Okoren, in zato magnet za praske, zanimiv kot pogled na socialistični stanovanjski blok, udoben kot neobdelan hlod, ob trku pa krhek kot jajce podhranjene kokoši. Morda bi bil to ustrezen opis za kombije pred kakšnim desetletjem, a današnji transportniki za osem ali devet ljudi so nekaj povsem drugega.
Ford tourneo custom se tako po voznih lastnostih kot občutkih za volanom trenutno uvršča v vrh ponudbe. Najprej je sicer treba rešiti zaplet z imenom, saj so tu fordovci kupcem res zagrenili življenje. Tourneo skratka pomeni, da gre za potovalnik za turneje, a nujen je še pridevnik custom, saj le tako vemo, da gre za kombi. Tourneo connect je namreč povsem drugo vozilo ranga volkswagen caddyja. Imamo pa tudi transita custom kombija, ki je prav tako namenjen prevozu potnikom in je oskubljena različica tourneo customa ... Ja, zmeda. Volkswagen je denimo svojega T5 po namembnosti rangiral precej razumljiveje. T5 caravelle tako pove vse.
Ko enkrat sedemo v avto, je vse v zvezi z nomenklaturo pozabljeno. Položaj za volanom je eden od najbolj "avtomobilskih" ta hip pri takšnih vozilih, čeprav je v primerjavi z avtomobili jasno nekaj več kompromisa glede položaja in kotov okončin. Merilniki in stikala ter prav športen videz volana so dobro znani iz preostalih fordov. Voznikov sedež je vzmeten in udoben, le na stikalo za njegovo gretje so se očitno spomnili dokaj pozno, saj sta njegov videz in položaj prav neugledna. Materiali so spodobni, tradicionalne trde plastike je malo. Tu tourneo custom precej zasenčni omenjenega caravella.
Za višjo hitrost je treba pritisniti tipko
Na voljo je odlični sistem sync za glasovno komunikacijo s telefonom in infotainmentom, ostaja pa tudi za današnje razmere dokaj majhen osrednji prikazovalnik podatkov. Toplino in hlad si lahko po svoje urejajo tudi potniki zadaj, je pa klima vedno zgolj ročna. Tudi stikala ogrevanja so dokaj daleč od voznikovih rok. Prestavna ročica lepo teče, Ford vztraja pri posebnosti, to je tipki eco, ki jo je treba redno pritiskati, ko želimo tournea na avtocesti pognati do zakonsko dovoljene hitrosti, saj je sicer njegova hitrost omejena na 120 kilometrov na uro.
Motor: 2.198 cc, dizelski, 114 kW (155 KM), 385 Nm
Poraba na testu: 9,7 litra/100 km, 172 g CO2/km
Zmogljivosti:157 km/h, 12,4 sek. od 0 do 100 km/h
Cena: 32.965 € (testnik)
Avtotest
Tourneo custom ni zasilen potovalnik, z njim se je mogoče peljati prav udobno in daleč. Izbor materialov je spodoben, dajejo videz trpežnosti in dolgotrajnosti. Težko pa bi tourneo customa postavljali vštric s takšnimi luksuznimi prevozniki, kot sta T5 multivan in MB viano, ki v svojih luksuznih različicah ponujata obilo individualnosti in opreme iz klasičnih avtomobilov. Tudi tourneo nima posebej dolgega seznama doplačil.
Podvozje se ne obnaša prav nič tovorno in je zanesljivo polno obloženo ali zgolj z voznikom. Seveda svoj davek v ovinkih terja višina avta, a je vseeno mogoče s tourneom voziti prav dinamično. Vožnja je razmeroma tiha, preglednost iz vozila dobra, s pomočjo senzorjev, ki so vse okrog avtomobila, parkiranje lahkotno. Testnik z najmočnejšim motorjem (114 kW) v ponudbi je bil sila agilen med pospeški, na avtocesti manj, dokaj velika je bila poraba, zato se kupcu mora zastaviti vprašanje, ali ne bi bila dovolj že šibkejša različica.
Na trgu jih je veliko, kombiji zaradi svoje prostornosti in primerljive cene nakupa ter vzdrževanja postajajo tudi resna alternativa večjim enoprostorcem. VW T5 caravelle, hyundai H1, MB viano, renault traffic, citroeën jumpy, peugeot tepee expert ...
Cene za tournea se začnejo pri dobrih 26 tisočakih, podaljšana različica z močnim dizlom pa pri 30.820 evrih. Stroški rednih servisov so razmeroma nizki.
Tourneo prihaja v dveh dolžinah, mi smo preizkusili večjo s kar 37 dodatnimi dolžinskimi centimetri. Kompromisi s prostorom v tem primeru preprosto odpadejo. Tudi s tretjo postavljeno klopjo je namreč prostora v prtljažniku dovolj (1.447 litrov) za dolge počitnice ali za prevoz vseh sedmih sopotnikov do letališča in nazaj. Za vsak primer so dodane inteligentno v streho poveznjene strešne sani. Tu nato nastopi kombinatorika z obema zadnjima klopema – možnih postavitev je 30!
Sedeži so še vedno težki, ko jih želimo povsem odstraniti iz vozila, a je vseeno postopek nekoliko lažji kot pri tekmecih, le med številnimi trakci, s katerimi sprožamo vzvode, se je treba znajti. Zadnja vrata so dokaj lahka za odpiranje, zato se velikokrat zaloputnejo s treskom, zahtevajo pa tudi precej prostora zadaj. A kdo bi si pri potniškem vozilu želel manj uglednih dvokrilnih? Po tleh je precej ušes za vrvi in tovorne trakove, tako da zadrege s pritrjevanjem prtljage ni.
Varnost brez kompromisov
Za konec je treba omeniti še po en plus in minus tourneo customa. Še vedno je edini kombi, ki je dosegel vseh pet zvezdic na testu Euro NCAP, za kar si zasluži posebno pohvalo. Žal pa se po Darsovih meritvah ne uvršča v razred 2A, kar pomeni, da je treba zanj plačati 220 evrov za letno vinjeto. Razen če se vam je v partnerski zvezi rodilo najmanj četvero otrok.