Avtomobilski trg v EU je aprila še naprej opazno okreval. Prvič so registrirali 803.188 osebnih vozil, kar je 17,2 odstotka več kot pred letom, so danes v Bruslju sporočili iz evropskega združenja avtomobilskih proizvajalcev Acea. To je že deveti mesec zapored, ko je bilo registriranih več osebnih avtomobilov kot v istem mesecu leto prej.
Solidno rast so po navedbah združenja dosegli na vseh glavnih avtomobilskih trgih v EU. Izstopata pa Italija z 29,2-odstotno rastjo števila novih registracij ter Francija z 21,9-odstotno rastjo. V Sloveniji so aprila prvič registrirali 10,7 odstotka več avtomobilov kot aprila lani, povzema poročilo STA.
Aktualno poročilo Acea je dostopno TUKAJ.
Električni počasi, a vztrajno lovijo dizle
Število registracij novih popolnoma električnih avtomobilov se je aprila povečalo za skoraj 52 odstotkov, njihov delež v vseh novih registracijah je poskočil za skoraj tri odstotne točke na 11,8 odstotka. Večina držav je zabeležila dve- ali celo trimestne stopnje rasti, vključno z dvema največjima - Francijo (+34,8 odstotka) in Nemčijo (+34,1 odstotka). V Sloveniji so prejšnji mesec prvič registrirali 171,7 odstotka več popolnoma električnih avtomobilov kot pred letom.
Prav tako se je aprila v EU povečala prodaja hibridnih električnih vozil, in sicer za 22,7 odstotka. Prodaja priključnih hibridov je medtem upadla za 5,5 odstotkov.
Vnovič so se uspešno prodajali tudi avtomobili z bencinskim motorjem. Aprila so jih prvič registrirali 17,3 odstotka več kot aprila 2022 in imajo zdaj na evropskem trgu 38,2-odstotni delež. Dizelski avtomobili, ki so jih aprila prvič registrirali približno enako kot pred letom, pa predstavljajo 14,7 odstotka trga.
V Sloveniji je bilo aprila registriranih 307 baterijskih vozil (+171 odstotkov v primerjavi z aprilom 2022), 84 priključih hibridov (189 odstotkov), 436 hibridov (-13 odstotkov), 2.552 bencinskih (+4 odstotke) in 911 dizlov (+19 odstotkov). Skupaj je trg v primerjavi z letom prej zrasel za 10 odstotkov.
Razmerje med baterijskimi in dizelskimi avti je pri nas še vedno okoli 1:3. V Nemčiji bodo baterijski kmalu že ujeli dizle, v Franciji so jih že presegli. Nasprotno pa v Italiji prodajo v odstotkih še precej manj električnih kot pri nas.
Trgovci si lahko manejo roke
Težave z dobavo elektronskih čipov in drugih delov so dolgo časa vplivale na proizvodnjo in prodajo avtomobilskih proizvajalcev. Zdaj pa se je v prvih štirih mesecih letos število novih registracij povečalo za skoraj 18 odstotkov na 3,5 milijona vozil. To je sicer še vedno skoraj 23 odstotkov manj kot v enakem obdobju leta 2019, torej pred izbruhom pandemije covida-19.
Med štirimi glavnimi trgi EU je največjo rast na letni ravni zabeležila Španija (+33,7 odstotka), sledijo Italija (+26,9 odstotka), Francija (+16,7 odstotka) in Nemčija (+7,9 odstotka). V Sloveniji je bila letna rast 6,7-odstotna.
Čez par let pa kaos na polnilnih postajah, kjer bodo avtomobili v vrstah čakali na polnjenje !
in kje je kriza in inflacija ? samo kupuj , kupuj in zapravljaj. NA PUF. sam ne potem jokat tako …
Ja, in elektrika pride iz cvetlic na travniku .... kajneda .... Bedaki Bedni Neekološki !!! ! !!! Izpuh pa skrivajo …