Dolgočasje je v avtomobilih očitno stvar preteklosti, saj v njih videoigre postajajo vse bolj del standardne opreme. In to ne velja le za najstnike na zadnjih klopeh.
"Nekateri ljudje med polurnim polnjenjem njihovega električnega avtomobila popijejo kavo, drugi pa na telefonu pregledajo pošto, potem pa igrajo videoigre," pravi Ralf Herrtwich, višji direktor za avtomobilsko programsko opremo pri proizvajalcu računalniške opreme Nvidia. Tako naj bi svoje izkušnje med polnjenjem električnih avtomobilov opisale njihove stranke.
Pri podjetju Nvidia, ki je znano predvsem po ultrahitrih visokozmogljivih računalnikih in aplikacijah za avtomatizirano vožnjo, bi radi zdaj avtomobile opremili tudi za igranje videoiger. Trenutno je trg sicer še razmeroma majhen, vendar pa ima velike potenciale. Pri svetovalnem podjetju McKinsey so ocenili, da bi do leta 2030 lahko avtomobilske videoigre podjetjem prinesle dobičke v višini milijarde dolarjev. Timo Möller, vodja centra za prihodnjo mobilnost pri McKinseyju, pravi, da se trenutno na tem področju postavljajo usmeritve, določajo ciljne skupine in tvorijo partnerstva.
Izpolnjeni pogoji
Dokler ne bo avtonomnih vozil, pravi Möller, bodo optimalna vozila za ta namen električna. Po eni strani zato, ker so zasnovana na novih platformah in imajo tehnične pogoje za igranje iger, kakršni so velik zaslon, visoka računska zmožnost in povezljivost. Po drugi strani pa zato, ker so njihovi kupci že tako ali tako nagnjeni k tehničnim igračkam in ker imajo med polnjenjem baterij za to čas.
Stave se zdijo zanesljive. V ZDA namreč videoigre igra 80 odstotkov ljudi, v Nemčiji pa 60 odstotkov. Povprečno so stari 37 let. Ti podatki nemške zveze proizvajalcev videoiger Game za lansko leto kažejo, da so videoigre že dolgo del vsakdanjika. Torej je jasno, da jih bodo ljudje igrali tudi v avtomobilih, če bodo le imeli priložnost zato.
Izvršni direktor združenja Game Felix Falk meni, da igranje iger v avtomobilih ne bo tekmovalo z izkušnjo igranja na igralniškem računalniku ali konzoli. Game sicer organizira največji panožni svetovni dogodek Gamescom, na katerem sta lani sodelovala tudi Mini in Ford. Falk dodaja, da je igralniška skupnost že zdavnaj postala cenjena ciljna skupina avtomobilske industrije.
Ambiciozni načrti
Vendar pa ima avtomobilska industrija veliko bolj ambiciozne cilje od zgolj zabavanja voznikov električnih avtomobilov na polnilnih postajah. Malo pred novim letom je Tesla Motors denimo objavil, da bo v obstoječo razvedrilno storitev Tesla Arcade vključil platformo Steam. Steam je ena najpogostejših igralniških platform, ki jih uporabljajo igralci računalniških iger. Tesla Motors sicer svojim kupcem že nekaj časa ponuja računalniške igre za krajšanje časa med polnjenjem baterij.
Nvidia je na sejmu CES v Las Vegasu januarja objavila, da bo v sodelovanju z avtomobilskimi proizvajalci Hyundai, BYD in Polestar za avtomobile prilagodila svojo lastno igralniško platformo GeForce NOW. BMW pa je začel sodelovati z igralniško platformo AirConsole. V prihodnosti bodo torej vozniki in potniki videoigre igrali na osrednjih zaslonih, njihovi telefoni pa bodo služili za njihovo upravljanje.
Audijev "spin-off" Holoride se po drugi strani osredotoča na igranje videoiger s pomočjo očal za navidezno resničnost. Poleg tega tehnologijo izkoriščajo tudi zato, da v delovanje sistema vključijo tudi zavoje in zaviranje, da pri potnikih preprečijo morebitno slabost. V ta namen so razvili lastne igre, ki se prilagajajo cesti in času potovanja. Za igranje v avtomobilih so prilagodili tudi klasične videoigre. Poleg tega možnost iger že ponujajo v novih audijih. Za zdaj so njihove ciljne stranke še najstniki na zadnjih sedežih, vendar računajo na to, da bodo nekoč tudi oni postali vozniki.
Če hočeš imeti E avto ,boš presedel v njemu še in še ,ampak ne vozil ,polnil ga boš.Ga ima v …
Ma bog pomagaj tem revežem. Med polnjenem baterije grem rajši na osmico ... igranje iger ... raje sex