Preden je Donald Trump postal predsednik ZDA, je bil zaljubljen v prestižne nemške avtomobile. Zdaj so predvsem dragi kabrioleti prvi na vrsti za odstrel, če bo Trump res uvedel povečanje carin na uvožene avtomobile iz Evrope v ZDA.
Trump je pretekli petek "čivknil“, da bo uvedel 20-odstotne carine na uvožene avtomobile iz Evropske Unije, s čimer bi še zaostril trgovinsko vojno z Evropo, predvsem z Nemčijo, ki ji očita, da Američani vozijo nemške avtomobile, pred nemškimi garažami pa le redko vidi parkirano ameriško vozilo. S tem je grozil že med kandidaturo za Belo hišo. Grozil je Volkswagnu in BMW, vse z namenom, da bi tovarne in s tem delovna mesta Američanov ostala v ZDA in se ne bi selila v Mehiko.
Zdaj so carine spet na pogajalski mizi in avtomobili so vroča tema. "Če bodo 20-odstotne carine sprejete, potem bodo morali proizvajalci avtomobilov spremeniti svoj poslovni model in ukiniti uvoz nekaterih nišnih modelov v ZDA. V prvi vrsti kabrioletov. Če upoštevamo še Brexit in višje davke za britanske kupce, bi to lahko pomenil zelo slab signal za prihodnost kabrioletov," je za Automotive News Europe dejal eden izmed vodilnih mož enega od proizvajalcev vozil, ki pa ni želel biti imenovan.
Dodal je, da bi lahko kabrioleti obstali, če bi se proizvajalci vozil poenotili in uskladili dizajn z masovnimi vozili in zmanjšali proizvodne stroške. Verjetno bi morali vanje vgrajevati tudi motorje, ki so najbolj množični, in ne zmogljive motorje z velikimi izpusti emisij. Še posebej zato, ker kabrioletov v Aziji, kjer je rast prodaje avtomobilov največja, ne prodajajo najbolje. Glavni trgi za kabriolete so ZDA, Velika Britanija in Nemčija.
Proizvajalec motornih koles Harley Davidson je sporočil, da bo del proizvodnje preselil iz ZDA, da bi se izognil višjim carinam, ki jih je kot odziv na ameriške uvedla EU. Kot so pojasnili, bi lahko finančne posledice odločitve unije dosegle sto milijonov dolarjev letno. Gre za eno prvih podjetij, ki je javno razkrilo posledice ameriških carin. Carine na njihove motorje so bile po navedbah skupine doslej šestodstotne, zdaj pa so se zvišale na 31 odstotkov, kar ceno motorja v povprečju zviša za 2200 dolarjev.
Kdor se ne bo prilagodil, bo trpel
Nemški proizvajalci avtomobilov BMW, Daimler in Volkswagen imajo tovarne v ZDA, kjer pa izdelujejo visoko volumenske modele, v večini SUV vozila, križance in limuzine. Svetovalec za industrijo pri podjetju Oliver Wyman Ron Harbour opozarja: "Zaradi carin morajo biti proizvajalci vozil čim bolj prilagodljivi. Tisti, ki ne bodo, bodo trpeli."
Carine v višini do 25 odstotkov bi lahko uničili poslovni model tujih proizvajalcev vozil, ki uvažajo vozila v ZDA. Med modeli, ki bi lahko izginili z ameriškega trga v ZDA, se med drugim omenja mercedes SL roadsterja in audi S5 cabriolet.
Kabrioleti že tako ali tako ne doživljajo lepih časov. Še leta 2012 so jih prodali 177 tisoč, lani zgolj še 127 tisoč. Leta 2019 naj bi jih prodali zgolj še 113.000. Letos naj bi po napovedih podjetja analitskega LMC Mercedes v ZDA prodal 20 tisoč kabrioletov, BMW 16 tisoč. Zaradi višanja carin bo v ZDA zelo težko prodajati kabriolete, je prepričan podpredsednik pri LMC Jeff Schuster.
Google zdaj plačuje od 2500 do 5000 USD na teden za delo na spletu od doma. Moj prijatelj mlajšega brata …