Trafic je podaljšek pisarne

Foto: Gregor Prebil Renault trafic Foto: Gregor Prebil Renault trafic Foto: Renault Renault trafic Foto: Renault Renault trafic Foto: Renault Renault trafic Foto: Renault Renault trafic Foto: Renault Renault trafic Foto: Renault Renault trafic Foto: Gregor Prebil Renault trafic Foto: Gregor Prebil Renault trafic Foto: Gregor Prebil Renault trafic Foto: Gregor Prebil Renault trafic Foto: Gregor Prebil Renault trafic Foto: Gregor Prebil Renault trafic Foto: Gregor Prebil Renault trafic Foto: Gregor Prebil Renault trafic Foto: Gregor Prebil Renault trafic Foto: Gregor Prebil Renault trafic Foto: Gregor Prebil Renault trafic Foto: Gregor Prebil Renault trafic Foto: Gregor Prebil Renault trafic Foto: Gregor Prebil Renault trafic
Moderni dostavniki ohranjajo oglato obliko, ki pa v svojem drobovju skriva trike za več udobja. Mobilne pisarne so trend, tako kot pomanjšani motorji s turbopuhalom ali dvema. Vse to je vgrajeno v tretjo generacijo renault trafica, ki smo ga preizkusili na prvi vožnji.
Oglej si celoten članek

Če je pri osebnih vozilih trend, da se generacije menjajo na štiri do šest let, je pri dostavnikih povsem drugače. Renault je s traficom v dveh generacijah na trgu prisoten 34 let, druga generacija pa je z večjo vmesno pomladitvijo do letos vztrajala dolgih 13 let. Zdi se, da so pri Renaultu ujeli pravi trenutek za predstavitev novinca tretjega rodu, saj se letos obeta prava ofenziva lahkih dostavnikov.

Dvojček opel vivara

Trafic si, z izjemo marketinškega pristopa glede serijske in opcijske opreme in s tem tudi cene, ter oblike prednje maske in logotipov, vse drugo deli s sestrski modelom opel vivarom iz skupine General Motors, ki zadnja leta s Francozi tesno sodeluje pri gospodarskem programu vozil. Za obe znamki gre za zelo pomemben model, saj trafic v Evropi na vrhu vztraja že dolgih 16 let, pri Oplu pa se nadejajo večjega tržnega deleža in vrnitve proti vrhu.

11 centimetrov = 200 litrov

Trafic bo na voljo v okoli 270 različicah primernih za različne vrste kupcev in dveh dolžinah, L1 in L2, s prostornino tovornega prostora od 5,2 (L1H1) do 8,6 kubičnega metra (L2, H2). Obe dolžinski različici sta v dolžino zrasli za 21 centimetrov. Spredaj za 10 centimetrov, predvsem na račun bolj aerodinamične oblike pokrova motorja, ki bolje blaži trke s pešči in zmanjšuje možnost poškodb, 11 centimetrov pa na račun tovornega prostora. Pri osnovi verziji dodatnih 11 centimetrov pomeni 200-litrski prirastek tovornega prostora, v katerega lahko zdaj spravimo tri euro palete, širina med blatniškima košema pa omogoča, da na pod položimo mavčno ploščo BA13. V različici L1 zahvaljujoč rešitvam, kot je pregradna loputa, skozi katero lahko pod sovoznikov sedež porinemo za 41 centimetrov daljše predmete, kot bi prišli v tovorni prostor, prevažamo predmete do dolžine 3,75 metra, oziroma do 4,15 metra v različici L2.

Foto: Gregor Prebil Renault trafic

Bočna vrata (serijsko so na voljo ena zastekljena, za doplačilo so drsna vrata na voljo na obeh straneh) so oblikovana tako, da je skozi njih moč naložiti euro paleto z viličarjem, zadnja krilna vrata pa imajo zatič, ki omogoča varen in legalen prevoz daljših predmetov z enim delno zaprtim krilom vrat in drugim odprtim pod kotom 90 stopinj, tako, da je registrska tablica še vedno vidna. Pametna zasnova tovornega prostora z 18 pritrdilnimi sidrišči za tovor obsega še nosilec pod stropom (dodatna oprema) z nosilnostjo 13 kilogramov, kamor lahko varno pospravimo lestev ali druge daljše predmete, kot so bakrene cevi.

