Trump ali Harris - kateri bi bil boljši za Evropo?

Foto: Profimedia
Foto: Profimedia
Mrzlica pred ameriškimi predsedniškimi volitvami narašča, tudi v evropski avtoindustriji tehtajo, ali bi bilo bolje, da je predsednik Donald Trump ali Kamala Harris. A očitno je odgovor že jasen.
Oglej si celoten članek

Američani bodo 5. novembra odločali med dvema kandidatoma za predsednika – republikancem Donaldom Trumpom in demokratko Kamalo Harris.

Evropski avtomobilski proizvajalci tehtajo, kako bi lahko vsak od kandidatov vplival na njihovo poslovanje. Čeprav bi bila Harrisova trenutno bolj ugodna izbira pred Trumpom, pa bi zelo verjetno oba uvedla politike, ki bi otežile poslovanje evropskim avtomobilskim podjetjem v ZDA.

Tehtanje, kaj je bolje in česa se je treba bati

Po poročanju Automotive News Europe (ANE) tako Trump kot Harris podpirata protekcionistične ukrepe za povečanje domače proizvodnje. Trump je v predvolilnih shodih in srečanjih s predstavniki industrije večkrat napovedal, da namerava uvesti visoke uvozne carine, proizvajalce avtomobilov pa spodbuditi, da selijo proizvodnjo v ZDA.

V enem od govorov je tako napovedal kar trimestne carine na uvožene avtomobile, obenem pa obljubil nižje davke za proizvajalce, ki bi proizvajali v njegovi državi in zaposlovali njegove državljanje.

Kamala Harris je za Evropo kljub nekaterim protekcionističnim ukrepom v tem pogledu nekoliko boljša izbira, saj se zavzema za spodbude, ki bi povečale proizvodnjo električnih avtomobilov v ZDA in zmanjšale emisije.

Tako želi njen program zmanjšati emisije CO2 za 40 odstotkov do leta 2030 in povečati naložbe v domačo proizvodnjo električnih vozil. Dosedanja administracija Biden-Harris je že uvedla pomembne ukrepe za spodbujanje domačih proizvajalcev k temu prehodu, piše ANE.

Foto: Profimedia Donald Trump

Trump sovraži nemške avte

Po pričakovanju analitikov bi imela evropska avtoindustrija boljše možnosti, če bo izvoljena Harrisova. Stefan Bratzel, direktor Centra za avtomobilski management, meni, da bi Harrisova administracija lahko pripomogla k razvoju elektromobilnosti, saj so evropski proizvajalci na tem področju pred ameriškimi, tudi sam trg ameriških električnih vozil zaostaja za evropskim, čeprav je to domovina znamke Tesla.

Neodvisni analitik Jürgen Pieper je prav tako prepričan, da bi izvolitev prve ameriške predsednice evropskim proizvajalcem prinesla bolj liberalno naravnano okolje za poslovanje.

Treba je sicer vedeti, da ima evropska avtoindustrija v ZDA številne proizvodne obrate, kjer zaposlujejo na tisoče ljudi, med njimi Mercedes, BMW in Volkswagen. Prav nemški avtomobilski velikani so v očeh Trumpa še posebej nepriljubljeni, kar je v preteklosti že večkrat odkrito pokazal.

Foto: Profimedia Ograja, parkirišče avtov, prodaja avtov, ovire, avtoindustrija, Tesla

Če bi Trump uresničil grožnje in bi prisilil evropske proizvajalce, da še več proizvodnje preselijo v ZDA, bi to pomenilo dodatne izzive, saj bi s tem morali zapirati delovna mesta v Evropi. V tej zgodbi, v kateri Trump rad grmi proti 'nepotrebnim' električnim avtomobilom, je zanimiv položaj Elona Muska, direktorja Tesle, ki je postal goreč Trumpov podpornik. Ta je v zameno njegove avte označil za 'fantastične'.

Del politične igre je tudi v tem, da bi Trump gotovo preprečil ali vsaj močno upočasnil širitev kitajske konkurence baterijskih vozil, ki so drugod po svetu že spodnesla dosedanji primat Tesle. 

Ne glede na izid volitev je pravi recept za Evropo samo eden 

Pedro Pacheco, analitik pri globalni raziskovalni analitski hiši Gartner, svetuje evropskim proizvajalcem, naj se ne zanašajo le na spremembe ameriške politike. Po njegovem je pomembno, da proizvajalci razvijejo prave izdelke za ameriški trg, ne glede na volilni izid.

Evropski proizvajalci se morajo še bolj osredotočiti na digitalizacijo in programsko opremo, pa tudi upoštevati učne lekcije s kitajskega trga, kjer je kitajska avtoindustrija zelo hitro napredovala na področju elektromobilnosti, opozarja Pacheco.

Foto: Profimedia Kamala Harris

Evropska industrija poziva k svobodni in pravični trgovini

Združenje evropske avtomobilske industrije Acea je pozvalo k svobodni in pošteni trgovini, kar bi omogočilo konkurenčnost evropskih proizvajalcev po svetu. Evropski proizvajalci potrebujejo dostop do kritičnih surovin, cenovno dostopne energije, ustrezno infrastrukturo in tržne spodbude za podporo elektromobilnosti.

dezurni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 27

  • 11:02 12. Oktober 2024.

    En poln sam sebe, druga neumna bolj kot noč!

  • 10:17 12. Oktober 2024.

    Tisti , ki navija za trumplejna, lažnivega, topoumnega narcisa, pedofila, posiljevalca, utajevalca, krivca za milijon smrti v času kovida, prevaranta, …

  • 10:10 12. Oktober 2024.

    Zmagal bo trump,ker Kamala ne mara belcev,belci pa ne bodo dovolili, da jim vlada baba,in še to črna

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.