To je eden od korakov k uresničitvi načrtov Evropske unije (EU), da bi do leta 2030 znižala emisije toplogrednih plinov za 55 odstotkov v primerjavi z letom 1990.
Evropski poslanci so torej podprli predlog Evropske komisije, ki je že lani predlagala, da se prepove prodaja vozil, ki v ozračje izpuščajo emisije ogljikovega dioksida.
Nekateri poslanci so želeli predlog omiliti, da bi prodajo vozil na notranje izgorevanje za 90 odstotkov, a so njihove predloge zavrnili.
Zakonodaja sicer še ni čisto dokončna, dorekli naj bi jo do jeseni. V tem času pa se morajo z njim strinjati tudi ministri za okolje posameznih držav članic. Med pogajanju lahko še vedno pride do sprememb sprejetega besedila.
Poročevalec Jan Huitema iz vrst liberalne skupine Renew je dejal, da je revizija standardov za izpuste ogljikovega dioksida ključni element za doseganje podnebnih ciljev.
"S temi standardi ustvarjamo jasne zahteve za avtomobilsko industrijo ter spodbujamo inovacije in naložbe za proizvajalce avtomobilov. Poleg tega bosta nakup in vožnja brezemisijskih avtomobilov za potrošnike cenejša. Veseli me, da je Evropski parlament podprl ambiciozno revizijo ciljev za leto 2030 in podprl cilj 100 odstotkov za leto 2035, ki je ključnega pomena za doseganje podnebne nevtralnosti do leta 2050," je dodal.
Avtomobilska industrija zakonodajo načeloma podpira. Ford in Volvo sta javno podprla načrte EU, tudi nemški Volkswagen obljublja, da bo do leta 2035 nehal izdelovati avtomobile z motorji na notranje izgorevanje.
BUTLI
Do leta 2035??? Ali bomo MI KOT LJUDJE sploh še obstajali takrat??? MOČNO DVOMIM!
ja pol pa še kamijone k so dizl in kombije ter ladje k so na dizl in najbl onesnažujejo prepovejte …