Nesreče so se zgodile na ravnem delu avtoceste, kjer je preglednost odlična, vreme dobro, a kljub temu so vozniki tovornjakov spregledali stoječe tovorno vozilo, tudi na odstavnem pasu, in silovito trčili vanj. Poleg usodnih posledic za voznike in potnike nastaja tudi materialna škoda, zato so tako na policiji kot Darsu na začetku poletne sezone napovedali ukrepe.
"Na Darsu opažamo, da so trčenja tovornjakov na preglednih delih cest, v lepem vremenu, postala najbolj problematična tema. Trk tovornega vozila v tovorno vozilo povzroči smrtne žrtve, hkrati pa večurno ali celodnevno blokado avtoceste," pravi mag. Ulrich Zorin, vodja Službe upravljanja prometa in prometne varnosti v DARS, d. d. in dodaja, da zato na tem področju aktivno sodelujejo s policijo, pripravili pa so tudi ukrepe, da bi preprečili tovrstne nesreče oziroma, da do njih ne bi prišlo.
Namesto na cesto gledajo v računalnike
Kot vzroke za takšne tragedije na naših cestah pri Darsu naštevajo utrujenosti, uporabe telefona, nezbranost … Dan je poleti daljši, promet na slovenskih avtocestah je veliko bolj zgoščen, kot je bil pred desetletjem, številnim tovornjakom se na avtocesti pridružijo vozniki, ki imajo za seboj že več 100 kilometrov poti. "Letos je bilo na avtocestah že kar nekaj žrtev, ki so posledica zaspanosti, utrujeni. Pri tovornih vozilih bi poudaril mobitele, računalnike, ki voznike preusmerjajo drugam in ne na ceste," opozarja Zorin, ki pravi, da Dars veliko dela na preventivi, ozaveščanju in opozarjanju, pri čemer sodelujejo s Policijo, Agencijo RS za varnost cestnega prometa ter ostalimi deležniki s področja prometa.
AVP bo ponovno izvedla usposabljanje za policiste
Agencija za varnost prometa bo za policiste ponovno organizirala usposabljanje za izvajanje učinkovitejšega nadzora pritrjevanja in nalaganja tovora ter nadzora preobremenjenosti tovornih vozil. Izobraževanja bodo potekala po celotni Sloveniji, na vseh policijskih upravah, posebej pa bodo organizirali usposabljanja tudi za Specializirano enoto Policije. Na mejnih prehodih in najbolj prometnih bencinskih postajah bodo predstavniki AVP delili tudi zloženke, ki vsebujejo ključne informacije o prometnih pravilih v Sloveniji in priporočilih in so namenjene predvsem tujcem.
Policisti voznike tovornjakov in avtobusov na cesti preverjajo tudi s pomočjo tahografov. Preverjajo čas trajanje vožnje in s tem preprečujejo, da so v prometu utrujeni vozniki. Poleg tega s posebnim vozilom nadzirajo, kaj delajo vozniki tovornih vozil med vožnjo ali govorijo po telefonu, gledajo računalnik, pišejo SMS itd. Policija uporabljati posebno kamero, nameščeno na streho kombija. Čeprav je izdelek plod lastnega znanja in iznajdljivosti, pri čemer so uporabili nerabljeno opremo za druge naloge, pa se je pripomoček že konkretno izkazal. S kombijem, ki zapelje vštric tovornjaku, lahko policisti prek dvignjene kamere namreč enostavno pokukajo v dvignjeno kabino in preverijo, kaj počne voznik.
Varnostni pas uporablja le vsak tretji voznik avtobusa
V ponedeljek so policisti tako začeli drugi del nacionalne preventivne akcije za večjo varnost voznikov tovornih vozil in avtobusov, ki jo vodi in koordinira Javna agencija RS za varnost prometa. Namen evropsko usklajene akcije, ki bo potekala do 31. julija 2017, je spodbuditi voznike tovornih vozil in avtobusov k doslednejšemu spoštovanju prometnih predpisov.
Od ponedeljka dalje tako policisti še temeljiteje nadzirajo voznike tovornih vozil in avtobusov. Tokratna akcija in nadzor sta usmerjena predvsem k preprečevanju in opozarjanju na najpogostejše kršitve, ki so bile ugotovljene v preteklih akcijah, kot so neuporaba varnostnega pasu, prekoračitev hitrosti, neupoštevanje obveznih počitkov in odmorov ter manipulacije in goljufije pri uporabi tahografov. Rezultati opazovanja pripetosti v letu 2016 za voznike tovornih vozil in avtobusov so namreč slabi.
V letu 2016 je Agencija za varnost prometa izvedla sistematično opazovanje pripetosti voznikov, pri čemer so se vozniki tovornih vozil in avtobusov izkazali kot najbolj tvegani vozniki v prometu. Rezultati opazovanja pripetosti so pokazali, da vozniki tovornih vozil v povprečju uporabljajo varnostni pas v 67 odstotkih (potniki na sprednjih sedežih v tovornih vozilih v povprečju 63 odstokih), vozniki avtobusov pa v povprečju 36 odstotkih.
Nasveti voznikom tovornih vozil in avtobusov:
Vedno se pripnite z varnostnim pasom! Če je voznik pripet, se ob trku zmanjša tveganje za smrt za 50 %.
Tako kot se pripnete za volanom, je pomembno tudi, da je vaš tovor pravilno in varno pripet. Ker veljajo za vsako vrsto tovora posebna pravila, se o njih pravočasno poučite.
Spoštujte omejitve hitrosti in med vožnjo obdržite ustrezno varnostno razdaljo, ta je namreč pri težjih tovornih vozilih daljša.
Upoštevajte predpisane čase vožnje, odmorov in počitkov, ne le zaradi visokih kazni, ampak predvsem zaradi vaše varnosti in varnosti drugih udeležencev v cestnem prometu.
Bodite pozorni na znake zaspanosti, kot so zehanje, pogosto mežikanje, težave z ostrino vida, nenamerno spuščanje glave itd. ter ob pojavu le-teh primerno ukrepajte – varno ustavite vozilo, privoščite si krajši spanec (15 – 20 min) in nato popijte kavo ter nadaljujte z vožnjo. Nikar se ne borite z zaspanostjo, ta vas bo premagala.
Avtoceste še vedno najbolj varne
Zorin pravi, da je vožnja po avtocestah in hitrih cestah v primerjavi z ostalim cestnim omrežjem še vedno najbolj varna, saj se na njih, čeprav so najbolj prometne, zgodi najmanj prometnih nesreč. Na povečanje prometne varnosti sta v zadnjih letih vplivali pospešena zgraditev avtocestnega sistema, kontinuirane aktivnosti družbe DARS d.d. v smislu osveščanja, obveščanja in izobraževanja uporabnikov avtocest, v splošnem pa tudi uvedba vinjetnega načina cestninjenja.
Serijsko vgrajevanje motilcev signala v avtomobile bi rešilo marsikatero življenje. Policija sama telefoniranju med vožnjo ne bo kos, ker je …
Mimo mojega ustavljenega avtomobila je nemoteno odpeljal, da pred punco ne bi zgledalo, da je karkoli kriv, pa mi je …
Danes popoldne mi je izza visoke zgraje na Rogozniško cesto pred avto priplajtral neki kreten v črnem BMW-jevem karavanu in …