Dars je moral preložiti enega največjih letošnjih projektov obnove na avtocestnem omrežju. Čeprav je že pred meseci napovedal, da se bo letos moral lotiti nujne prenove prve cevi v predoru Golovec na vzhodni ljubljanski obvoznici, pa je zaplet v procesu javnega razpisa blokiral letošnjo časovnico.
Kot so nam potrdili na Darsu, zaradi prejetega zahtevka za revizijo postopka izbire izvajalca obnova "ne bo stekla v letošnji gradbeni sezoni". Aprila so namreč pri Darsu še ohranjali upanje, da bi lahko ob hitrem postopku revizije vseeno še pravočasno sklenili pogodbo z izbranim izvajalcem, družbo Kolektor CPG. Ta bi posel opravila za 8,56 milijona evrov brez DDV.
Povprečni letni dnevni promet (PLDP) na vzhodni ljubljanski obvoznici je okoli 63 tisoč vozil, kar ta odsek uvršča med najbolj obremenjene v državi. Predor Golovec pred razcepom Malence je ključni del te obvoznice, vendar od časa izgradnje ni bil še nikoli konkretno prenovljen.
Sedaj pa je jasno, da ni več mogoče ujeti ozkega časovnega "okna", ki je na voljo za obnovo. Predor Golovec, odprt pred dvema desetletjema, je namreč zaradi količine prometa izredno obremenjen, zato je želel Dars obnovo prve cevi in tudi bližnjega pokritega vkopa Strmec začeti in končati poleti, ko je na cestah manj prometa. A niti to ne bi preprečilo dolgih zastojev, saj je po drugi cev lahko zaradi specifike promet ta speljan le po formuli 2+1, torej dva pasova v smeri večje gostote prometa, le ena v nasprotno smer. Naslednje leto 2020 pa bi prišla na vrsto druga cev. Dela bi mogla obvezno steči zadnji teden junija. Prenova je predvidela obnovo voziščne konstrukcije in nadgradnjo elektrostrojne opreme, medtem ko bi v vkopu Strmec nadomestili razsvetljavo.
Ker se je na izbiro izvajalca v roku pritožil konzorcij Strabaga in Iskre, sicer za 270 tisoč evrov dražjega ponudnika, postopek revizije pa se je zavlekel, je letošnji načrt dokončno padel v vodo.
A olajšanje za voznike bo le začasno.
Novi portali za dodatno varnost
Se pa Dars te dni na nekaterih odsekih avtoceste intenzivno pripravlja na dodatno montažo novih informacijskih portalov nad voziščem, ki bodo služili za boljše in hitrejše informiranje voznikov ter tudi pomagali pri spremljanju in načrtovanju prometa.
Predvidenih je 14 novih portalov in 6 novih polportalov. V kratkem je predvidena njihova postavitev prav na vzhodni in južni ljubljanski obvoznici ter na odseku dolenjske avtoceste med Šmarjem - Sapom in Ljubljano (Malence).
V času montaže bodo ti odseki za nekaj časa tudi zaprti, a se bo to predvidoma dogajalo v nočnem času, tako kot je bilo v času nameščanja portalov za elektronsko cestninjenje tovornega prometa.
andrej.leban@zurnal24.si
Aha ni dinarke sploh :) da je keš oni ofnajo cesto tud pri minus 20 če treba, sam da bodo …