Na spletni strani zurnal24.si smo naredili izbor najboljših testnih avtomobilov leta 2016.
Andrej Leban
Toyota Prius
Pionir, ki so ga dolga leta vsi tekmeci gledali s posmehljivim nasmeškom, je v četrti generaciji boljši kot kadarkoli. In ko so morali tekmeci v tem letu besedico "dieselgate" dokončno prevzeti kot sinonim za 11. september avtomobilske industrije, je toyota prius dokazal, da ima klasični motor z notranjim izgorevanjem v navezi s hibridno in priključno tehnologijo še vedno veliko neizkoriščenih potencialov. Učinkovitost gre pri priusu z roko v roki z nenaporno vožnjo, tudi nekoliko dinamičnejši pristop in čustva mu niso več tuji. Prius je v realnosti še precej boljši kot na fotografijah.
Mercedes-benz razreda E
Mercedes-benz razreda E je v tem hipu eden izmed vrhuncev v razredu avtomobilov izpod sto tisoč evrov. Gosposki izgled in luksuz se izvrstno križata z najnaprednejšimi tehnologijami, tako glede polsamodejne vožnje kot glede vrhunske varnosti in komunikacije med vozili. Mestoma je E celo korak pred spisanimi pravilniki in zgrajeno infrastrukturo, prav gotovo pa nekaj korakov pred večino tekmecev, tudi zato, ker zna v središče postaviti voznika, ne tehnike.
Mazda MX-5
Športni avto za dušo? Leto 2016 je bilo izjemno. Lahko bi izbral mustanga, focusa RS, BMW M2 ... Ampak moj glas gre daleč najcenejšemu in najpreprostejšemu med njimi, novi generaciji miate. Mazda MX-5 mi je uspela povrniti vero v uživaško vožnjo s streho ali brez, z željo po hitrosti ali križarjenju. Majhne mere, špartansko udobje, razmeroma majhen motor in končna moč, a povsem dovolj za občasni skok iz ponorelega zdigitalizirnega sveta v okolje, kjer vrtenje volana še vedno šteje.
Gregor Prebil
BMW M2
64 tisočakov, je to veliko ali malo? Za večino veliko in nedosegljivo, če govorimo o avtomobilih, a za ta znesek boste težko našli avtomobil, ki bo ponujal toliko voznih užitkov in tehnološke naprednosti kot BMW M2 coupe.
Trilitrski šestvaljnik v M2 ima eno turbino in zmore 272 kW (370 KM), kar je 60 “konjev” manj kot v M3/M4. A ker je hkrati pri 1.570 kilogramih za kakih sto kilogramov lažji, je občutek za volanom še boljši. BMW M2 lahko vozite na meji zmogljivosti, pa še tam je to zelo nadzorovano.
Peugeot 3008
Preskok med generacijama je prav neverjeten. Od zasnove enoprostorca do križanca, ki se lahko v marsičem kosa z premim nemškimi tekmeci BMW X1, audi Q3 in mercedes-benz GLC. Prepričala me je oblika, ki je izstopajoča do te mere, da sem moral zaradi številnih "firbcev" z vetrobranskega stekla brisati prstne odtise.
Znotraj je samosvoj, oblikovalci so uporabili domišljijo, ki meji že na futurizem, a je avto všečno edinstven. Materiali so vrhunski, na oko in otip boljši kot pri BMW ali Audiju, na primer. Tudi pelje se solidno, še precej bolj športno pa z različico GT z 133 kilovatov moči (180 KM) in šeststopenjsko avtomatiko. Ko bo dobil še 8-stopenjski samodejni menjalnik ...
Mustang GT
Avto, ki sem se ga letos najbolj razveselil in si dal z njim duška. Tudi avto, ki me je najbolj presenetil. Redko dobimo možnost sesti za volan testnega vozila, ki pod motornim pokrovom skriva V8 motor. Mustangov razvije atmosferskih 421 konjev in kar 530 Nm navora. To je pravi "mišičnjak". Avto odlično vleče pri nizkih vrtljajih, še bolje je pri visokih, ko zapoje V8 motor. Moči mu nikoli ne zmanjka. Presenetljivo vodljiv avto z izvrstno uravnoteženim podvozjem, ki pa tistim bolj izkušenim dovoljuje tudi zabavo v obliki nadzorovanega drsenja.