. Ena od najbolj pomembnih naložb se je zgodila v kompetenčni center za baterije, tako, da imajo v hiši za vse svoje blagovne znamke strokovno podkovane mehanike in serviserje za popravilo in vzdrževanje elektrificiranih vozil vseh znamk. Veliko investirajo tudi v fotovoltaiko, saj želijo biti energetsko čim bolj neodvisni, je dejal Tomšič.

Foto: Saša Despot novoletna novinarska konferenca skupine Emil Frey

Prihaja veliki električni tovornjak 

Z vidika razpoložljivosti tehničnega kadra se je položaj bistveno izboljšal, je ocenil Tomšič in izpostavil njihov program sodelovanja s tehničnimi šolami. Tega izvajajo četrto leto in letos se je prvič zgodilo, da je bilo kandidatov več, kot je bilo mentorjev.

Foto: Saša Despot Emil Frey izobraževalni dan

Rabljenih vozil bodo letos prodali okoli 3000. Glede na vzpone in padce evropskega trga rabljenih vozil ta po Tomšičevih besedah predstavljajo "tisti kos torte, ki se najprej lahko pokvari," zato sami prisegajo predvsem na količine iz lastnih virov. Med prodanimi rabljenimi vozili jih je bilo 70 odstotkov znamke Mercedes-Benz, 30 odstotkov pa so vse ostale znamke.

Foto: Žiga Intihar/Emil Frey Emil Frey Autocommerce, prodajno-servisni center Log-Dragomer

Prodaja tovornjakov je nekoliko manjša kot v preteklem letu, a so manjše povpraševanje nadomestili z večjo prodajo avtobusov, ki bi lahko bila tudi dvakrat večja, če bi tovarna lahko uresničila željo po velikem povpraševanju s strani strank. Tudi na področju tovornjakov se dogajajo spremembe, z nestrpnostjo pričakujejo povsem električni Mercedesov tovornjak eActros 600, ki že ima tudi prve slovenske kupce.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.