V boj tako s hibridi kot športniki

Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics
Čeprav 320 d EfficientDynamics po karakteristikah ne odstopa bistveno od prejšnje generacije, pa je občutek zaradi nove generacije serije 3 boljši v vseh pogledih. Kupci z debelejšimi denarnicami lahko pričakujejo porabo pod petimi litri, a hvalevredno ne na račun voznih užitkov.
Oglej si celoten članek

BMW je z novo serijo 3 še bolj dregnil v srce glavna konkurenta Audi in Mercedes in tako s porabo kot dinamiko v vožnji postavil hud izziv za prihodnost.

Sklepanje kompromisov

Bavarci so že dalj časa znani po svoji športni duši, predvsem v zadnjih letih pa veliko konjev stavijo tudi na nizko porabo. Testnik s tehnologijo EfficientDynamics Edition ima na račun nižje porabe prilagojene komponente. To so aerodinamičnimi deli, kot so aluminijasta platišča, nizkokotalne pnevmatike in nižje nastavitve podvozja, nastavitev elektronike motorja, prestavnih razmerij šeststopenjskega ročnega menjalnika in sistemom kot sta indikator za optimalno pretikanje prestav ter učitelj varčne vožnje ECO Pro. Vedno, ko govorimo o nižji porabi, je treba vedeti tudi to, da je bilo treba sklepati določene kompromise, kot so v primeru EfficientDynamics neprivlačne 16-palčne pnevmatike runflat, ki ne sovpadajo z agresivnim videzom nove trojke.

Odziven, a tresoč dizel ob zagonu

Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Tako kot pri predhodniku tudi zdaj dvolitrski turbodizel razvije 120 kilovatov moči (163 KM) in 380 Nm navora, zato s tega stališča o bistvenem napredku ne moremo govoriti. Na zmogljivosti se pozna zgolj toliko, da zdaj zmore najvišjo hitrost 230 km/h, kar je za dva km/h več kot prej. Novinka ohranja značinosti BMW-jev, ki so najprej narejeni po meri voznika, tako z inštrumenti, ki so obrnjeni proti vozniku, kot dinamičnimi užitki. Ob pritisku stopalke za plin ne bi mogli trditi, da gre za dizelski agregat, saj je avtomobil odziven takoj, dobro pa vleče vse do konca lestvice merilnika vrtljajev.

Zmoti glasno delovanje motorja ob zagonu ali ob sodelovanju s serijskim sistemom start/stop, ko vedno močno zatrese ročico šeststopenjsekga menjalnika. Zato pa motor dobro blaži tresljaje v nizkih vrtljajih, kar omogoča zgodnjo menjavo prestav.

Čeprav tovarna obljublja porabo 4,1 litra, je bila na našem testu za liter višja, a smo vozili bolj dinamično kot varčno. Ob upoštevanju serijskega programa Eco Pro mode, ki se ga aktivira s stikalom na sredinski konzoli in spremeni delovanje pedala za plin ter zmanjša oziroma izključi odvečne porabnike, smo zlahka porabili tudi za pol litra dizelskega goriva manj. Dobra plat sistema je informacija na računalniku, ki prikazuje, koliko kilometrov več lahko prevozite z upoštevanje nasvetov, kot je optimalno prestavljanje, kar je lahko dodatna motivacija za voznika. Z enim tankom je mogoče brez težav prevoziti 1200 kilometrov in več, a je to še vedno manj kot prej, saj so pri BMW novincu namenili za štiri litre manjšo posodo za gorivo kot pri stari trojki. Pika na i so emisije, ki so v primeru 320d zgolj 109 gramov na kilometer.

Trije programi vožnje

Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics Avtomobil, ki tehta skoraj tono in pol, je izjemno agilen in dinamičen zavoljo čvrste konstrukcije in idealne porazdelitve mase (50:50), zaradi nastavitev podvozja pa je v ovinkih vedno stabilen. Če pretiravate, ima vozilo toliko elektronskih pripomočkov, da vas lahko s ceste zrine le nespametnost. Voznik lahko s pomočjo stikala ob prestavni ročici izbira med tremi načini vožnje, poleg omenjenega načina Eco Pro še med programom comfort (udobno) in šport. Kljub nastavitvi comfort je podvozje še vedno razmeroma trdo, a zato zmogljivo, ob izbiri programa sport pa voznik še v istem trenutku dobi boljši občutek na volanu in še večjo odzivnost stopalke za plin. Ne moremo niti mimo odličnega elektronskega servovolana, ki tako na avtocesti kot na zaviti podeželski cesti vedno postreže z vsemi informacijami izpod koles.

Razkošje ni poceni

Osnovna oprema je s stališča varnosti in udobja dobro popolnjena, večina modnih aktualnih pripomočkov, ki jih drugi že ponujajo kot del serijske opreme, pa je pri Nemcih še vedno na seznamu doplačil. Testnik je imel s cenika dodatne opreme za dodatek v višini 645 evrov športna in sedeža, ki smo ju hitro vzljubili in sta za dodatnih 379 evrov še ogrevana, pa tudi tempomat z zavorno funkcijo za 471 evrov, notranje obloge z imitacijo izrezljanega lesa v višini 317 evrov in tako naprej, tako da se je v testniku, ki v osnovi stane 36.300 evrov, nabralo še za 8.565 evrov dodatkov.

Foto: Gregor Prebil BMW 320d EfficientDynamics 44.865 evrov je torej končna cena avtomobila, ki bo pisan na kožo tistih, ki bi radi imeli avtomobil, ki se po porabi kosa z malimi mestnimi vozili ali hibridi, po dinamiki pa je blizu tudi športnikom kova golf GTI. Še namig – izberite osemstopenjski samodejni menjalnik.

Podatki o vozilu: (BMW 320d EfficientDynamics)
Motor: turbodizelski, štirivaljni
Prostornina: 1.995 cm
Moč: 120 kW (163 KM) pri 4.000 vrtljajih
Navor: 158 Nm med 1.750 in 2.750 vrtljaji
Poraba na testu: 5,1 litra/100 km (mešani cikel), izpust 109 g CO2/km
Zmogljivosti: 230 km/h, 8,0 sekund od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 4.624 x 1.811 x 1.416, medosna razdalja 2.810
Prtljažnik (v litrih): 480
Cena (v evrih): 36.300/44.865

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.