V Ljubljani zaživel center za popravilo baterij električnih vozil

Foto: Emil Frey Kompetenčni center za popravilo baterij Emil frey Foto: Emil Frey Kompetenčni center za popravilo baterij Emil frey Foto: Emil Frey Kompetenčni center za popravilo baterij Emil frey Foto: Emil Frey Kompetenčni center za popravilo baterij Emil frey Foto: Emil Frey Kompetenčni center za popravilo baterij Emil frey Foto: Emil Frey Kompetenčni center za popravilo baterij Emil frey Foto: Emil Frey Kompetenčni center za popravilo baterij Emil frey Foto: Emil Frey Kompetenčni center za popravilo baterij Emil frey Foto: Emil Frey Kompetenčni center za popravilo baterij Emil frey Foto: Emil Frey Kompetenčni center za popravilo baterij Emil frey Foto: Emil Frey Kompetenčni center za popravilo baterij Emil frey
Število novih in rabljenih elektrificiranih vozil se je v letu 2023 v Sloveniji močno povečalo. Z naraščanjem števila baterijskih vozil se povečuje potreba po popravilu in zamenjavi baterij. V Ljubljani je svoja vrata odprl nov kompetenčni center za baterije osebnih in gospodarskih vozil različnih znamk.
Oglej si celoten članek

V avtomobilski skupini Emil Frey nadaljujejo z investicijami v posodobitev in razvoj prodajne in servisne mreže. Na tiskovni konferenci v »avtomobilskem mestu« v Ljubljani so nam pred kratkim pokazali nov salon tovornih vozil Mercedes-Benz, kasneje pa še prodajno-servisni center Log-Dragomer. Tretja velika investicija, je prvi kompetenčni center za baterije osebnih in gospodarskih vozil in tudi prenovljen servisni center gospodarskih vozil Mercedes-Benz, ki sicer deluje že vse od leta 1952.

Rasto Oderlap, direktor podjetja Autocommerce, pravi, da se slovenski vozni park elektrificiranih (hibridi, priključni hibridi), pa tudi 100-odstotno električnih vozil, hitro povečuje, tako na strani novih, kot rabljenih vozi. Prihajajo tudi električni tovornjaki. Vsa ta vozila bo treba vzdrževati in servisirati, za kar imajo pri podjetju Emil Frey usposobljeno servisno mrežo in 123 trgovcev za vse svoje znamke vozil. Do zdaj pa je manjkal kompetenčni center, kjer bi lahko usposobljeni strokovnjaki popravljali baterije hibridov in 100-odstotno električnih vozil.

Foto: Emil Frey Kompetenčni center za popravilo baterij Emil frey

V Ljubljani sicer že imajo butično strojno delavnico za popravilo motorjev in menjalnikov, zdaj pa so odprli še center, z vso potrebno specialno opremo, za diagnostiko in popravilo visokonapetostnih baterij. V centru bo možno tudi diagnosticirati stanje baterij rabljenih vozil pred nakupom, to velja tudi za posamezne module; na običajnih servisih je možno pregledati le celoten baterijski sklop; Za nekatera vozila znanke Mitsubishi so že pridobili certifikate in usposobil zaposlene, sledi program šolanja za znamko Honda, nato pa še za vse ostale znamke skupine.

Foto: Emil Frey Kompetenčni center za popravilo baterij Emil frey

Posebne varnostne zahteve in standardi

Kot je poudaril Oderlap imajo njihovi strokovnjaki obsežno znanje o baterijski tehnologiji, udeležujejo se vseh izobraževanj, da zadostijo vse potrebne standarde. "Trenuten obseg popravila baterij je skromen, v prihodnje pa pričakujemo razcvet panoge. Ne le vozil skupine Emil Frey, pač pa vseh znamk. Servisirali bomo tudi baterije znamk vozil, ki niso del naše skupine," pravi Oderlap. Še več, kmalu bodo njihovi zaposleni usposobljeni tudi za delo z vozili na gorivne celice.

Delavnica za popravilo visokonapetostnih sklopov ima posebne varnostne zahteve, treba je spoštovati stroge varnostne standarde. Zato je razdeljena na tri dele. V notranjosti je poseben, ločen prostor za popravljanje baterij. Zunaj stavbe je namensko skladišče za baterije ter posebno delovno mesto, namenjeno popravilom električnih avtobusov in tovornjakov.

