Slovenski izum, ki je pritegnil pozornost Toyote

Foto: Gregor Prebil
Foto: Gregor Prebil
V Tržiču nastaja izdelek, ki ga že vgrajujejo v Toyotina vozila. Potencial je ogromen.
Oglej si celoten članek

Omogočiti mobilnost nekomu, ki ni mobilen, ni zgolj cilj, ki so si ga avtomobilski proizvajalci zastavili z razvojem avtonomnih vozil. Že danes želijo biti invalidi tudi v vožnji z avtomobilom izenačeni z neinvalidi.

Na svetu je kar 100 milijonov ljudi odvisnih od invalidskih vozičkov, vsako leto se jim pridužita dva nova milijona Zemljanov. V Sloveniji je na invalidskem vozičku 5.100 oseb, od tega jih ima 2.800 vozniški izpit. 

Parkiranje Neinvalidom odklenkalo

Na tehničnih pregledih se držijo za glavo

A so na nekaterih področjih, tudi z varnostnega vidika, zelo prikrajšani. Voznik invalidi potrebujejo posebej predelana vozila, ki jim omogočajo upravljanje z vozilom v prometu. Na AMZS, ki je ob Toyoti podprl slovensko podjetje BDF, ki je razvilo posebno ročico za upravljanje z avtomobilom, na tehničnih pregledih opažajo, da imajo invalidi pogosto sumljivo predelane ročice, ki so hkrati zelo nevarne za vožnjo. Ne le za voznika in sopotnika, saj taka vozila ogrožajo tudi ostale udeležence v prometu.

Foto: Gregor Prebil

Prav to je spoznal Slovenec iz okolice Tržiča, ki je po prometni nesreči z avtomobilom, ki jo je zakrivil pijan taksist, postal paraplegik. Ker se je ukvarjal z avtomobilizmom, je bila mobilnost glavna motivacija njegovega življenja na vozičku. Kupil je zmogljiv in dober športen avtomobil, na internetu našel ročico, namenjeno vožnji invalidom, jo vgradil v vozilo in dvakrat prav zaradi te ročice, skoraj umrl.

petrol Pomoč invalidom na bencinskih servisih

Ker na trgu ni našel dovolj kakovostnega izdelka, je okoli sebe zbral ekipo vizionarjev in inženirjev, ki je v Tržiču oblikovala, razvila in izdelala, kot pojasnjuje direktor BDF (BREND7 d.o.o.) Dominik Grbec, že več kot 500 ročic, ki jih je možno vgraditi v vozila s samodejnim menjalnikom. 

Kako naj invalid preizkusi novo vozilo pred nakupom?  

Pri podjetju BDF so se povezali s slovensko Toyoto, ki je pred letom dni postala partner paraolimpijskega komiteja in je morala tudi zato vozila, ki jih vozijo invalidi, prirediti za uporabo invalidnih oseb. 

rumen na rumenem Lamborghini v BTC kar na "invalidih"

"Dokler se nismo povezali s paraolimpijci, nismo imeli stika z invalidi. Zdaj smo jih spoznali. Ne želijo, da so stalno privilegirani, ampak želijo biti izenačeni z vsemi ostalimi. Če jim omogočimo mobilnost, so lahko samostojni,“ pravi direktor Toyote Slovenija, Primož Tiringar, ki je predstavil konkretne poteze povezave s podjetjem BDF.

Foto: Gregor Prebil

Kot prvi so v petih prodajnih salonih po Sloveniji pri svojih trgovcih vzpostavili možnost testnih voženj svojih hibridnih vozil z omenjeno ročico podjetja BDF. "Vsaka stranka, ki ni invalid, lahko pride v naš salon in testira avtomobile. Kje lahko invalidi testirajo avtomobil? Do zdaj nikjer. Zato smo ponosni in prvi v Sloveniji, ki strankam in invalidom ponujamo možnost, da preizkusijo avto, preden plačajo 20 tisoč ali več evrov za nov avtomobil. S tem so invalidi izenačeni. Niti v regiji niti v Evropi ni take storitve, razen pri nas,“ pravi Tiringar in dodaja, da so nad njihovo potezo navdušenu tudi v Bruslju, kjer je sedeže evropske Toyote.

Projekt zanimiv tudi za Bruselj

"Naš primer zanima tudi Toyoto Evropa, da bi se nekaj naučili in dobili zamisel, da bi postal vzorčni primer za vse Toyotine prodajalce v Evropi. Upam, da bomo pionirji in promotorji skupaj z BDF in AMZS,“ pravi Tiringar.

Kup snega na invalidih Kup snega invalidom ne bo delal več preglavic

Jurij Kočar iz AMZS je dejal, da so v preteklosti na tehničnih pregledih, ki jih izvajajo, opažali v avtomobilih invalidov najrazličnejše "domače predelave", za katere so se le čudili, kako nevarne znajo biti na cesti. Razne zajle, vrvi za pritiskanje stopalke za plin in zavore. "Prizadevamo si odstraniti vse netestirane ročice iz vozil in jih nadomestiti s primernimi in varnimi ročicami za uporabo,“ dodaja Kočar.

Ročica podjetj BDF je namenjena ljudem, ki ne morejo uporabljati nog, imajo pa neovirano oz. delno ovirano delovanje rok. Uporabljajo jo paraplegiki, lažje gibalno ovirani tetraplegiki, osebe nižje rasti, osebe brez nog, bolniki s cerebralno paralizo ali multiplo sklerozo in drugi, ki ne morejo ali težje uporabljajo noge pri vožnji avtomobila. 

Šola vožnje za invalide

Kot poudarja direktorica AMZS d. d., Lucija Sajevec so na AMZS pooblaščeni partner za vgradnjo in servisiranje ročice BDF, poudarja pa tudi, da je njihova naloga kot partnerja družbeno odgovornega projekta še večja. 

Foto: Gregor Prebil

Zato so v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem omogočili celostno vozniško izkušnjo v smislu nadgradnje in treninga vozniških spretnosti, s simulatorjem pa omogočajo tudi možnost usposabljanja za pravilno uporabo opreme. AMZS je kot prvi v Sloveniji v svoji šoli vožnje invalidom zagotovil avtomobil s to opremo, kar bo kandidatom invalidom za pridobitev vozniškega izpita olajšalo delo.

Pri BDF imajo cilj letos s svojimi ročicami opremiti 50 vozil. Cena ročice je 1.500 evrov, kolikor znaša tudi državna subvencija. Pridobijo jo s spričevalom, ki ga prejemejo v rehabilitacijskem centru Soča. 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 15:42 22. Februar 2018.

    Vse razumem........ampak cene 1500 € pa ne razumem, čeprav ne plača invalid ampak ZZZS

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.