Uber je klonil, vozniki slavijo veliko zmago

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Uber je moral popustiti in z zaposlitvijo voznikov povsem spremeniti model poslovanja. Kaj to pomeni za namene ministra Vrtovca?
Oglej si celoten članek

Kalifornijsko podjetje Uber, ki upravlja istoimensko platformo za opravljanje prevozov, bo voznikom, ki prek te platforme vozijo v Veliki Britaniji, omogočilo status delavca. Odločitev, ki je ni Uber doslej sprejel še nikjer, sledi odločitvi britanskega sodišča, da morajo biti Uberjevim voznikom zagotovljene pravice iz delovne zakonodaje.

Kot so po poročanju francoske tiskovne agencije AFP sporočili iz Uberja, bodo vozniki med drugim upravičeni do minimalne plače, plačanega dopusta in pokojninskega zavarovanja.

Od danes bo "več kot 70.000 voznikov v Veliki Britaniji obravnavanih kot delavci, kar jim bo med drugim zagotovilo najmanj minimalno plačo, ko bodo vozili za Uber," so zapisali v sporočilu za javnost. Ob tem so poudarili, da bodo lahko vozniki zaslužili tudi več, obenem pa ohranili fleksibilnost dela.

"Unde vrei?" Dokazi, da minister uzakonja lupljenje z Uberjem

Gre za ogromno spremembo poslovnega modela, saj so pri Uberju doslej zatrjevali, da gre pri njihovih voznikih za samozaposlene, saj da sami izbirajo, koliko in kdaj bodo delali, pri tem pa da lahko uporabljajo tudi konkurenčne platforme.

Vendar pa je britansko vrhovno sodišče februarja odločilo, da vozniki, ki opravljajo prevoze prek platforme Uber, niso samozaposleni, ampak delavci, upravičeni do pravic iz delovne zakonodaje. Sodni postopek je leta 2016 sprožilo 20 Uberjevih voznikov, ki so trdili, da so upravičeni do zaščite, ki jim jo nudi delovna zakonodaja. Kot argument so navedli dolžino obdobja, v katerem opravljajo prevoze za Uber, in pa tudi sistem nadzora nad njimi, ki ga je izvajalo podjetje.

Sodišča nižje stopnje so jim pritrdila trikrat, v 2016, 2017 in 2018, Uber pa se je vsakič pritožil. V podobne spore kot na Otoku se je spustil tudi v nekaterih drugih državah, status Uberjevih voznikov pa ni povsod enak.

Mick Rix iz sindikalne konfederacije GMB je po februarski odločitvi sodišča napovedal, da se bodo v imenu tožnikov zavzeli tudi za izplačilo odškodnin voznikom. Analitiki pa so ocenili, da odločitev pomeni daljnosežne spremembe za voznike vseh tovrstnih platform za prevoze ali dostavo in nasploh za t. i. gig gospodarstvo ali sodelovalno gospodarstvo, kjer osebe, velikokrat mladi, delajo brez pogodb ali vnaprej predpisanega delovnega časa.

Kaj bo to pomenilo za Slovenijo?

Spomnimo, Slovenija oziroma ministrstvo za infrastrukturo pod vodstvom Jerneja Vrtovca pravkar spreminja zakonodajo o cestnih prevozih na način, da bi omogočili prihod ponudnikov, ki storitve opravljajo zgolj prek aplikacije, ne taksimetrov. Pri tem so se odprla številna vprašanja o prihodnosti obstoječih in prihodnjih taksistov pri nas, predvsem v luči zaščite delavskih pravic in ustreznega plačevanja davkov državi.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 12:08 17. Marec 2021.

    Minister pač ne razume razlike med javnim prevozom in Uberjem. Zanimivo je, da mu ni nihče obrazložil razlike.

  • izy
    10:58 17. Marec 2021.

    Mi smo sto let za opicam in kompliciramo spet tam kjer ni treba + lobi dragih taksistov

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.