Tretja generacija japonskega karavana je po prenovi oblikovno korak bližje evropskim vozilom. Pred prenovo je bil z agresivnim in robustnim videzom bolj po okusu Američanov. Vizualne spremembe so najbolj vidne na prednjem delu vozila, kjer so spremenjeni odbijači in maska, svetila, ki so na zgornjih robovih obogatena z led diodami so nekoliko ožja. Po okusu Evropejcev bi morali biti kromirani dodatki.
Sedi se bolj športno, rezerve ostajajo
Plastika je mehkejša in prijetnejša na dotik, črnine je še vedno dovolj, a monotonost dobro razbijejo elementi z motivi lesa. Sedeži so udobni fotelji, oblečeni v kombinacijo alkantare in tkanine, ki jih pozimi lahko ogrevamo. Zelo uporaben in prijeten z usnjem oblečen je sredinski naslon za roko, ki pod seboj skriva uporabno velik predal. Elementi na armaturni plošči so razporejeni logično. Izstopa intergriran sredinski zaslon na dotik, ki sodeluje s kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, a ne prikazuje priporočene linije vožnje, hkrati pa ni kombiniran s parkirnimi tipali, zato se bo treba predvsem v slabem vremenu o oddaljenosti od ovir prepričati tudi na lastne oči. Žal oprema Sol ne vključuje navigacijski sistem Toyota Touch and Go, ki je na voljo pri stopnji višji opremi in omogoča tudi prepoznavo glasu in tridimenzionalni prikaz slike. Zato pa je zelo zmogljiv audio sistem z 11 zvočniki, v primerjavi s predhodnikom pa odlično deluje tudi brezžična povezava s telefonom bluetooth, s pomočjo katerega lahko v trenutku poslušate najljubšo glasbo kar iz telefona.
Uporaben prtljažnik
Prtljažnik v osnovi ponudi 543 litrov prostora, z zlaganjem zadnje klopi v razmerju 60:40 zraste na 1609 litrov prostora. S tem se ne more kosati s passatom variant, a je nadpovrečen, hkrati pa ponuja bonbončke, kot je uporabno dvojno dno, bočne pregrade in vzdolžne šine, zaradi katerih vam predmeti, ki bi se prosto kotalili po prtljažniku, ne bodo načenjali živcev.
Prenova prinaša več udobja v vožnji, predvsem na zadnjih sedežih, kjer so potniki čutili trše nastavljeno podvozje. Zdaj je požiranje neravnin in lukenj na slabem asfaltu mehkejše, potniki zadaj pa uživajo v enakem udobju, kot tisti spredaj. Zaradi mehkejšega podvozja vseeno ni bilo treba sklepati kompromisov. Karavan ima sicer raje dolga križarjenja, kot hitro premagovanje zavojev.
Zmes dinamike in ekonomičnosti
Za 32.800 evrov, kolikor stane testnik, avensis ponuja veliko avtomobila, a bi si za ta denar vseeno želeli več napredne tehnike.
Podatki o vozilu: (Toyota avensis 2.2 D-4D (150 KM) WG Sol Panoramic)
Motor: 2.231 cm3, dizelski, 110 kW, 150 KM pri 3.600 vrt.
Navor: 340 Nm med 2.000 in 2.800 vrtljaji
Poraba na testu: 7,1 litra/100 km (mešani cikel), izpust 150 g CO2/km
Zmogljivosti: 210 km/h, 9,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 31.000/32.800 evrov
Notranje kljuke, sploh za zaklepanje vrat in pa nekatera stikala, so že 20 let enaka.. kot da so jih takrat …