Touareg povozil črko R

Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid
Največji Volkswagnov terenec in značka R. Kako dobro gre to skupaj? Touareg nas želi prepričati, da je kombinacija ubijalska.
Oglej si celoten članek

Volkswagen trenutno najdražji in največji (evropski) model touareg je lani šel skozi reformni proces, iz katerega je prišel posodobljen z raznovrstno, predvsem visokotehnološko opremo. Senzorji v strešnih nosilcih, na podlagi katerih se prilagaja sistem stabilnosti, ali pa napredni žarometi, ki slikajo po cesti, ter podobne zadeve.

V večnem iskanju identitete znotraj zaprte bratovščine premijskih tekmecev je touareg pridobil nekaj pomembnih lastnosti, da bi ga lahko jemali še resneje kot doslej in da bi bil na cesti opaznejši. Na primer z zlovešče rdeče osvetljenim zadnjim logotipom.

Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid

Čeprav je velika večina kupcev povsem zadovoljnih z V6 dizlom, pa uvoznik pri nas dopušča alternativno možnost nakupa priključnega hibrida, ki je bil tudi na našem testu. Kombinacija pogona lahko prek štirih koles cesto nadleguje s kar 700 Nm navora, v katere se pretaka kar 340 kilovatov (462 KM) moči. Avto ima tudi nekoliko dodelano podvozje in nastavitve, vse zato, da lahko upraviči poleg logotipa eno in edino oznako na avtu - črko R.

R je pri Volkswagnu rezervirana samo za najbolj športne modele, golfa, T-roca in arteona. Pomeni združitev moči in vozne dinamike skupaj z zloveščim videzom v eno celoto. Je touareg sposoben takšnega izziva?

Po videzu prav gotovo. Avto izstopa, je velik, pompozen, z močnimi detajli in 20-palčnimi platišči. Niti malo ga ne bo sram, ko bosta vštric zapeljala porsche cayenne ali BMW X5 oziroma kakšen mercedes GLE in bratranec audi Q8.

Visoka pričakovanja prenese tudi v posodobljeno notranjost, kjer se zdaj vse vrti okoli dveh velikih zaslonov. Sta grafično odlična, dovolj hitra in jasna, tako 12-palčni voznikov kot še večji 15-palčni sredinski omogočata številne prilagoditve in nastavitve.

Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid

Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid

Fizičnih gumbov je manj, a je k sreči upravljanje prek zaslona dovolj poenostavljeno. S prenovo je touareg tekmece ujel glede nadzora avta na daljavo prek aplikacije ali pa z glede brezžično povezavo s telefonom.

Težko je sicer argumentirati, a touareg rahlo slabost vendarle pokaže, ko notranjo obliko in uporabljene materiale ali pa razporeditev svetlobe primerjamo z neposrednimi premijskimi tekmeci. Je zelo dober, a … 

Sredinski konzoli s piano črnino in interpretacijo stikal se že poznajo leta. Eno redkih večjih razočaranj vsaj zame je bil volanski obroč s haptičnimi tipkami, ki so neiuntuitivne in pogosto preobčutljive na vsak bližnji dotik. Ampak saj pri Volkswagnu zdaj to že dobro vedo, nove generacije modelov so se takšnega volana že odkrižale.

Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid

Drugo začudenje mi je sprožilo dejstvo, da volan nima namenske tipke R za hiter skok v divje nastavitve pogona. Smo ali nismo? Da vendarle ne pozabimo na višjo ceno, ki jo je treba plačati za ekskluzivizem, oznake s črko R krasijo naslonjala sedežev in armaturo. 

Avto je prostorsko razkošen tako spredaj kot zadaj in z dolgim spiskom serijske opreme ter še daljšim za doplačila. Poleg že omenjenih naprednih žarometov, kot jih poznamo že iz družine Audijev, je na primer serijska masaža v več programih. Testni avto je imel vgrajeno tudi termovizijsko kamero, pa "soft close" sistem zamozatesnitve vrat, naprednega parkirnega asistenta, ki povezanemu vozniku dovoljuje parkiranje na daljavo prek telefona, in še kaj.

