Prečkanje ceste na prehodu za pešce,če ta ni semaforiziran, je včasih težko. Lažje bi bilo, če bi ljudem pri tem pomagal robot.
Prav takšnega smo si lahko ogledali med preskusom v ljubljanskem BTC. Podjetje AV Living Lab je namreč pokazalo avtonomnega robota za pomoč pešcem, predvsem starostnikom, otrokom in gibalno oviranim, pri prečkanju ceste na nesemaforiziranem križišču, ki ga je v sodelovanju s partnerji razvil »spin off« modenske univerze Hipert. Namen robota je povečati varnost pešcev tam, kjer postavitev semaforjev ni smiselna, poleg tega pa z njegovo uporabo tudi ni treba zagotavljati prisotnosti prometnih policistov ali redarjev.
V Hipertu deluje 37 raziskovalcev, ukvarjajo pa se predvsem z razvojem avtonomne mobilnosti. Med drugim so razvili avtonomni vodni katamaran, razvijajo avtonomne drone in avtonomno vozilo znamke Maserati, sodelujejo pa tudi v dirkah avtonomnih e-formul, za katere so razvili posebno računalniško rešitev za avtonomno vožnjo pri velikih hitrostih nad 200 kilometrov na uro. Pri njenem razvoju so uporabili edge-computing tehnologije, s katerimi podatke procesirajo na nivoju vozila brez uporabe mobilne tehnologije 5G. To pa je le del njihove dejavnosti.
V Ljubljani so namreč predstavili avtonomnega robota IPA2X, ki ljudem omogoča varnejše prečkanje ceste na nesemaforiziranih prehodih. Kako pomembno je to, morda ilustrira podatek, da je bilo samo lani na slovenskih cestah zabeleženih 524 prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi pešci. Petina se jih je za pešce iztekla s smrtjo ali hudo poškodbo, v njih pa so bili večinoma udeleženi starostniki in otroci.
Semafor na kolesih
Robot IPA2X je nekakšen semafor na kolesih, ki deluje s pomočjo lidarjev, ultrazvočnih tipal, kamer in drugih tipal. Ko pešec izrazi željo, da bi prečkal cesto, robot presodi, kdaj je to varno in zapelje na sredo ceste, kjer voznike s svetlobnim signalom opozori, naj se ustavijo. Pešce potem prav tako s prometnimi znaki opozori, da je prečkanje ceste varno in tudi počaka, da ti varno pridejo na drugo stran. Robot lahko uporabi tudi komunikacijski protokol V2X, preko katerega se poveže z ustrezno opremljenimi avtomobili v okolici, ki jim pravočasno sporoči, da zmanjšajo hitrost.
Preskus robota je do zdaj potekal v treh mestih. V Modeni in Milanu se je osredotočil predvsem na šolarje, v Ljubljani pa na starostnike. V okviru projekta so jih namreč izbrali za ciljno skupino, s katero so v realnem okolju BTC Cityja pridobili povratne informacije o nadaljnjem razvoju robota. Pomemben del preskusa je tudi ugotavljanje, kako starostniki in družba nasploh sprejemajo takšne inovacije. Roboti so namreč že dolgo prisotni v kontroliranih okoljih, zdaj pa se selijo med ljudi, zato je potreben preskus njihove interakcije v takšnem, manj predvidljivem okolju.
Pa po možnosti nihče od peščev ne gleda kaj točno robotko kaže, zaupajo na prvo
Kaj pa,če sneži????
Pozdravljeni, tako se pa počasi začenja, najprej nas bodo navadili samo na robotski semafor, prihajajo pa roboti policisti in vojaki, …