Kot piše Automotive News Europe namerava nemška vlada do konca leta sprejeti odločitev, ki bo omogočila prepoved vožnje starih dizelskih avtomobilov v mestih, s čimer bi zmanjšali obremenjenost mest z emisijami NOx.
To je potrdil tudi namestnik ministra za okolje Jochen Flasbarth: "Ta korak je potreben, da bi do obdobja, ko bodo na cestah električna vozila, oziroma čistejša dizelska vozila, zaustavili nadaljnje onesnaževanje mest.“
Euro 6 velja od leta 2015 naprej
Ko bo zakon začel veljati, bo prepoved veljala za vsa dizelska vozila, ki ne zadovoljujejo emisijskih norm euro 6.
S 1. septembrom 2015 morajo vsi novi avtomobili in lahka tovorna vozila v EU izpolnjevati najnovejši okoljevarstveni standard euro 6, potem ko že od leta 2014 velja za vse na novo tipsko homologirane modele teh vozil. Proizvajalci so praviloma že pred časom prilagodili svoje motorne palete, nekateri s povsem novimi motorji, drugi z izdatno izboljšanimi obstoječimi, nekateri pa so imeli že od prej nared motorje, a so jih umetno "držali" na euru 5 in jih na koncu z nekaterimi manjšimi prilagoditvami pripravili na strožji kriterij.
Dobra lastnost novega standarda je, da je pri dizlih bistveno oklestil dovoljene izpuste zdravju zelo škodljivih emisij, predvsem dušikovih oksidov (80 mg/km proti 180 mg/km), tako da so sedaj praktično že na ravni bencinskih motorjev (največ 60 mg/km). Da so to dosegli, so morali proizvajalci fino nastaviti procese izgorevanja goriva ter vgraditi dodatne katalizatorje.
Polovica registriranih v Sloveniji okoljsko "predpotopnih"
Od približno dobrega milijona osebnih avtomobilov, ki so registrirani v Sloveniji, jih okoli polovica spada v emisijske razrede euro 0 do euro 3, pri katerih sploh ni bilo omejitev glede izpustov NOx oziroma so pri euro 3 (veljal do leta 2005) sploh prvič postavili mejo na 0,5 grama NOx na prevoženi kilometer. Novi standard 6 za dizle, katerih prodajni razmah se je pričel pod standardom euro 2 in 3, dovoljuje le še 16 odstotkov prvotne vrednosti.
Afera "dieselgate" povod
Pozivi in inciative k prepovedi uprabe avtomobilov s starimi dizelskimi motorji v mestih so postali vse glasnejši, odkar so septembra lani Volkswagen zasačili pri goljufanju na testih emisij pri svojih dizelskih modelih.
Najnovejša odločitev vlade bo v težave spravila na milijone lastnikov starih dizelskih avtomobilov, ki s svojimi avtomobili ne bodo smeli več voziti v mestnih središčih nekaterih nemških mest. Istočasno to ni ohrabrujoča novica za nemško avtomobilsko industrijo, katere prihodnost je še vedno v veliki meri zasnovana na dizelski tehnologiji.
"Uperiti prst zgolj na dizle je smešno. Vsi tisti, ki se zavzemajo za zaščito okolja in preprečevanje klimatskih sprememb, se zavedajo, da se ne morejo kar odreči dizelski tehnologiji. To vedo tudi ministri," so vladi sporočili iz nemškega združenja proizvajalcev avtomobilov.
Skoraj polovica od treh milijonov novih vozil v Nemčiji, kolikor jih na leto prodajo, je dizelskih. Na drugi strani uradne evropske inštutucije opozarjajo, da so emisije, ki jih ustvarjajo avtomobili, tihi ubijalec in povzročitelj številnih bolezni, zaradi katerih v Nemčiji vsako leto umre 10.000 ljudi.
Če bi verjel takšnim pravljicam, mi nebi bilo vseeno. Toda vsak normalen ve, da so avti eni najmanjših onesnaževalcev in …
ali ti imas astmo ali alergijo v ljubljani kako slovenski politicarji in poslanci smrdijo v ljubljani ali si budalo
... in se ti sladko hebe če zasmradiš celo sosesko in imajo ljudje od tebe astmo in alergije.