Zgodi se, da velikemu družinskemu enoprostorcu zmanjka prostora v prtljažniku, še posebej če se hkrati z njim v treh vrstah vozi šest ali sedem oseb. Družinam ne preostane drugega, kot da v tem primeru posežejo po potniških kombijih, ena ciljnih skupin teh vozil so tudi prevozniška podjetja, specializirana za manjše skupine ljudi.
Na trgu je ponudbe kar nekaj, mi smo v precep hkrati vzeli forda tournea in peugoeta experta tepeeja. Oba ponujata kar visoko vrednost glede na ceno, tudi po zaslugi dejstva, da sta na trgu že dolgo.
Medtem ko je expert verjetno že zakorakal v drugo polovico svoje življenjske dobe, je aktualna generacija tournea praktično v zadnjih vzdihljajih, saj v prvi četrtini 2013 k nam že prihaja naslednik. A prav življenjska doba oba potovalnika naredi cenovno še bolj privlačno, saj gre vendarle za segment vozil, kjer ima denar verjetno glavno besedo.
V tourneu lahko povsem stoje
Oblikovno je prednost na strani nižjega experta, saj je manj škatlast, malce nižja postava in položnejši nos se precej poznata tudi pri rezanju zraka na avtocesti. Na drugi strani je tourneo znotraj prostornejši, zaradi višine namreč omogoča prosto sprehajanje med vrstami, voznik pa lahko vstopi tudi pri zadnjih vratih. Več prostora za potnike je tudi v širino, čeprav se tudi v expertu, ki ima udobnejše sedeže, ne morejo pritoževati. Drsna vrata na obeh bokih so samoumevna, zadaj sta imela oba dvižna vrata. Ta so pri fordu še posebej težka in zahtevajo precej moči pri zapiranju.
Expert precej bolj avtomobiliski
Kdor bo v expertu iskal tovornjakarsko visok položaj za volanom, bo morda razočaran, saj je vanj vstopa in sedi podobno kot v običajnem enoprostorcu. Je pa takšen položaj veliko ugodnejši za rokovanje z vozilom, še posebej ker je tourneo po položaju za volanom manj prilagodljiv. Tourneo ima bolj robusten delovni prostor, kar pride prav pri intenzivni vsakodnevni rabi, v prednosti pred expertom je po raznih predalih, držalih za pijačo in celo priročni mizici. Je pa tudi kvaliteta obdelave pri tourneu za razred slabša, položaj za volanom manj ugoden, nekateri elementi, kot so reže za zrak, pa so znane že iz predprejšnje generacije mondea. Zmoti tudi postavitev stikal za ogrevanje in hlajenje daleč na desno, stran od inuitivnega dosega voznikovih rok.
Expert je imel kombinacijo 2,0 litrskega dizla s 120 kW in šeststopenjske avtomatike. Lahko rečemo, da je 1.500 evrov dodatka v menjalnik dobro vloženih, saj deluje zelo gladko in precej doda k udobju vožnje. Poraba se je ustavila pri devetih litrih.
Zaradi bližnjega konca velik popust
Tako podvozju tournea kot experta prvenstveno najbolj prija ravnina, pri čemer z luknjami nekoliko mehkeje in manj "dostavniško" opravi peugeot. Hvalevredno je pri obeh standarden ESC sistem.
Limited izdaja pri Fordu že tradicionalno nakazuje konec generacije in s tem najbogatejšo serijsko opremo. Tourneo limited je bil tako s tem motorjem in brez nekaterih dodatkov, kot so parkirni senzorji in eko program, ocenjen na 36.630 evrov, z vsem skupaj še dva tisočaka dražje. A zares izdatni popust v višini več kot 10.000 evrov poskrbi, da je 28.439 evrov vredno premisleka za nekoga, ki potrebuje močno, prostorno in dovolj udobno vozilo za prevoz potnikov, predvsem na krajše in srednje dolge razdalje. Tisti, ki potujejo dlje in dajejo prednost udobju in občutku za volanom, pa bodo morda bolj cenili peugeota, a je dražji in stane v serijski konfiguraciji opreme testnika 34.140 evrov, z dodatki pa 36.740 evrov.
Podatki o vozilih
Peugeot expert tepee
Motor: 1.998 cm3, dizelski, 120 kW (163 KM)
Navor: 320 Nm pri 2.000 vrtlj./min
Poraba na testu: 9,0 litra /100 km (mešani cikel)
Zmogljivosti: 170 km/h, 13,5 sek od 0 do 100 km/h
Cena: 36.740 (testni)
Ford tourneo
Motor: 2.198 cm3, dizelski, 103 kW (140 KM)
Navor: 350 Nm pri 1.450 vrtlj./min
Poraba na testu: 9,5 litra /100 km (mešani cikel)
Zmogljivosti: 162 km/h, pospešek: /
Cena: 28.439 (testni)