V prvi bojni liniji tudi pozimi

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
»Pozimi je eden najpogostejših razlogov, zaradi katerega AMZS izvaja pomoč na cesti, izpraznjen akumulator, marsikdaj pa jo voznikom zagode tudi kako drugače neustrezno pripravljeno vozilo,« o tem, zakaj je treba na cesti največkrat pozimi priskočiti na pomoč, pravi Jurij Kočar iz AMZS. Kočar je bil vodja AMZS ekipe, ki je na letošnjem usposabljanja klubskih mehanikov za pomoč na cesti (FIA Road Patrol training for excellence 2016) osvojila prvo mesto v Evropi.
Oglej si celoten članek

Dobra in izkušena ekipa mehanikov kar šest od desetih okvar odpravi takoj, torej že na mestu, kjer je obtičal avtomobil. "Več ali manj se srečujemo s težavami z elektriko ali s pnevmatikami pa z zamašenimi filtri za gorivo, zamrznjenimi tekočinami ter z različnimi okvarami na zavornem sistemu in podvozju," pravi Jurij Kočar.

Prav predrte pnevmatike danes predstavljajo veliko težavo, kmalu pa to utegne postati najbolj pogost vzrok za pomoč na cesti. Novejši avtomobili namreč nimajo rezervne pnevmatike. Poleg klasičnih okvar, kot so pregorele varovalke, okvare na električnih napeljavah, težave z električnimi kabli, se pri pomoči na cesti strokovnjaki AMZS srečujejo tudi s samopovzročenimi napakami s strani uporabnikov vozil ali zaradi nepooblaščenega poseganja v vozilo.

Napake se odpravljajo tudi po telefonu

"To je bila tudi ena od nalog na tekmovanju v Šibeniku. V zamišljeni situaciji je stranka pri bratrancu menjavala olje, zraven pa so se ob kramljanju igrali otroci. Otrok je vstavil žogico v zračni filter, zato je ta ovirala dostop zraka v motor, avto je delal z zmanjšano močjo," o evropskem tekmovanju 16 ekip iz mednarodne mreže za pomoč na cesti pojasnjuje Kočar in dodaja, da je danes vsaj tako kot to, da usposobijo vozilo, pomembna komunikacija. Operater v klicnem centru mora s pravimi vprašanji poskušati ugotoviti pravi vzrok okvare. Marsikatero napako je namreč, podobno kot pri težavah z računalnikom ali povezavo s spletom, možno odpraviti že po telefonu: "Temu pravimo „phone fix“. To je vse bolj zaželen način popravila. Velikokrat težav ne bi bilo, če bi prebrali navodila za uporabo."

Foto: Saša Despot AMZS pomoč na cesti

Vozila so danes tehnično napredna, zato imajo premalo seznanjeni oziroma tehnike nevešči uporabniki z njimi marsikdaj težave. V AMZS so svojim članom po telefonu med drugim že rešili  težave s pospravljanjem strehe pri kabrioletih, pojasnjevali pomen lučk, ki se prižigajo na armaturni plošči, ali razložili pravilen položaj samodejnega menjalnika, da se je motor vozila zagnal ali ugasnil.

Velika večina vozil se po pomoči odpelje naprej

V AMZS imajo sicer več kot 60-odstotno uspešnost popravil na samem mestu okvare, razlaga Kočar, ki pravi, da se razlike okvar na cesti med evropskimi državami razlikujejo. Tako je v Sloveniji, tudi na račun starega voznega parka, največ težav s praznimi akumulatorji, v Angliji, kjer je bistveno novejši vozni park, pa s pnevmatikami. "Prvi hujši mraz pomeni več praznih akumulatorjev. Se pa ta odstotek zaradi napredka baterij zmanjšuje. Pozimi se srečujemo tudi s težavami z dovodom goriva, kar gre pripisati neustreznemu vzdrževanju vozil. Ko zapade prvi sneg, pa smo z vlečnimi vozili ali z vozili za pomoč na cesti v prvi bojni liniji," pojasnjuje strokovnjak, ki poudarja tudi vlogo oziroma odgovornost voznikov in voznic: "Neprilagojena hitrost, neustrezna zimska oprema ... "

Tudi sicer gre kar nekaj napak na vozilih pripisat lastnikom vozil. Če bi bilo vzdrževanje ustrezno in ukrepanje v primeru prižiga kontrolnih lučk pravočasno, bi marsikateri voznik lahko privarčeval veliko denarja: "Pozna se, da ljudje varčujejo na vzdrževanju vozila. Zamenjajo le tisto, kar je najbolj nujno. To je kar splošen trend."

Aplikacija za pomoč na cesti

Kočar kot pomoč uporabnikom izpostavlja AMZS aplikacijo, ki se je dobro prijela med slovenskimi vozniki in voznicami, saj ponuja poenostavljen postopek klica v primeru prometne nesreče ali okvare vozila. S funkcijo »SOS« operaterju sporoči podatke o lokaciji nesreče oziroma okvare. AMZS aplikacija uporabnike seznanja tudi o pretočnosti prometa in lokacijah zastojev, pri čemer jih obvešča še o tem, kako dolg je zastoj in koliko časa bo voznik v njem izgubil ter o vseh drugih (izrednih) razmerah na cesti. Na voljo je tako za naprave z operacijskim sistemom iOS kot Android, uporabniki pa si jo najenostavneje prenesejo s poslanim sms sporočilom s ključno besedo AMZS na 3131.

Foto: Saša Despot AMZS pomoč na cesti

Izziv za prihodnost bo elektrika

"Električni avtomobili bodo vsekakor izziv. Tudi zato smo že imeli izobraževanja o električnih in hibridnih vozilih, na katerih smo se podučili, kako se pravilno lotiti okvare ali popravila, saj imamo opravka z visoko napetostjo. Seznanjeni smo z varnostnimi napotki in kako se ravna s takimi vozili," še pojasnjuje Kočar. Za zdaj pa prakse z okvarami električnih vozil oziroma izpraznjenimi baterijami še ni na pretek. Strokovnjak za vozila pravi, da enako zaznava v pogovoru s kolegi iz tujih klubov. "Se pa vsi pripravljamo na porast tovrstnih pomoči na cesti. Z večjim številom električnih vozil na cesti je tudi večja možnost, da nas bo na pomoč poklical uporabnik električnega vozila," zaključuje Kočar.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.