Trend so mobilne pisarne

Foto: Gregor Prebil Renault trafic Potniške kabine v lahkih dostavnikih niso več opremljene špartansko, pač pa se tako vizualno, kot po udobju in uporabljenih materialih že enačijo z osebnimi vozili. Prav zato se za potniške različice pogosteje odločijo družine z več otroki, ali poslovni uporabniki, ki vozilo čez teden uporabljajo za posel, konec tedna pa za aktivno preživljanje prostega časa z družino.

Voznikovo delovno okolje ni več le volan in prestavna ročica, pač pa so inženirji vozilo preuredili v potujočo pisarno. V kabino so vključili elemente, ki jih poznamo iz drugih vozil. Merilniki so iz clia, 18-centimetrski, oziroma 7-palčni ekran na dotik s sistemom MediaNAV, pa iz Dacie. Posebnost je aplikacija R & GO, ki jo prenesemo na tablico ali mobilni telefon, z njo pa se povežemo z audio sistemom v vozilu in tako s pomočjo spletnega radia poslušamo svojo najbolj popularno radijsko postajo, uporabljamo navigacijo, ali pa pregledujejo elektronsko pošto in uporabljamo internet.

V kabini so številni priključki za delovanje in namestitev različnih prenosnih naprav, kot so pametni telefoni, tablični računalniki, prenosni telefoni. Sredinski del med sovoznikom in voznikom se lahko spremeni v delovno površino, preprosta, a uporabna rešitev je odstranljiva trda podlaga, ki služi za pritrditev papirjev formata A4.

Kamera, prostoročna kartica, mrtvi koti,...

Foto: Gregor Prebil Renault trafic Novi trafic ponuja številne novosti, ki jih že poznamo iz osebnega programa vozil znamke Renault, nekateri izumi pa so povsem novi. Tako so s širokokotnim ogledalom v senčniku pred sovoznikom na poceni in preprost način pokrili mrtvi kot desno zadaj za vozilom. Udobje povečujejo pripomočki, kot so kartica za prostoročno vstopanje v vozilo, manevriranje v mestih je lažje zahvaljujoč kameri na zadku, s pomočjo katere se slika vozniku prikazuje v vzvratnem ogledalu.

Tovarniška poraba nižja od šestih litrov

Motorna paleta temelji na dizelskih 1,6-litrskih prisilno polnjenih agregatih, z eno, oziroma dvema turbinama (twin turbo). Slednji po zagotovilih Renaultovih strokovnjakov omogočajo več moči, boljše pospeške in večjo gospodarnost, saj povprečna poraba seže od 5,7-litra pri potniški, oziroma 5,9-litra pri tovorni različici. Z enojno turbino sta kombinirani različici dCi90 (66 kilovatov moči in 260 Nm navora) in dCi115 (85 kilovatov moči in 300 Nm navora), s tehnologijo twin turbo pa različici dCi 120 (88 kilovatov moči in 320 Nm navora) in dCi140 (103 kilovate moči in 340 Nm navora. Vsi motorji so kombinirani s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, za nižjo porabo je na voljo sistem start/stop in Eco funkcija delovanja motorja. Renaultovi strokovnjaki so nam zatrdili, da naj bi zgolj z znižanjem porabe do 16 odstotkov z novincem v treh letih na gorivu prihranili do 1.000 evrov, dobra plat je tudi servisni interval na dve leti, oziroma 40.000 prevoženih kilometrov. Vsi motorji tudi že izpolnjujejo okoljski normativ euro 5 in so zasnovani tako, da lahko izpolnijo tudi prihajajoči normativ euro 6.

Foto: Gregor Prebil Renault trafic

Cene za slovenski trg sicer še niso znane, a naj bi novi trafic, ki v Slovenijo prihaja letos septembra, ceno predhodnika presegal za okoli 600 evrov.

Intervju: Philippe Divine, vodja odgovoren za srednje velika dostavna vozila

O potniški različici trafica nismo slišali veliko. Kaj je novega?
Naprodaj bo tako, kot tovorna različica, septembra. Največji napredek je bil storjen na Foto: Gregor Prebil Renault trafic prostornosti. Izkoristili smo prirastek karoserije za 10 centimetrov. Tako je zdaj več prostora za noge v drugi, kot v tretji sedežni vrsti, ki je nazaj pomaknjena za pet centimetrov. Ostanek smo izkoristili za povečanje prtljažnega prostora. Zaradi sprememb na podvozju zadaj smo izboljšali udobje tako v drugi, kot v tretji sedežni vrsti. Prilagodljivost ostaja, kot pri prejšnji različici, tako, kar zadeva zlaganje, kot tudi odstranjevanje klopi iz vozila.