Foto: Emil Frey Kompetenčni center za popravilo baterij Emil frey

Pomemben del finančne investicije je pripadel specialni tehnologiji, ki omogoča varno in učinkovito delo na baterijskih sklopih in pridruženih komponentah in specialnih orodjih za diagnosticiranje, popravilo in testiranje baterij. Del delavnice sta dvigalo in mobilna miza za baterije, ki lahko tehtajo več 100 kilogramov. Rokovanje je na ta način lažje in varnejše. Kmalu pričakujejo tudi posebno mostno dvigalo z dolžino 22 metrov, širino pet metrov in nosilnost kar tri tone. To specialno dvigalo omogočalo varno delo z baterijami, ki so nameščene na strehah avtobusov.

Predstavili so nam tudi transportno vozilo skladno z ADR namenjeno varnemu prevozu baterij, od posameznega trgovca do delavnice v Ljubljani.

Foto: Emil Frey Kompetenčni center za popravilo baterij Emil frey

Poseben sistem gašenja in prezračevanja

Dušan Zagajšek, ki je strokovni sodelavec za kakovost v podjetju Emil Frey, nam je razložil, da je za čas popravila v delavnici lahko le ena baterija. Prostor za popravila je opremljen s posebnimi gasilnimi napravami, ki vsebujejo vodno raztopilo, ki učinkovito gasi, ohlaja in preprečuje nov vžig. Aktivirajo se avtomatsko. Delavnica je opremljena tudi s sistemom za prezračevanje, deluje nenehno. Če senzorji zaznajo povišano vsebnost plinov, se delovanje poveča na maksimalno moč. V primeru, da je temperatura previsoka, pa se odpre strešna kupola za naravno prezračevanje.

Foto: Emil Frey Kompetenčni center za popravilo baterij Emil frey

"V Kompetenčnem centru veljajo strogi varnostni protokoli, ki zagotavljajo temeljito zaščito osebja in okolja," pravi sogovornik in dodaja, da vsi postopki diagnostike, popravil in obnove litij-ionskih baterij sledijo najboljši praksi v panogi in so v skladu z ustreznimi varnostnimi predpisi. Tako imajo tudi zadrževalne bazene, ki prestrežejo morebitne onesnažene tekočine. Tudi pod zunanjim regalom za shranjevanje baterij je nameščen zadrževalni bazen za prestrezanje onesnažene vode v primeru gašenja.

Novosti tudi na servisu gospodarskih vozil

Ogledali smo si tudi prenovljeni servis gospodarskih vozil, ki nam ga je predstavil vodja Matjaž Kastelec. Servis na tem mestu deluje že od leta 1952. Del servisa je strojna delavnica za obnovo motornih blokov, gredi, … Opremljeni so tudi za delo na terenu in sicer imajo dežurno službo organizirano 24 ur na dan, sedem dni v tednu.

Foto: Emil Frey Kompetenčni center za popravilo baterij Emil frey

Prenovljeni servis je pripravljen na prihodnost transporta: delovna mesta in prostori so  pripravljeni tudi za vzdrževanje in popravilo baterijsko-električnih modelov tovornih vozil in avtobusov. Poleg tega je predvideno posebno delovno mesto za delo na višini, najpogosteje na strehah vozil, kar je še posebej pomembno za električni mestni avtobus mercedes-benz eCitaro, ki ima baterije na strehi. V servisu je urejena tudi mobilna električna polnilnica za gospodarska vozila. Delavnica omogoča izvedbo storitev vzdrževanja, popravil, pregleda tehničnih lastnosti vozil in izvedbo ličarsko-karoserijskih popravil na tovornih vozilih, prikolicah, dostavnikih in avtobusih.

V kratkem pričakujejo tudi namestitev nove steze za preizkus zavor tovornih vozil, prikolic in lahkih dostavnih vozil.

Foto: Emil Frey Kompetenčni center za popravilo baterij Emil frey

Tudi tuš za voznika

Pri prenovi servisnega sprejema so posebno pozornost namenili skrbi za stranke in voznike, ki imajo odslej na voljo poseben prostor za sprostitev, kjer lahko kakovostno izkoristijo svoj prosti  čas med tem, ko je vozilo na servisu. Voznikom na voljo tudi toaletni prostori s tušem.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 07:43 13. April 2024.

    Nič novega,včasih smo že to delali,samo da je danes lažje in manj umazano

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.