Močna plat ostaja prtljažnik, ki ga dodatna tehnologija hibrida prostorsko ne krni. Avto me je z vgrajeno elektronsko poklopno vlečno kljuko tudi spomnil, da gre za enega najbolj čislanih modelov pri vseh tistih, ki potrebujejo izredno sposobno vlečno vozilo za prikolice povsem do skrajne še zakonsko dovoljene mase 3.500 kilogramov.

Električni naboj dopolnil poprejšnje zmogljivosti

Touareg R je torej priključni hibrid. S porabo želi konkurirati dizlom, z močjo športnim bencinarjem. V6 TSI stroj teče gladko in brez tresenja, ob spodbujanju zna lepo zapeti. Elektrika mu dodaja potrebni naboj, ko je treba 2,5 tone osnovne mase spraviti z mesta in jo pognati v dir. Stotko doseže kar hitro, po le dobrih petih sekundah.

Tehnologija s polnilnim kablom obljublja, da je lahko touareg R tudi povsem električno vozilo. A velikost baterije je tudi po prenovi ostala pri 18 kWh, kar tako možat avtomobil v realnosti težko poganja dlje od kakih 30 kilometrov. Niti hitrost polnjenja ni nekaj, kar bi za razliko od kakšnega hibridnega tekmeca v oglasnih sporočilih lahko posebej izpostavljali. Ob dobri samodisciplini pa je touareg lahko vseeno kar ekonomičen pri strošku za gorivo.

Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid

Sama vožnja je sicer zelo udobna. Serijsko zračno vzemetenje se stalno in večino časa uspešno bori proti tresljajem in nagibom. Predvsem kot potovalnik se touareg izkaže za odličen avto. V skladu z dodatno črko R naj bi bil nadpovprečno sposoben tudi med ovinki. Moč je pravšnja, nekje v menijih je skrit športni program nastavitev, vzmetenje se trudi, pnevmatike lepijo, volan drži linijo … A vmes posegata tako masa kot visoko težišče. Verjetno še prej kot vsa na kupu zbrana tehnologija bo po nekaj poskusih odnehal visokosedeči voznik sam.

Kar pa mi je bilo pri touaregu posebej všeč, je njegova pripravljenost, da se zakadi v izzive vožnje izven asfalta. Poleg že omenjenega dvižnega podvozja so pri tem vozniku v pomoč off-road programi, kamere in grafična pomagala. Prilagoditi je mogoče delovanje pogona in menjalnika. Za kaj še bolj resnega bi seveda potreboval terenskim izzivom prilagojene pnevmatike, a s touaregom je mogoče iti še precej dlje kot samo po gobe.

R proti ostalim

Touareg ostaja zelo sposoben in tudi zelo potovalen avto, ki z deljenjem koncernske platforme in tehnologij ponuja visoko vrednost za vložen denar znotraj svojega kroga konkurentov. Najmočnejša in tudi bistveno dražja različica R želi ponuditi še tisto "uber" stopnjo za izbrance, kot smo je vajeni v obliki napisov M, AMG ali SQ. Vprašanje, ki ostaja odprto, je, ali se je v želji po pariranju touareg R nekoliko precenil. Meni je pač še bolj ljub v svoji 'naravni,' dizelski izvedbi.

Podatki o testnem vozilu (VW touareg R 4MOTION tiptronic)

Pogon: priključni hibrid, šestvaljni bencinar in elektromotor, pogon na vsa kolesa
Sistemska moč: 340 kW (462 KM) 
Navor: 700 Nm
Mere v mm (D x Š x V, medosje): 4.902 x 1.984 x 1.693; 2.899
Prtljažnik v litrih: 665 - 1.675
Zmogljivosti: 250 km/h, pospešek 5,1 sek od 0 do 100 km/h
Poraba (kombinirana): 8,0 l/100 km
Cena: 102.981, testni 116.203 €

 

Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid Foto: Saša Despot Volkswagen Touareg R eHybrid

 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.