V Nemčiji tožijo BMW in Mercedes-Benz

Foto: Epa
Foto: Epa
Precedenčna tožba posameznih podjetij zaradi suma ogrožanja okolja. "Poslovni model, ki uničuje ..."
Oglej si celoten članek

Nemška nevladna okoljska organizacija Deutsche Umwelthilfe (DUH) je vložila tožbo proti avtomobilskima podjetjema BMW in Mercedes-Benz, ki naj bi s svojim delovanjem poslabševala podnebno krizo. Zahtevajo, da podjetji drastično znižata izpuste ogljikovega dioksida njunih vozil v skladu z določili pariškega sporazuma in nemškega podnebnega zakona, povzema STA.

Po navedbah DUH sta BMW in Mercedes-Benz še posebej osredotočena na fosilna goriva, enako velja za energetski koncern Wintershall Dea, ki mu s tožbo grozijo, a je še niso vložili. Energetika in promet sta odgovorna za polovico vseh izpustov toplogrednih plinov v Nemčiji, so zapisali v sporočilu za javnost na spletni strani.

Po navedbah francoske tiskovne agencije AFP so tožbi proti avtomobilskima koncernoma vložili v Stuttgartu in Münchnu v ponedeljek zvečer. Zahtevajo, da BMW in Daimlerjeva hčerinska firma Mercedes-Benz drastično znižata izpuste ogljikovega dioksida njunih vozil v skladu z določili pariškega sporazuma in nemškega podnebnega zakona.

Izpusti ogljikovega dioksida iz avtomobilskega prometa so se v zadnjih 25 letih povečali za pet odstotkov, navajajo v organizaciji. BMW in Mercedes-Benz po njihovem sodelujeta v "bizarnem dvoboju" proizvodnje največjih in najtežjih mestnih terencev. Prav tako jima očitajo, da sta z lobiranjem "aktivno preprečila" določitev konkretnega datuma, ko naj bi v Nemčiji in na ravni EU iz prodaje izključili avtomobile z motorjem na notranje izgorevanje.

"Poslovni model teh velikih koncernov temelji na uničevanju našega okolja. O tem ni dvoma!" pišejo v DUH. Politiki očitajo, da se na to ne odziva - tako na ravni EU ali v Nemčiji ni določen datum, ko naj bi na trgu prepovedali avtomobilske motorje z notranjim izgorevanjem ter odpiranje novih naftnih in plinskih polj.

Zato so vložili tožbo proti BMW in Mercedes-Benzu, podobno bi se lahko kmalu zgodilo naftnemu in plinskemu koncernu Wintershall Dea. Od njih zahtevajo "končanje umazanega poslovanja", ki škoduje podnebju. Med drugim tako terjajo zavezujoč konec proizvodnje avtomobilov z motorji z notranjim izgorevanjem do leta 2030 in takojšnjo prepoved začetka razvoja novih naftnih in plinskih polj.

Foto: EPA Nemška avtocesta

BMW se je na tožbo odzval z navedbami, da podnebne cilje določa nemški parlament, poroča nemška tiskovna agencija dpa. V Mercedes-Benzu pa so poudarili, da so se že dolgo nazaj jasno zavezali k postopnemu prehodu na podnebno nevtralnost.

Gre za prvi primer, ko se bodo zaradi podnebnih očitkov morala v Nemčiji zagovarjati posamična podjetja. Pred tem je nemško ustavno sodišče aprila nepričakovano odločilo, da nemški načrti za zmanjševanje izpustov ogljikovega dioksida niso v skladu s pariškim podnebnim sporazumom in nepravično bremenijo bodoče generacije. Vlada nemške kanclerke Angele Merkel se je odzvala s spremembo datuma, ko naj bi Nemčija dosegla podnebno nevtralnost, za pet let na 2045, okrepila je tudi cilje zmanjšanja izpustov toplogrednih plinov za leto 2030.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.