Toyota ima velike ambicije tudi z večjimi vozili

Foto: MatijaJanežič
Foto: MatijaJanežič
Toyota je z letošnjim poletjem prenovila program lahkih gospodarskih vozil in ga še razširila navzgor.
Oglej si celoten članek

Emmanuel Beaune, ki pri Toyota Motor Europe vodi poslovno enoto za lahka gospodarska vozila, nam je pojasnil, kaj pri Toyoti ponujajo kupcem lahkih gospodarskih vozil, zakaj so se odločili za sodelovanje s skupino Stellantis in kaj jim to prinaša.

Kako pri Toyoti zdaj, ko imate nekaj let izkušenj, vidite svoj položaj na evropskem trgu lahkih gospodarskih vozil?

Predvsem z uvedbo toyote proace city leta 2019 smo pospešili prodajo lahkih gospodarskih vozil v Evropi. Od tedaj smo prodajo lahkih gospodarskih vozil z 80.000 dvignili na 140.000 na leto. To je velik napredek. Do zdaj smo s tem zadovoljni, vendar se veselimo uvedbe toyote proace max. Ta nam bo omogočila povečanje ponudbe lahkih gospodarskih vozil v vseh segmentih tega sektorja in računamo, da bomo naslednje leto na evropskem trgu prodali že 170.000 vozil.

Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV

Kakšne so vaše izkušnje s sodelovanjem s skupino Stellantis. Ne skrivate, da vaša lahka gospodarska vozila dejansko prihajajo od njih. Kako zadovoljni ste s tem partnerstvom?

Kot prvo naj povem, da smo začeli s skupino Stellantis, oziroma tedanjo skupino PSA,začeli sodelovati že pred leti, ko smo v Češki republiki skupaj proizvajali majhne avtomobile citroën C1, peugeot 107 in toyota aygo. Po zaslugi tega sodelovanja in po odločitvi, da svojo ponudbo razširimo na lahka gospodarska vozila, smo se odločili za sodelovanje s skupino Stellantis, ki ima na tem področju veliko izkušenj. Če spremljate trg lahkih gospodarskih vozil, vidite, da danes na njem vse znamke sodelujejo v nekakšnih navezah. S tem se ne le zmanjšajo stroški, ampak se dosegajo tudi različne sinergije, delijo zamisli. Zato smo zelo zadovoljni, da smo lahko sklenili takšno zavezništvo. Dobro je, da se na obeh straneh učimo in da lahko v svoja vozila vključimo tudi pričakovanja in pripombe naših strank. Kjer je sodelovanje s skupino Stellantis zelo dobro, smo se odločili tudi za širitev naše ponudbe na toyoto proace max.

Foto: MatijaJanežič Emmanuel Beaune LGV poslovna enota Toyota Motor Europe

Globalno imate že od konca šestdesetih let prejšnjega stoletja toyoto hiace. Zakaj niste toyote hiace preprosto prilagodili za evropski trg? Po drugi strani marsikoga zanima tudi, če boste evropsko ponudbo lahkih gospodarskih vozil razširili tudi na druge regije.

Kot globalni avtomobilski proizvajalec vemo, da ima vsaka svetovna regija svoje specifike. Na Japonskem imate denimo veliko bolj ozke ceste, elektrifikacija je v zaostanku in tudi zakonski predpisi so povsem drugačni kot v Evropi. Nekaterih modelov, ki se odlično prodajajo na Japonskem, zato denimo ne morete prilagoditi za evropski avtomobilski trg. Veliko je različnega razvoja in tudi različnih homologacij. Ko smo preučili naše možnosti in želje strank, smo prišli do sklepa, da bo najbolje, da se povežemo s skupino, ki je na tem področju že prisotna v Evropi in ima izdelke, ki izpolnjujejo zahteve po dolžini, višini, pogonskih sklopih in drugih specifikacijah. Vozila iz naše evropske ponudbe lahkih gospodarskih vozil so zato po drugi strani namenjena le evropski regiji, Na Japonskem pa bomo denimo še naprej ponujali toyoto hiace.

Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV

Poleg tovornih ponujate tudi osebne oziroma potniške različice. Kakšen je razmerje med prodajo potniških in tovornih različic toyot proace city in proace?

Prodamo okrog 40 odstotkov potniških različic verso. Tovorne različice imajo torej večinski delež, ki pa bo pe dodatno povečala toyota proace max, ki ne bo imela potniških različic. Ta bo delež gospodarskih različic predvidoma dvignila na 70 odstotkov.

Kako ste za nakup vaših lahkih gospodarskih vozil prepričali evropske podjetnike? Tu gre za precej konservativen trg, ki ne spreminja rad svojih navad.

Moč znamke je to, kar prepoznamo kot znamko. Hoteli smo ohraniti enak DNK, kot na drugih segmentih naše ponudbe. Zato smo razvili svoj pristop do strank, ki stranko postavlja v prvi plan. Predvsem s ponudbo Toyota Relax smo stranke prepričali, da bomo dobro poskrbeli zanje. To je ena od naših prednosti. Produkt prihaja iz partnerstva s skupino Stellantis, spremljevalne storitve pa so Toyotine. To je za stranke zelo privlačno. Pri nas je torej bolj pomembna celotna storitev kot le izdelek.

Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV

Kaj pa električne različice? V Sloveniji je delež v prodaji denimo razmeroma majhen. Katere države v Evropi so dejansko tiste, kjer prodate največ električnih različic?

Električne različice v Evropi povprečno dosegajo 20-odstotni delež. Vidimo pa močno povezavo med infrastrukturo in prodajo. V nekaterih državah, kot sta Nizozemska ali Norveška, opažamo zelo hitro elektrifikacijo. Tam je delež električnih različic v prodaji 50 in celo več odstotkov. V nekaterih državah predvsem v južni Evropi, kjer je infrastruktura slabo razvita, pa se delež bolj nagiba k petim odstotkom. V Evropi so torej velike razlike. Menimo, da se bo do leta 2030 elektrifikacija nadaljevala. Trenutno sicer ne moremo povedati nič natančnega, vendar bo elektrika za stranke gotovo vedno bolj privlačna.

Tudi na zahodu vidimo razlike. Pomembna je tudi podpora vlade. V Nemčiji lahko denimo vidimo, da je bila prodaja električnih vozil pred dvema tremi leti visoka, ko pa so ukinili subvencije, se je radikalno zmanjšala. Ne gre torej le za okoljsko vzdržnost ali zeleno mentaliteto, ampak je zelo pomembna tudi finančna podpora. Danes širšo elektrifikacijo ovirajo trije dejavniki: cena novih vozil, njihov doseg in razvoj infrastrukture. Izpolniti je torej treba te tri zahteve.

Foto: MatijaJanežič Toyota Professional: proace city, proace, proace max, hilux, LGV

Kaj pa hibridi in gorivne celice? Bi jih lahko ponudili v lahkih gospodarskih vozilih?

V prvem planu si prizadevamo, da bi maksimalno ustregli potrebam kupcev. Najprej smo imeli tri modele, zdaj pokrivamo celotno paleto. 99 odstotkov prodaje tvorijo motorji z notranjim zgorevanjem in elektrika. Raziskave pa potekajo tudi v tej smeri, kot kaže blago hibridnizirani hilux. Tudi v okviru povezave s skupino Stellantis se pogovarjamo, kaj bi lahko storili in hibridizacija je tudi ena od možnosti. V okviru povezave prihajamo do dobrih zamisli tudi o tem, kaj lahko naredimo v prihodnosti.

 dezuni@styria-media.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.