BMW je z novo serijo 3 še bolj dregnil v srce glavna konkurenta Audi in Mercedes in tako s porabo kot dinamiko v vožnji postavil hud izziv za prihodnost.
Sklepanje kompromisov
Bavarci so že dalj časa znani po svoji športni duši, predvsem v zadnjih letih pa veliko konjev stavijo tudi na nizko porabo. Testnik s tehnologijo EfficientDynamics Edition ima na račun nižje porabe prilagojene komponente. To so aerodinamičnimi deli, kot so aluminijasta platišča, nizkokotalne pnevmatike in nižje nastavitve podvozja, nastavitev elektronike motorja, prestavnih razmerij šeststopenjskega ročnega menjalnika in sistemom kot sta indikator za optimalno pretikanje prestav ter učitelj varčne vožnje ECO Pro. Vedno, ko govorimo o nižji porabi, je treba vedeti tudi to, da je bilo treba sklepati določene kompromise, kot so v primeru EfficientDynamics neprivlačne 16-palčne pnevmatike runflat, ki ne sovpadajo z agresivnim videzom nove trojke.
Odziven, a tresoč dizel ob zagonu
Zmoti glasno delovanje motorja ob zagonu ali ob sodelovanju s serijskim sistemom start/stop, ko vedno močno zatrese ročico šeststopenjsekga menjalnika. Zato pa motor dobro blaži tresljaje v nizkih vrtljajih, kar omogoča zgodnjo menjavo prestav.
Čeprav tovarna obljublja porabo 4,1 litra, je bila na našem testu za liter višja, a smo vozili bolj dinamično kot varčno. Ob upoštevanju serijskega programa Eco Pro mode, ki se ga aktivira s stikalom na sredinski konzoli in spremeni delovanje pedala za plin ter zmanjša oziroma izključi odvečne porabnike, smo zlahka porabili tudi za pol litra dizelskega goriva manj. Dobra plat sistema je informacija na računalniku, ki prikazuje, koliko kilometrov več lahko prevozite z upoštevanje nasvetov, kot je optimalno prestavljanje, kar je lahko dodatna motivacija za voznika. Z enim tankom je mogoče brez težav prevoziti 1200 kilometrov in več, a je to še vedno manj kot prej, saj so pri BMW novincu namenili za štiri litre manjšo posodo za gorivo kot pri stari trojki. Pika na i so emisije, ki so v primeru 320d zgolj 109 gramov na kilometer.
Trije programi vožnje
Razkošje ni poceni
Osnovna oprema je s stališča varnosti in udobja dobro popolnjena, večina modnih aktualnih pripomočkov, ki jih drugi že ponujajo kot del serijske opreme, pa je pri Nemcih še vedno na seznamu doplačil. Testnik je imel s cenika dodatne opreme za dodatek v višini 645 evrov športna in sedeža, ki smo ju hitro vzljubili in sta za dodatnih 379 evrov še ogrevana, pa tudi tempomat z zavorno funkcijo za 471 evrov, notranje obloge z imitacijo izrezljanega lesa v višini 317 evrov in tako naprej, tako da se je v testniku, ki v osnovi stane 36.300 evrov, nabralo še za 8.565 evrov dodatkov.
Podatki o vozilu: (BMW 320d EfficientDynamics)
Motor: turbodizelski, štirivaljni
Prostornina: 1.995 cm
Moč: 120 kW (163 KM) pri 4.000 vrtljajih
Navor: 158 Nm med 1.750 in 2.750 vrtljaji
Poraba na testu: 5,1 litra/100 km (mešani cikel), izpust 109 g CO2/km
Zmogljivosti: 230 km/h, 8,0 sekund od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 4.624 x 1.811 x 1.416, medosna razdalja 2.810
Prtljažnik (v litrih): 480
Cena (v evrih): 36.300/44.865