Kaj so največje spremembe pri LGV vozilih v zadnjem desetletju? So se potrebe profesionalnih voznikov spremenile?
Ne bi rad govoril pavšalno. Potrebe profesionalnih voznikov ostajajo enake – zanesljivost, funkcionalnost, uporabnost, … Kar se je spremenilo so novi zakoni, kar zadeva emisije motorjev. Kmalu bo v veljavi zakonodaja o euro 6 motorjih. Tudi dostavna vozila danes zahtevajo veliko varnostne in tehnološke opreme. Potem so tu še dodatki, ki olajšajo delo profesionalnim voznikom in podjetnikom, za katere velja, da je čas denar. Dostavniki morajo danes ponujati skoraj vse, kar ponujajo pisarne. Povezljivost s pomočjo pametnega telefona , tablice, prenosnega računalnika, … so podaljšek pisarne. Pomembna je prilagodljivost s stališča prevoza tovora, kot so nove zamisli, kako izkoristiti tovorni prostor za prevoz daljših predmetov. Kar se ni spremenilo, in bi to tudi radi obdržali, je škatlasta oblika karoserije tovornega prostora.

Kako se bo mobilna pisarna v dostavnih vozilih razvijala v prihodnje?
Foto: Renault Renault trafic To bodo povedali kupci. Veliko profesionalnih voznikov uporablja elektronske naprave v vozilih. Zdaj jih veliko uporablja dodatke, kot so stojala za pametne telefone ali tablice. Verjamem, da bomo v prihodnje deležni še večje integracije elektronskih naprav v dostavnih vozilih. Težava je, ker tehnologija v svetu elektronike napreduje hitreje, kot se na trgu pojavljajo nove generacije vozil, ali evolucijske posodobitve vozila.

Trafica pogosto vozniki uporabljajo za dostavo, kar pomeni, da velikokrat zapustijo vozilo, tablični računalnik in druge naprave pa ostajajo na očeh tatov. Obstaja kakšna rešitev za to?
V hrbtišču sedeža je prostor, kamor lahko tablico skrijemo in je povsem nevidna zunanjim opazovalcem. Nosilec na armaturni plošči za tablico je prilagodljiv in ga lahko zložimo v armaturno ploščo, tako, da nihče ne ve, da tablico uporabljamo.

Se potrebe družin po velikih LGV vozilih povečujejo?
Na trgu čutimo potrebe velikih družin po tovrstnih vozilih, kot je trafic. Gre za pet- ali šestsedežne različice, ki so med tednom v poslovni uporabi, konec tedna pa namenjene aktivnemu preživljanju prostega časa družin. Približali smo se s stroški uporabe, tehnologijami, prostornostjo, varnostjo in udobjem. Izboljšana je bila izolacija, hrup. Trafic ni luksuzni avto, je pa zlahka družinsko vozilo.

Vseeno imajo moderni osebni avtomobili veliko varnostne opreme, kot je radarski tempomat, pa tudi samodejno zaviranje v mestih pri nižjih hitrostih. V traficu tega nismo zasledili.
Vozilo smo opremili z raznoraznimi elektronskimi sistemi, kot je sistem za varnejšo vleko prikolice; Radarskega tempomata nimamo, imamo pa tempomat in omejevalnik hitrosti. Menimo, da je to dober kompromis v prid varnosti, saj pri radarskem tempomatu voznik spusti nogo iz pedalke za plin, pri omejevalniku hitrosti pa je noga še vedno na stopalki v udobnem položaju, voznik pa lahko hitreje reagira na nepredvideno situacijo na cesti. Naša opažanja so, da se v primeru nevarne situacije vozniki odzovejo panično, noga ni v optimalnem položaju, zato raje reklamiramo omejevalnik hitrosti.

Zakaj avtomobil nima parkinega pilota, torej zakaj ne parkira samodejno?
Vozilo je res veliko. Morda se sliši to smiselno, vendar verjamemo, da profesionalni vozniki nimajo časa iskati parkirnih prostorov. Za dostavo so namenjeni posebni parkirni prostori, ki so dovolj veliki, da lahko odpremo tudi prtljažna vrata. Poleg tega ima voznik možnost dokupiti kamero za vzvratno vožnjo, parkirne senzorje in po novem še ogledalo za izogibanje mrtvim kotom.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.