Nekateri, ki živijo v mestih, so že spremenili način življenja, prodali avtomobil, ki močno obremenjuje družinski proračun in na ta način privarčevali tudi 400 evrov mesečno ali več. Vsaj tako je pred časom na okrogli mizi, ki jo je organizirala Zveza potrošnikov Slovenije (tema tekla o mobilnosti v prihodnosti, ki bo multimodalna), trdil Matej Čer, ki z Avant2Go, storitvijo souporabe vozil, beleži vse večjo rast uporabe v Ljubljani, storitev pa je že razširil tudi v druga večja slovenska mesta.
Po nekaterih podatkih je v povprečju avtomobil kar 95 odstotkov svojega časa parkiran in le zaseda prostor v mestih. Zato se bomo v prihodnosti, nekateri pa imajo to možnost že danes, raje uporabljali drugačne oblike mobilnosti, torej kolesarjenja, hoje, uporabe avtobusa, vlaka ali pa najema avtomobila za nekaj evrov, ko ga potrebujemo.
Pri tem je na isti razpravi Katjuša Šavc iz Društva za sonaraven razvoj Focus izpostavila, da je povprečna dolžina vožnje z avtomobili pri nas le 3,2 kilometra. Prav zato lahko večino poti opravimo peš ali s kolesom, je prepričana. In prav to počnejo Dunajčani. Raziskava Avstrijskega prometnega združenja (VCÖ) je pokazala, da Dunajčani prisegajo na okolju prijazno mobilnost, ko se odpravljajo po nakupih. Kar dve tretjini vseh nakupov opravijo peš, s kolesom ali z javnim prevozom.
Trajnostno nakupovanje
Nakupovanje pomembno vpliva na okolje, saj med tednom predstavlja šestino vsega prometa, ob sobotah pa kar tretjino. "Vpliv nakupov na okolje ni odvisen samo od kupljenih izdelkov, ampak tudi od tega, s katerimi prevoznimi sredstvi se odpravimo do trgovine," je prepričana Ulla Rasmussen iz Avstrijskega prometnega združenja. Kdor namesto z osebnim avtomobilom nakupuje peš, s kolesom ali z javnimi prevoznimi sredstvi, bistveno prispeva k varovanju okolja in preprečevanju zastojev na cestah.
Dunajčani 51 odstotkov vseh nakupov opravijo peš ali s kolesom, 22 odstotkov pa z javnim prevozom. To pomeni, da kar dve tretjini vseh nakupovalnih poti opravijo okolju prijazno. "Najpomembnejši dejavnik pri izbiri načina nakupovanja je v Avstriji lokacija trgovine. Ker je Dunaj mesto kratkih poti, večino nakupov opravijo brez avtomobila," je povedala Rasmussen. V avstrijski prestolnici je polovica vseh nakupovalnih poti krajša od kilometra, 80 odstotkov vseh poti pa je krajših od pet kilometrov.
Edinstvena Ikeina trgovina brez parkirnih mest
Kar 42 odstotkov vseh dunajskih gospodinjstev je brez osebnega avtomobila, v ožjem mestnem središču celo večina. Temu trendu sledi tudi švedsko pohištveno podjetje Ikea, ki namerava na osrednji dunajski nakupovalni ulici Mariahilfer Straße ob železniški postaji Westbahnhof zgraditi nakupovalno središče brez parkirnih mest. Kupci si bodo v trgovini sicer vse izdelke lahko ogledali in jih preizkusili, kupili pa le tiste, ki jih bodo lahko odnesli peš ali odpeljali s kolesom, vlakom, tramvajem ali podzemno železnico. Večje izdelke bodo kupcem v najkrajšem možnem času dostavili na dom. Večnadstropna pohištvena trgovina z zeleno streho, številnimi drevesi v notranjosti in prostori za druženje naj bi bila zgrajena do leta 2021.
Če kupiš nov avto za 15.000€, te v 10-tih letih pri 15.000 km na leto z vsemi stroški in izgubo …
Če bi vsaj podali izračun kako ste prišli do prihranka 400€ mesečno za avtomobil bi bilo super:) Tisti, ki ima …