Pri Volkswagnu zatrjujejo, da bodo do leta 2030 delež električnih med prodanimi avtomobili povečali na 80 odstotkov. Pri tem bo novi električni volkswagen ID.7, ki je ID.4 in Id.buzzu vzel naslov največjega električnega volkswagna, gotovo igral eno od osrednjih vlog.
Volkswagen z ID.7 osvaja predvsem segment električnih potovalnih avtomobilov in poslovnih limuzin, segment torej, v katerem si je volkswagen passat vedno znak odrezati svoj tržni delež. Mimogrede: passat bo odslej na voljo le še kot karavanski variant, limuzinske naloge pa očitno prevzema elektrika v obliki volkswagna ID.7
Kako velik je novi volkswagen ID.7, govorijo že same mere. Volkswagnova električna limuzina namreč v dolžino meri solidnih 4,961 metra, široka je 1,862 metra, visoka pa 1,538 metra. Gotovo je zanimiv podatek to, da je oblikovalcem kljub veliki čelni površini kar 2,45 kvadratnega metra uspelo zagotoviti ugodni količnik zračnega upora le 0,23. In da limuzina po zaslugi električne platforme razpolaga z medosno razdaljo 2,966 metra, kar seveda zmanjšuje neuporabne previse in povečuje uporabni prostor v kabini.
Novi koncept prostora
Za kabino pri Volkswagnu pravijo, da gre za povsem novi koncept prostora, ki objame voznika in potnike ter jim po zaslugi dolge medosne razdalje nudi veliko prostora tako spredaj kot tudi zadaj. Že tako prostorno kabino so optično povečali še z določenimi oblikovnimi elemeti, med katerimi so opustili klasično zasnovo kokpita, ki ob današnji tehniki ni več nujna.
Pri Volkswagnu pravijo tudi, da so predvsem prisluhnili uporabnikom svojih vozil, zato se ID.7 pohvali tudi z novo zasnovo zaslonov, kjer izstopajo projicirni zaslon (HUD) z možnostjo obogatene resničnosti, ki slike navidezno projicira 3,5 metra pred avtomobil, osrednji zaslon z diagonalo kar 38 centimetrov (15 palcev), osvetljeni za dotik občutljivi drsniki in nov koncept upravljanja klimatiziranja, ki je integrirano v prvo raven infotainmenta.
Klimatizacija lahko namreč voznika s ključem prepozna že, ko se ta približuje avtomobilu, in zažene hlajenje ali gretje, pametni zračniki pa se samodejno premikajo in zrak v kratkem času porazdelijo po kabini. Potniki se lahko odločijo tudi za neposredno hlajenje in gretje njihovih teles ali posredno klimatizacijo kabine. Posebne želje pa lahko posredujejo govorno. Če se voznik denimo govorni asistentki, ki se imenuje IDA, potoži »Hey Volkswagen, imam mrzle roke«, ta vklopi gretje volana in topel zrak usmeri k rokam, in podobno.
700 kilometrov dosega
Volkswagen ID.7, ki je zasnovan na izboljšani modularni platformi za električne avtomobile MEB, bo na voljo v dveh pogonskih različicah, pro in pro S, ki se bosta razlikovali predvsem po različnih baterijah. V obeh primerih bo opremljen z novim pogonskim sklopom, v čigar središču je novi sinhroni motor s permanentnimi magneti, ki razpolaga z močjo 210 kilovatov. Pri Volkswagnu še niso objavili podatkov o pospeških ali največji hitrosti, so pa objavili, da bosta na voljo dve različno veliki bateriji.
Manjša bo razpolagala z neto kapaciteto 77 kilovatnih ur in bo omogočala doseg do 615 kilometrov, večja pa bo razpolagala z neto kapaciteto 86 kilovatnih ur in bo zagotavljala doseg do 700 kilometrov. To je veliko več, kot zmorejo dosedanji električni volkswagni, in bo ID.7, izpostavljajo pri Volkswagnu, naredilo privlačnega za frekventne voznike, ki na dolgih potovanjih ne želijo neprestano polniti svojega avtomobila.
Tudi morebitno polnjenje popotnikom naj ne bi vzelo veliko časa, saj za ID.7 z manjšo baterijo obljubljajo možnost polnjenja z močmi do 170 kilovatov, ID.7 z večjo baterijo pa naj bi se polnil celo z močmi do 200 kilovatov. Če bodo polnilnice seveda to omogočale. Novi sistem za toplotno upravljanje naj bi poleg tega baterije pripravil vnaprej, da bi optimalno polnjenje čim prej steklo.
VW ID.7 sicer ni le šesti predstavnik družine ID, ampak je po ID.4 tudi drugi Volkswagnov svetovni električni avtomobil, saj bo na voljo na vseh celinah. Za Evropo in Severno Ameriko ga bodo od druge polovice leta proizvajali v nemški tovarni v Emdnu. V Evropi ga bomo jeseni tudi prvi lahko preskusili, za prva naročila pa bo na voljo že poleti. Še pred koncem letošnjega leta bo naprodaj tudi na Kitajskem, drugo leto pa ga bodo začeli prodajati tudi v Severni Ameriki.
Alora, mister novinar. zdaj pa dejstva. Napiši ceno Zavarovanja, ceno na prevoženi km skupaj s stroški vzdrževanja, življensko dobo baterije, …
ID.3 čez 35.000€, tale zadeva bo 70.000€. Ne, hvala. Raje kupim Teslo Model Y, čeprav se mi zdi, da so …
Količnik zračnega upora je na kvadratni meter. Tako da velikost čelne površine nima veze s količnikom.