Tri zgodbe, podoben zaključek

Foto: Žurnal24 Najbolj terenski med trojico je yeti, ki se presenetljivo dobro počuti tudi na u Foto: Žurnal24 Nissan qashqai, škoda yeti, fiat sedici Foto: Žurnal24 Fiat sedici Foto: Žurnal24 Fiat sedici Foto: Žurnal24 Fiat sedici Foto: Žurnal24 Fiat sedici Foto: Žurnal24 Fiat sedici Foto: Žurnal24 Fiat sedici Foto: Žurnal24 Fiat sedici Foto: Žurnal24 Fiat sedici Foto: Žurnal24 Fiat sedici Foto: Žurnal24 Fiat sedici Foto: Žurnal24 Fiat sedici Foto: Žurnal24 Fiat sedici Foto: Žurnal24 Fiat sedici Foto: Žurnal24 Fiat sedici Foto: Žurnal24 Fiat sedici Foto: Žurnal24 Nissan qashqai Foto: Žurnal24 Nissan qashqai Foto: Žurnal24 Nissan qashqai Foto: Žurnal24 Nissan qashqai Foto: Žurnal24 Nissan qashqai Foto: Žurnal24 Nissan qashqai Foto: Žurnal24 Nissan qashqai Foto: Žurnal24 Škoda yet Foto: Žurnal24 Škoda yet Foto: Žurnal24 Škoda yet Foto: Žurnal24 Škoda yet Foto: Žurnal24 Škoda yet Foto: Žurnal24 Škoda yet Foto: Žurnal24 Škoda yet Foto: Žurnal24 Škoda yet Foto: Žurnal24 Škoda yet Foto: Žurnal24 Fiat sedici Foto: Žurnal24 Nissan qashqai, škoda yeti, fiat sedici Foto: Žurnal24 Fiat sedici Foto: Žurnal24 Fiat sedici Foto: Žurnal24 Fiat sedici Foto: Žurnal24 Škoda yet Foto: Žurnal24 Nissan qashqai Foto: Žurnal24 Nissan qashqai, škoda yeti, fiat sedici Foto: Žurnal24 Nissan qashqai, škoda yeti, fiat sedici Foto: Žurnal24 Nissan qashqai Foto: Žurnal24 Nissan qashqai Foto: Žurnal24 Nissan qashqai, škoda yeti, fiat sedici
Na testu smo primerjali tri modele srednje velikih suvov – fiat sedici 1,6 16V emotion 4x4, nissan qashqai 2,0 16v 4WD tekna pack in škodo yeti 1,8 TSI 4x4 experience.
Oglej si celoten članek

V razredu srednje velikih suvov je konkurenca že nekaj časa zelo pestra. Temu primerna je tudi ponudba in zmogljivost, kakor tudi videnje tega segmenta. V ta namen smo preizkusili tri zelo različne modele, ki sta jim skupna zmogljiv bencinski motor in štirikolesni pogon. Čeprav je na papirju razen cen veliko podobnosti, pa so v praksi razlike precejšnje.

Vsi okoli 4,3 metra in z oddaljenostjo 19 centimetrov
Podobnost treh preizkušenih modelov se dobro vidi, če jih postavimo drug drugemu ob bok. Takrat se izkaže, da so si centimetrsko precej blizu, čeprav se vidi tudi, da imamo opravka s tremi zelo različnimi oblikovalskimi filozofijami. Sedici deluje kot povišana kombilimuzina C-segmenta, ki so ji spredaj in zadaj dodali terenske ojačitve, na streho pa vzdolžna vodila. Sedici tako deluje najmanj terensko, sta pa z yetijem slab decimeter krajša od qashqaija in zato primernejša za mestno vožnjo. Češki ali bolje rečeno nemški predstavnik je tu še najbolj samosvoj, zato je najprepoznavnejši v trojici in zaradi ostrih robov tudi nadpovprečno prostoren v notranjosti. Qashqai je najbolj soroden suvom, kar bo pogodu predvsem tistim, ki jim ostala dva ne bosta. Glede oddaljenosti od tal je ta najnižja pri yetiju, kjer znaša 18, centimeter višje je pri sediciju in še slaba dva pri qashqaiju. Je pa pri vseh treh ta zadostna tudi za bolj pogumne izlete v naravo, sicer v povezavi z zmogljivim štirikolesnim pogonom.

Različni pogledi na pogon in motorizacijo
Pri Japoncu in Italijanu je navor v osnovi speljan na prednji kolesni par, voznik pa s pritiskom na gumb ali njegovim zasukom sproži delovanje elektronskega krmiljenja sklopke, ki potem glede na situacijo razmejuje navor med obe osi. Možno pa se je odločiti tudi za fiksno razmerje navora med obema premama. Čeh ima to rešeno malce drugače, sklopka haldex vedno in sproti razmejuje navor med obe osi, in sicer v normalnih razmerah v razmerju 4:96 v korist prednje osi, po potrebi pa se na zadnjo preseli največ 90 odstotkov navora. Glede dodatnih terenskih pomagal je yeti celo v prednosti, saj premore, čeprav nima reduktorja, funkcijo off-road, ki yetija na terenu nadzorovano, s hitrostjo le 2 km/h, spušča po strmini. Tu je tudi še omejevalnik motornih vrtljajev za speljevanje v klanec. Sedici dodatnih pomagal ne premore, je pa res, da jih niti nismo pogrešali. Pri njem prideta na terenu do izraza manjša teža in velikost avtomobila, kar na terenu nedvomno šteje. Qashqai dodatkov prav tako ne premore, se pa na terenu nekoliko bolj poznata masa in mere vozila. Na terenu smo se tako najbolje počutili z yetijem, ki preseneti predvsem z off-road programom, čeprav kakšna dva centimetra višja oddaljenost ne bi škodila. Razlog za je večja uporabnost na normalnih cestiščih, kjer se yeti najlepše pelje, še najbližje navadnemu osebnemu avtomobilu. Sedici je tukaj nekje vmes, saj deluje na terenu najbolj okretno in ponudi dovolj visoko oddaljenost, na asfaltu pa trdo podvozje botruje zmernemu nagibanju karoserije pri vožnji na cesti prav tako dobro odreže, kjer zna mogoče koga celo zmotiti trdo blaženje, ki pa v ovinkih kljub temu prinese določeno mero nagibanja karoserije. To gre na račun višje oddaljenosti od tal in je razumljivo. Na terenu se prav tako dobro znajde, čeprav ga tako kot druga dva omejujejo izrecno cestne pnevmatike, brez katerih bi bilo veliko bolje.

