V Evropi si bo treba zapomniti nova imena avtomobilov

Foto: BYD
Foto: BYD
BYD je kitajska avtomobilska znamka, ki diha za ovratnik pionirju električnih vozil Tesli. Ustanovitelj BYD in vodilni človek kitajskega proizvajalca električnih vozil je podjetnik Wang Chuanfu, ki ima za cilj biti na čelu največje avtomobilske znamke.
Oglej si celoten članek

Wang Chuanfu ni tako znan kot šef Tesle Elon Musk, a želi biti šef BYD prav tako revolucionaren kot šef Tesle. BYD celo ogroža vodilni položaj Tesle na trgu na področju električnih avtomobilov. V četrtem četrtletju leta 2023 je BYD prvič prodal več električnih vozil kot Tesla.

Industrijski milijarder Wang  Chuanfu, rojen leta 1966, je odraščal na podeželju kot sin pridelovalcev mleka. Danes je eden izmed 25 najbogatejših Kitajcev. "Financial Times" je nekoč Chuanfuja poimenoval "nori profesor", ker je po eni strani zelo inteligenten, po drugi strani pa ima vedno presenetljive ideje. V mislih ima jasen cilj vodilnega položaja na svetovnem avtomobilskem trgu. Chuanfujevo potovanje tako še zdaleč ni končano.

Foto: BYD BYD atto 3

S skupno tremi milijoni prodanih avtomobilov – od tega 1,6 milijona električnih – je BYD že pred številnimi tradicionalnimi avtomobilskimi znamkami. V domovini je BYD med drugim prehitel nekdanjega vodilnega na trgu, podjetje Volkswagen.
Chuanfu je BYD ustanovil leta 1995. Začel je tudi z baterijami za mobilne telefone in MP3 predvajalnike, dokler ni leta 2003 začel s proizvodnjo avtomobilov – spet istočasno kot Tesla. BYD je najbolj znan po svoji vertikalni integraciji. Podjetje izdeluje veliko stvari kot so baterije in čipi, ki jih kupujejo drugi proizvajalci avtomobilov. Interna strategija se je obrestovala, zlasti v času pandemije in obdobjih ozkih grl pri dobavi. Danes BYD sam oskrbuje vrhunske avtomobilske proizvajalce, kot je BMW.

BYD – okrajšava za “Build your Dreams” – se je pred kratkim preselil v Evropo. Prodaja je stekla tudi v Nemčiji in sklenjena so sodelovanja s trgovci. V Evropi si bomo morali zapomniti imena novih modelov BYD kot so Atto, Han ali Dolphin. Napovedali so tudi gradnjo tovarne na Madžarskem.

BYD bo prenehal proizvajati klasične avtomobile z motorji z notranjim zgorevanjem – za Chuanfu je to preteklost. Letos bo BYD nadaljeval s prodajo baterijsko električnih in priključnih vozil (z motorji z notranjim zgorevanjem). BYD je pred kratkim napovedal tudi luksuzno podznamko, ki bo tekmovala z BMW, Audijem in Mercedesom.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 15:34 6. Januar 2024.

    To pa postaja realnost. Svet nima orožja proti Kitajski ekonomski ekspanziji..Zlomili se bodo avtomobilski monopoli Japoncev, Nemcev, J.Korejcev, Američanov...

  • Syn
    11:17 6. Januar 2024.

    Elektrika? Ne hvala, čim dalje od teh kant na elektriko.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.