Uradno: tako poceni je električna dacia spring

Foto: Dacia
Foto: Dacia
Dacia spring v treh različicah, za klasične uporabnike dve opremi, polnilnica ne bo pogoj. Štirisedežni električni avto v Sloveniji že za manj kot 14 tisočakov.
Oglej si celoten članek

Dacia je končno odvrgla vse skrivnosti s svojega dolgo napovedanega prvega električnega modela. Cilj 3,8 metrov dolgega springa je prenesti filozofijo dostopne cene za ravno prav vsebine v električno dobo.

Že doslej smo vedeli, da se bo za majhnimi zunanjimi merami v notranjosti ponujal prostor za štiri potnike. Spring je namenjen predvsem mestni vožnji, zato se namesto "fensi" lastnosti osredotoča na vožnjo, ki pa mora vsebovati tudi sodobne asistenčne pripomočke in digitalno povezljivost z zunanjim svetom. V tehničnih podatkih zasledimo navedbo, da je skupaj z ogledali širina avta vsega 1,77 metra, v višino pa meri dobrega 1,5 metra, s čimer upraviči videz križanca. 

Prtljažnik meri 290 litrov, s podrtima zadnjima sedežema pa 620 litrov. Obračalni krog je 9,6 metra.

Avto poganja elektromotor preproste zasnove s 33 kW (44 KM) in najvišjim navorom 125 Nm. Baterija ima kapaciteto 27,4 kWh, menjalnik je enostopenjski. Vgrajeni polnilec z močjo 6,6 kW dopušča polnjenje na 3,7-kilovatni enofazni polnilnici v osmih urah in pol, na 7,4-kilovatni se čas prepolovi. Na hitri DC polnilnici je za napolnjenost do 80 odstotkov napolnjenosti dovolj slaba ura. Če bi springa polnili na navadni šuko vtičnici, bi potrebovali nekaj manj kot 14 ur, kar bo za marsikaterega manj zahtevnega uporabnika, ki si noče nakopati še stroškov z namensko polnilnico, povsem zadostovalo. Tovrstni mali avti namreč po Evropi na dan v povprečju naredijo le okoli 30 kilometrov.

Najvišja hitrost avta je 125 km/h, do 100 km/h z mesta pospeši v 19,1 sekunde.

Bolj pomemben podatek pa je doseg, po WLTP ciklu znaša 230 kilometrov, medtem ko je doseg v mestnem ciklu WLTP konkretnih 305 kilometrov z enim polnjenjem. K vsem tem lastnostim sodi podatek o masi, ki ga pri električnih avtih nismo bili vajeni - le 970 kilogramov. Nosilnost springa je 330 kilogramov, prikolice nanj seveda ne boste smeli obesiti.

Foto: Dacia dacia spring electric Foto: Dacia dacia spring electric

In ... cena!

Spring bo takoj na začetku na voljo v "business" verziji, ki je namenjena za car-sharing in rent-a-carje, pa tudi poslovne flote. Jeseni se bo začela tudi dobava klasične "consumer" različice, naslednje leto pa bo sledila še različica "cargo" brez zadnjih sedežev za mestno dostavo po sistemu zelenega zadnjega kilometra. 

Trenutno je znana cena za Francijo, ki pa bo dober pokazatelj, kaj lahko pričakujemo tostran Alp. Klasična "potrošniška" različica bo na voljo v dveh paketih opreme confort in confort plus. Vstopna v Franciji stane 16.990 evrov, dražja plus pa 18.490 evrov. Če bi te cene prenesli v Slovenijo in upoštevali subvencijo Ekosklada v višini 4.500 evrov oziroma maksimalno 20 odstotkov vrednosti avta, bi to pomenilo, da bi domov zapeljali električni avto za okoli 13.600 evrov.

Cene za slovenski trg bodo znane do konca meseca marca.

Klima je v obeh različicah standarda, polnilni kabel ne. 1.500 evrov dražja verzija bo imela vključen Techno paket z navigacijo in kamero, pri njej je mogoče doplačilo za hitro polnjenje z enosmernim tokom. 

Proizvajalec pa poudarja tudi obratovalne stroške, ki naj bi bili pri springu najnižji sploh za katerikoli električni ali klasično gnani avto. 

Foto: Dacia dacia spring electric Foto: Dacia dacia spring electric

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 09:25 13. Marec 2021.

    kaj spada pod grancijo? je podobno na prerjavenje karoserije. ali pa poiskusi uveljavit garancijo na pnevmatiko za avto, ko imaš …

  • 19:49 11. Marec 2021.

    super, samo neki me zanima, kolk ciklov zdrži baterija, in obvezno bi pri vsaki ceni električnega avta morala biti cena …

  • 15:08 11. Marec 2021.

    In kdo da 6000€ subvencije? Avtor članka? Kolikor jaz vem je subvencija ekosklada že en lep čas 4500€.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.