Foto: Žurnal24

Glede motorja je zgodba še bolj drugačna
Japonec in Italijan prisegata na klasično zasnovo bencinarja, različna velikost katerega prinese tudi različno moč. Sedici tako postreže z zadostnimi 88 kilovati, medtem ko jih je pri qashqaiju 16 več. Podobno je tudi pri navoru, glede zmogljivosti pa zaradi razlike v teži ni večjih razlik. Razumljivo je večja tudi poraba pri večjem qashqaiju, pri katerem smo namerili največje povprečje – 10,5 litra –, medtem ko je to pri sediciju manjše za slab liter in pol. Drugače so se zadeve lotili pri Škodi – v nos so vgradili znan in preverjen prisilno polnjen agregat z neposrednim vbrizgom goriva. Rezultat je manjša prostornina, obenem pa je občutno več moči in navora, in sicer za 118 kW in 250 Nm navora. Ta agregat je tudi najbolj simpatičen za vožnjo, saj je moči vedno dovolj.Tudi pospešek in končna hitrost sta primerno boljša od drugih dveh. Glede porabe se yeti uvrsti v zlato sredino.

Različna količina prostora in opreme
Glede prostora v ospredje stopi qashqai, čeprav v primerjavi z yetijem ne toliko, kot bi pričakovali. Slednji ga "nese" predvsem pri prostornosti v drugi vrsti in v prtljažniku, kjer sta osnovno velika še primerljiva, pri podiranju sedežev pa si yeti pridela kar 250 litrov prednosti. Sedici tu ostane daleč zadaj.
Glede cene je tako, da je v primerjavi daleč najcenejši sedici, ki ponudi vse najnujnejše in še nekaj več. Velik minus pa si zasluži, ker del opreme ni tudi ESC, ki pri drugih dveh je. Je pa res, da cena komaj preseže mejo 20 tisočakov, medtem ko sta druga dva uvrščena mnogo višje. Cena yetija je slaba dva tisočaka nižja od qashqaijeve, a ga dodatki ponesejo v bližino Japonca. Je pa res, da Čeh ponudi več opreme, kot pričakuješ od njega, Japonec pa niti ne toliko. Yeti preseneti predvsem s ksenonskimi svetili, ki jih druga dva ne premoreta. Parkirna pomagala so domena yetija in qashqaija, sedici ima tudi palec manjša platišča.

O nakupu preference in debelina denarnice

Med primerjanimi modeli ni toliko razlik, kot kažeta oblika in značka na nosu. Vsi trije se na terenu spodobno obnesejo, so pa na voljo za konkretno različno ceno. Stranke se bodo zagotovo odločale glede na pripadnost znamki, saj nekdo, ki prisega na fiate, ne bo želel slišati o nissanu in obratno. Pomemben dejavnik pa bo tudi cena.

Podatki o vozilih:
Fiat sedici 1,6 16v emotion 4x4
Motor:
1.586 cm3
Vrsta: vrstni štirivaljni bencinski
Moč: 88 kW (120 KM) pri 6.000 vrtljajih na minuto
Navor: 156 Nm pri 4.400 vrtljajih na minuto
Poraba: 9,1 litra/100 km
Zmogljivosti: 175 km/h, 10,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.230x1.755x1.620, medosna razdalja 2.500, prtljažnik (v litrih): 270/670,oddaljenost od tal (v cm): 19
Cena: 19.990./20.900. EUR

Nissan qashqai 2,0 16v 4WD tekna pack
Motor:
1.997 cm3
Vrsta: vrstni štirivaljni bencinski
Moč: 104 kW (141 KM) pri 6.000 vrtljajih na minuto
Navor: 196 Nm pri 4.800 vrtljajih na minuto
Poraba: 10,5 litra/100 km
Zmogljivosti: 190 km/h, 10,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.315x1.780x1.615, medosna razdalja 2.630, prtljažnik (v litrih): 410/1.515, oddaljenost od tal (v cm): 20,7
Cena: 26.350/26.810 EUR

Škoda yeti 1.8 TSI 4x4 experience
Motor:
1.798 cm3
Vrsta: vrstni štirivaljni bencinski turbo
Moč: 118 kW (160 KM) med 4.500 in 6.200 vrtljaji na minuto
Navor: 250 Nm med 1.500 in 4.500 vrtljaji na minuto
Poraba: 9,7 litra/100 km
Zmogljivosti: 190 km/h, 10,6 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.223x1.793x1.691, medosna razdalja 2.578, prtljažnik (v litrih): 405/1.760, oddaljenost od tal (v cm): 18
Cena: 24.663./26.270 EUR

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.