Smart je po novi prenovi postal zgolj električen avtomobil, s čimer se je na nek način poklonil svojim začetkom, ko je bil zamišljen z elektromotorjem.
Pri Daimlerju namreč pravijo, da je bil električni že prvi smart, študija iz leta 1972. Njegov razvoj je potrdila tudi velika naftna kriza, ki je svet prizadela leta 1973. Pri Daimlerju so tedaj spoznali, da morajo iti v smeri ponudbe majhnega varčnega mestnega avtomobila, saj bi se svet avtomobilizma lahko v nekaj letih precej spremenil.
Prve skice so pokazale, da bo smart avtomobil s spredaj vgrajenim elektromotorjem, ki se bo napajal iz baterij v zadku. Z medosno razdaljo vsega 2,5 metra je avtomobilček pomenil tudi precejšnji odmik od Mercedesove tedanje ponudbe, ki so jo v glavnem tvorili veliki avtomobili. Kljub temu se za izvedbo projekta niso odločili, saj so se bali, da majhen avtomobilček na osnovi tedanjega poznavanja materialov ne bo mogel ustreči varnostnim merilom znamke.
Prenovljeno tretjo generacijo smarta fortwo in forfour, na voljo je le še električni pogon, smo preizkusili na mednarodni predstavitvi. Smarta forfour ekskluzivno izdelujejo v tovarni Revoz v Novem mestu. Prve vtise vam bomo predstavili v prihodnjih dneh.
Oživitev zamisli
Leta 1981 idejo za kratek čas spet oživili, a so načrte spet pospravili v predal vse do leta 1988, ko so projekt razdelili na dva dela. Iz prvega, ki so ga kot študijo vision A 93 leta 1993 predstavili v Frankfurtu, je sčasoma nastal mercedes-benz razred A. Drugi projekt, imenovan MCC (micro compact car) je potekal počasneje, a na koncu je z nje nastal smart.
Hayek je sodelovanje pri razvoju majhnega avtomobila julija 1991 najprej sklenil s Volkswagnom, ko pa je na čelo nemškega podjetja leta 1993 prišel Ferdinand Piëch, pa je takoj ukinil projekt, saj je Volkswagen tedaj že močno napredoval pri razvoju poznejšega lupa 3L. Hayek se je potem obrnil na Daimler.
Vmes je prišlo do še enega preobrata. Do Daimlerja je s podobno zamislijo pristopil lastnik urarske skupine Swatch Nicolas Hayek, ki si je leta 1982 zamislil mikro avtomobilček z mestnemu okolju prijaznim električnim pogonom, ki bi ga prodajali v izložbenih stolpičih na podoben način kot ure in druge potrošniške izdelke. Avtomobilček so imenovali smart, kar je bilo kratica za "Swatch Mercedes ART". Leta 1993 so v Ženevi oznanili sodelovanje, leto pozneje pa so predstavili tudi študiji kupeja in kabrioleta.
Vmes se je izkazalo, da bo električni pogon prezahteven za serijsko izdelavo, zato so se omejili na motorja na notranje zgorevanje, opustili pa so tudi poseben sistem prodaje. Kljub temu so leta 1996 na olimpijskih igrah v Atlanti in avtomobilskem salonu v Parizu predstavili novi avtomobil, ki je po dokončnem razhodu s Hayekom leta 1997 v povsem Daimlerjevi režiji šel v prodajo kot smart. Zdaj, več kot dve desetletji po nastanku, je končno postal zgolj električen, saj motorjev na notranje zgorevanje ni več v njegovi ponudbi.