Po dolgem čakanju in skrivanju so pri Toyoti slab teden dni pred razkritjem na avtomobilskem salonu v Ženevi na spletu predstavili novo, četrto generacijo priusa, pionirja med hibridnimi vozili.
Čeprav je bilo za pričakovati, da se bodo pri Toyoti pri dizajnu oklepali zgodbe začete z modelom na gorivne celice mirai, pa je prius obdržal prepoznavne linije, ki zaznamujejo vse modele od druge generacije dalje. Maska motorja je prepoznavna, Toyotina, spredaj prevladujejo serijski led žarometi in bolj oster prednji spojler. Pri Toyoti so dejali, da so oblikovalci navdih iskali pri atletih v startnih blokih. Od strani je videti daljši, razširili so nabor barv karoserije.
Prvi na novi platformi
Prius, razkrili so ga na dogodku v Las Vegasu, je prvi Toyotin model izdelan na novi, globalni modularni zasnovi. Ta bo Japoncem po zgledu na skupino Volkswagen omogočala, da na isti platformi izdelujejo različne modele, od limuzin, do križancev, karavanov in športnih terencev različnih velikosti.
Pri Toyoti so razkrili, da je tudi zaradi nove platforme konkretno lažji, težišče pri četrtem priusu nižje, zato se pelje veliko bolj dinamično. Četudi je nekoliko večji (+2,4 centimetra) in širši (0,6 centimetra) kot predhodnik, je pa zaro tudi nekoliko nižji (0,8 centimetra). Pri Toyoti tehničnih podatkov še niso razkrili. Specializirani tuji avtomobilski mediji pišejo, da naj bi osnovni motor ostal 1,8-litrski štirivaljni bencinski, z 77 kilovatov moči (105 KM), elektromotor, ki poganja zadnji kolesi (pogon je zato štirikolesni), naj bi imel moč 66 kilovatov (90 KM). Nikelj metalna baterija naj bi bila bolj kompaktna, tudi napolnila naj bi se veliko prej. Britanski Auto Express piše, da naj bi na kilometer poti v zrak izpuhtelo zgolj 70 gramov CO2, porabil naj bi zgolj tri litre bencina na 100 kilometrov poti, toplotni izkoristek bencinskega motorja pa naj bi bil rekorden, 40-odstoten.
Izboljšali so udobje v povsem novi potovalni kabini, pri Toyoti so tudi priusu namenili paket varnostnih asistenčnih sistmeov TSS, vključno z radarskim tempomatom. Prihodnje leto bo na voljo tudi priključni hibrid, ki bo imel litij-ionsko baterijo in izpuste 49 gramov CO2 na kilometer poti.
Toyota prodala že osem milijonov hibridov
Toyota je do danes prodala že preko osem milijonov hibridov. Prvega so pri Toyoti izdelali leta 1997, to je bil prius prve generacije. In če začetkov spominjajo z nasmeškom na ustih, saj se menda prvi izdelani avto sploh ni želel zganiti z mesta zaradi tehničnih težav, so danes pri Toyoti lahko ponosni na prehojeno pot, ki se vse bolj uveljavlja kot resna alternativa ali zgolj bencinskemu ali dizelskemu pogonu. V prihodnje nameravajo prav za vsak svoj model ponuditi tudi hibridno različico, pri svoji luksuzni znamki Lexus pa so že pred leti povsem opustili dizle.