Tudi vi izvajate nasilje nad volanom?

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
Znate pravilno vrteti volan? Ne govorimo o položaju "deset do dveh" temveč o tem, česa z njim nikoli ne smete početi.
Oglej si celoten članek

Vozniki in voznice marsikdaj mislimo, da vemo vse o vožnji in da nas ni mogoče naučiti nič novega. Mnogokrat pa izkušnje mehanikov potrjujejo, da bi se lahko kakšnemu strošku s popravilom izognili že, če bi malce bolj prisluhnili svojemu vozilu in tudi prilagodili tehniko. 

Eno izmed takšnih področjih je vrtenje volana, ki je aktualno predvsem med vožnjo po parkiriščih oziroma pri nizkih hitrostih. Številni vozniki namreč počnejo dve osnovni napaki - da volan vrtijo na mestu in da volan zavrtijo v skrajno fazo in v tem položaju vztrajajo pretirano dolgo. 

Drsanje "na suho"

Mehanik Primož Rožnik pravi, da so pri vrtenju volana na mestu najbolj na udaru pnevmatike, saj je na dveh statičnih točkah, ki se med obračanjem drsata sem in tja, skoncentrirana vsa prednja masa vozila, zato je obremenitev na prednji pnevmatiki takrat zelo visoka, možnost poškodb pa hitrejša. Na sam krmilni mehanizem pri modernih vozilih sicer vrtenje na mestu ne bi smelo imeti večjega vpliva, tako Rožnik, čeprav so sile, ki pri statičnem vozilu vplivajo na celotni mehanizem precej večje kot med premikanjem. "Vendar pa so krmilni mehanizmi konstruirani z določenim ojačitvenim varnostnim faktorjem," pravi Rožnik.

Najpogostejše okvare podvozja so sicer končniki volana, zglobi rok preme, silent blok rok preme pa tudi končniki stabilizatorja. Zgolj za menjavo enega končnika je skupaj z delom in ponovno nastavitvijo podvozja potrebno računati na kakih 80 evrov stroška.

Možnost poškodb pnevmatik in krmilnega mehanizma boste precej zmanjšali, če boste med obračanjem volana dovolili, da se vozilo vsaj malo premika. 

Če bi cevi, črpalke in alternator znali, bi jokali

Marsikdo izvaja pretirano nasilje nad volanom tudi s tem, da ga predolgo drži v skrajni levi ali desni legi. 

"Pri vseh krmilnih mehanizmih s servo ojačevalnikom (hidravlični ali električni) naj se volanski obroč ne obrača do skrajnih točk oziroma naj se ga na teh točkah ne zadržuje predolgo. V nasprotnem primeru se pri hidravličnem sistemu izrazito poveča tlak olja in posledično obremenitev cevi, črpalke ter pogonskega jermena, pri električnemu sistemu pa tok elektrike in posledično obremenitev alternatorja, akumulatorja in pogonskega jermena," razloge, zakaj takšno početje ni zdravo za avtomobil, pojasnjuje mehanik.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.