Google in Fiat Chrysler sta že maja letos objavila novico o partnerstvu pri razvoju avtonomnega vozila. Zdaj sta predstavila prve uradne fotografije serijskega modela. Za zdaj bodo proizvedli okoli 100 hibridnih vozil chrysler pacifica, ki so jih nadgradili s tehnologijo, ki omogoča samodejno vožnjo.
Pri Chryslerju navajajo, da so v sodelovanju z inženirji podjetja Waymo modificirali pogonski sistem, šasijo in elektroniko modela pacifica, pri čemer so pri Waymu poskrbeli za tehnološki del, kot so računalniki, senzorji ...
Pri Googlu bodo še naprej testirali samovozeče avtomobile (za zdaj imajo v svoji floti 60 vozil), s časom pa bodo tehnologijo ponudili zainteresiranim podjetjem in prevoznikom.
Zakaj enoprostorec?
Zdaj se je zgodilo prvič, da je Google pri projektu avtonomnih vozil, ki ga je začel leta 2009, sodeloval s tradicionalnim izdelovalcem vozil.
Pri Googlu so se načrtno odločili za testiranje enoprostorca, saj menijo, da bodo samovozeča vozila tekmovala z javnim prevozom in ne toliko osebnim avtomobilom. Chris Urmson, direktor Googlovega razvoja avtonomnih vozil je povedal: "Ponudniki javnega prevoza bodo raje kupovali velike avtonomne enoprostorce, kot drage avtobuse."
Drugi pomembni vzrok za izbiro enoprostorca je bil lažje vstopanje in izstopanje iz vozila, kot tudi električno pomična drsna bočna vrata. Vožnja v primerjavi z avtobusi je po mnenju Googla in Chryslerja za potnike veliko udobnejša in hitrejša.
Obe podjetji sta se zavezali k proizvodnji popolnoma avtonomnih vozil, pri Googlu pa si še posebej prizadevajo, da bi iz zakonodaje črtali pravilo, da mora imeti avtonomno vozilo volan in stopalko za zavoro.
...oz. certifikat skladnosti z zakoni in pravili določenimi za področje uporabe. Ja, slednjega mora imeti tudi mašinca za žrebanje številk …
Potem mora tudi samovozeč avto opraviti vozniški izpit, pridobiti vozniško dovoljenje