"Pred dvema letoma, ko ste v Žurnalu objavili prispevek o mojem električnem vozilu, so stik z menoj navezali praktično vsi mediji. Bil sem po časopisih in na televiziji,“ nam danes pojasnjuje Janez Alič, ki nam je takrat dejal, da bi z investicijo v višini pet milijonov evrov lahko dnevno proizvedel 20 električnih vozil in zaposlil 50 ljudi.
Naletel na zaprta vrata
Iz konceptnega vozila se serijsko vozilo ni razvilo, saj je povsod naletel na zaprta vrata. "Obrnil sem se praktično na vsa slovenska podjetja, ki se ukvarjajo z avtomobilizmom, a od nikogar nisem dobil niti odgovora, kaj šele partnerstva. Obrnil sem se tudi na ministrstvo za gospodarstvo, kot tudi na raznorazne oblikovalce, ki bi mi pomagali. Do evropskih subvencij je težko priti, če se na to ne spoznaš. Sem upokojeni strojnik, ki se bolj spozna na stroje,“ pravi Alič.
Še več. Inovator trdi, da si v Sloveniji nihče ne želi končnega produkta: "Vsi bi izdelovali le komponente. Tako kot Cimos, pa poglejte, kje je podjetje danes. S komponentami ne moreš konkurirati preostalemu svetu.“
Odpravlja napake in se uči
"Avto ne sme biti skropucalo. Veliko ljudi je reklo, da je grd, ampak to ni končni izdelek. Serijski produkt mora biti lep in udoben. Do kozmetične obdelave še nisem prišel. Oblikovalci so za mojo pokojnino predragi,“ pravi oče prototipnega vozila SEV – 01, ki ima naslednji cilj še znižati porabo energije.
Mora biti drugačen od BMW in drugih
"Spremenil sem način zagona. Delam na regeneraciji, velika novost in inovacija so elektro-generatorski amortizerji. Vse komponente se da še malo izboljšati komponente, kar se pozna na končnem izdelku,“ pravi sogovornik, za katerega ključen podatek je, koliko energije električno vozilo porabi na kilometer prevožene poti.
Inovator je iz lastnih testov izračunal, da njegovo vozilo porabi med 4 in 5 kWh na 100 kilometrov poti, kar je po njegovih besedah trikrat do štirikrat manj od serijskih električnih avtomobilov. Zdaj bi rad energijo, ki jo porabi SEV – 01 še prepolovil. "To bom dosegal z izboljšanjem aerodinamike. Kapljasto obliko želim izpiliti do te mere, da bo količnik zračnega upora 0,15 in z znižanjem teže vozila iz 290 na 200 kilogramov. Logika je povsem enostavna. Ne moreš se odpraviti na Triglav s kamnom v nahrbtniku,“ pojasnjuje Alič, ki zaključuje: “BMW in Mercedesu ne morem konkurirati s tehnologijo, ki jo imajo oni, ampak z neumnostmi, ki se jih spomnim sam. To pa so prav novi izumi, pa aerodinamika in boljši izkoristek energije.“
Obliko bo moral spremenit ... zaradi te ne dobi investitorjev ...
Meni je tudi ful huda oblika. Kaplična ;-)
Luškan mestni avto!