Iz koncerna Stellantis, ki lastniško obvladuje tudi nekdanjo Zastavino oziroma Fiatovo tovarno v srbskem Kragujevcu, so delavcem postavili pogoj, pod katerim lahko obdržijo službo. Za dve leti morajo v tujino, kjer se bodo izobrazili za izdelavo električnih avtov. V nasprotnem primeru dela v srbski tovarni zanje ne bo več in bodo odpuščeni.
V tovarni je trenutno zaposlenih dva tisoč delavcev, v Stellantisu pa niso povedali, koliko od njih je prejelo ultimat. V sporočilu za javnost so navedli, da je v preteklosti po anketah 25 odstotkov zaposlenih izrazilo pripravljenost dela v tujini, več kot sto delavcev pa je sprejelo ponudbo, da bi bili premeščeni v druge Stellantisove tovarne po Evropi. Intervjuje z delavci bodo začeli opravljati v prihodnjih dneh.
Med delavci je zaradi Stellantisovih načrtov zavrelo. Predstavnik sindikata Saša Đorđević opozarja, da pogojevanje med delom v tujini ali borzo za delo ni v redu. "Srbija bo k investiciji prispevala 48 milijonov evrov in ni pravično, da se bo s tem denarjem odpuščalo ljudi ali pa se jih pošiljalo v tujino," je dejal po poročanju Automotive Newsa. Po njegovem bi morala biti odločitev za delo na tujem prostovoljno.
Delavci so za četrtek sprva napovedali protestni shod, vendar pa so ga preložili, saj se bodo v ponedeljek, 30. maja srečali s premierko Ano Brnabić, pri kateri bodo zahtevali zaščito.
Boleča preobrazba za novo dobo
Tovarna je po burnih letih poslovanja v rdečih številkah v zadnjih letih izdelovala Fiatov model 500L. Zdaj zaganja proces popolne preobrazbe, saj naj bi leta 2024 začeli izdelovati le še baterijske avte. Z državo je Stellantis podpisal 190 milijonov vredno pogodbo, od tega bo Srbija, ki ima v lasti 33-odstotni lastniški delež tovarne, prispevala dobro četrtino.
Iz Stellantisa, ki ga vodi karizmatični Carlos Tavares, še niso sporočili, kateri električni model bo najprej prihajal iz Srbije. Je pa Tavares namignil, da bodo izdelovali avtomobile na prihajajoči novi platformi za baterijska vozila, ki bo prilagojena za velikostne razrede od malih do srednje velikih avtomobilov.
Namiguje se, da bodo kot drugi EV model proizvajali tudi naslednjo generacijo električnega fiat pande.
Tako sem svoj čas zavrnil službo pri Revozu…
ja no a ni krasno gres iz SLO za poslanca v bruselj pa doniš bruseljsko plačo.. greš iz cigu-migu firme …