V počasni koloni ali pred semaforji je nenehno speljevanje in ustavljanje neizogibno. Pri stanju na mestu mnogi vozniki držijo stopalko za zavoro pritisnjeno ves čas, tudi če ni nevarnosti premikanja vozila, kar posledično pomeni, da zadaj vozečim v glavo sveti močna svetloba treh zavornih luči, ki je še posebej izrazita v mokrem vremenu.
Saj ni prepovedano, vljudno pa tudi ne
Medtem ko slovenski predpisi temu področju ne namenjajo pozornosti, pa denimo britanski cestni zakonik navaja, da je prepovedana uporaba luči na način, da bi "bleščale ali povzročale nelagodje pri ostalih uporabnikih".
Tudi na Otoku pa je neumestna navada držanja zavore močno prisotna, tako po anketi britanskega združenja AA četrtina vprašanih priznava, da v gneči na mestu vedno držijo zavoro - od tega jih približno enak delež menjalnik prestavi v nevtralno ali pa obdrži v prestavi in hkrati drži še sklopko.
"Pri učenju vožnje pri ustavljanju pred križiščem kandidata v klančini naučimo speljevati z ročno zavoro, v kolikor je to potrebno zaradi strmine," je za Žurnal24 pojasnil Martin Miklavc, predsednik Sekcije avtošol Slovenije. "Na ravnem pa kandidata navajamo, da se pripravlja na speljevanje in v tem primeru zavore ne potrebuje."
Držanju zavorne stopalke na mestu in hkratnemu bleščanju zadaj vozečih se je torej mogoče v večini primerov elegantno izogniti, pa avto vseeno ne bo nikamor pobegnil. Pri modernih avtomobilih problem rešuje tudi sodobna tehnika, saj asistenti za speljevanje preprečujejo premikanje. Je pa res, da je elektronsko ročno zavoro, ki je v zadnjih letih množično prisotna v novih avtih, nekoliko težje uporabljati v prometu od klasične ročne sorodnice.
Če vam blešči, pomaga le en ukrep
Pri AMZS in sorodnih evropskih avtoklubih so pred meseci naredili test, ali novodobne LED sijalke v zavornih lučeh res bolj bleščijo od klasičnih žarnic z nitko. Rezultat je bil negativen, bleščavost s tipom vira svetlobe nima povezave, je pa posebnost novih avtomobilov, da so zavorne luči postavljene višje kot nekoč, kažejo ugotovitve.
Občutek o bleščavosti avtomobilskih svetil je zelo pogojen s starostjo, še kaže raziskava. Očesne leče pri starejših namreč z leti postajajo manj odzivne, zato predvsem ponoči pride do večje občutljivosti na svetlobo in bleščanje. To je še posebej očitno pri tistih, ki so presegli starost 60 let, pravijo pri organizaciji.
Avtomobilski proizvajalci bi sicer z malo dobre volje lahko dejavneje pristopili h problematiki. Mercedes-Benz je v razredu C tako že predstavil tehnologijo, ko je svetloba zavornih sijalk ponoči manj intenzivna kot ob dnevu. A tudi tako zmanjšana intenziteta svetlobe je še vedno veliko preveč za nočno vožnjo, opozarjajo pri Amzs in voznikom svetujejo predvsem, naj nikoli ne zrejo neposredno v vir svetlobe in naj oči vedno obrnejo proti desnem robnim cestnim oznakam.
dezurni@zurnal24.si
kako že avtomatika ustaviš na križišču? aja bremzo držiš stisnjeno...<br />glede na to, da je vse več avtomatikov na cestah, …
Zakon o pravilih cestnega prometa pa tudi v četrtem odstavku 71. člena določa, da mora voznik ob zmanjšani vidljivosti uporabljati …
Kaj ti to bluziš!<br />Skladno s prvim odstavkom 71. člena Zakona o pravilih cestnega prometa (Uradni list RS, št. 82/13 …