Mazda MX-5 20th Anniversary Special Edition temelji na modelu z 1,8-litrskim pogonskim agregatom in platneno streho. Da gre za jubilejni model, kažejo številni logotipi, našli pa boste tudi ploščico iz nerjavečega jelka s serijsko številko avtomobila (od 1 do le 2000), posebni pa boste tudi zaradi svojevrstnih platišč iz lahke litine.
Streha je mehka in jo je mogoče ročno odstraniti v nekaj sekundah. Da gre za avtomobil, ki je namenjen uživanju dokazuje, prtljažni prostor, v katerega boste spravili zgolj kakšno torbo s potrebščinami, ki jih potrebujete za preživeti dopustniški konec tedna. Je pa po prenovi zato zdaj na voljo nekaj več odlagalnih površin, kar pozdravljamo. 93 kilovatov, kolikor jih največ ponuja 1,8-litrski motor, se med vožnjo zdi več kot dovolj, a priporočamo, da se ne zadržujete na avtocesti, tam moči primanjkuje, pa še izoliranost zaradi platnene strehe ni najboljša.
Lega na cesti je odlična, natančni petstopenjski ročni menjalnik in izredno natančen volan pa dajeta toliko povratnih informacij, da je vožnja suverena, hitro premagovanje ovinkov pa užitek. Vseeno zaradi šibkejše konjenice ne pričakujte brutalnih pospeškov.
Poraba se je gibala v območju osmih litrov, kar ni preveč. Cena tesnega modela je 22.689 evrov.
Užitek na cesti zagotovljen
Preizkusili smo jubilejno različico mazde mx-5, ki je narejena v čast 20. obletnice tega modela. Miata nas je na cesti spet prepričala, pa čeprav se v njej vrti "zgolj" 1,8-litrski štirivaljnik.