Tokrat se je na PRIMA testu pomerilo trinajst kandidatov, kombilimuzin segmenta B, ki jih pogosto naslavljamo kot »majhne mestne avtomobile« in so v Evropski uniji najmočnejši avtomobilski razred.
Pri nas naslov najmočnejšega razreda sicer še vedno nosijo kombilimuzine malce višjega segmenta C, vendar tudi kombilimuzine segmenta B zavzemajo kar velik tržni delež. Tokrat so se torej na primerjalnem testu pomerili citroën C3, dacia sandero, ford fiesta, hyundai i20, mitsubishi space star, nissan micra, opel corsa, peugeot 208, renault clio, seat ibiza, škoda fabia, toyota yaris in volkswagen polo.
Omenimo, da je to že drugi PRIMA test kombilimuzin segmenta B, saj smo prvega opravili aprila 2018, torej pred natanko štirimi leti. Tokrat se je na prvo mesto zavihtel hyundai i20, tedaj pa je zmagal volkswagen polo. Bolj zanimivo je, kaj pove primerjava dejanskih avtomobilov, ki smo jih na testu preskusili tedaj in tokrat.
Tudi pred štirimi leti je na testu nastopilo 13 avtomobilov in sestava je bila skoraj enaka, z izjemo tokratnih mitsubishija space stara in nissana micre, oziroma tedanjih mazde 2 in suzukija swifta, vendar težko rečemo, da je res bila enaka. Dacia sandero, hyundai i20, opel corsa, peugeot 208, renault clio, škoda fabia in toyota yaris so vmes namreč doživeli menjavo generacij, tudi citroën C3, ford fiesta, seat ibiza in volkswagen polo pa prenovo, ki je večini prinesla veliko več novosti kot pa smo jih običajno vajeni ob medgerneracijskih osvežitvah. Rečemo torej lahko, da smo tokrat primerjali precej drugačne avtomobile kot pred štirimi leti.
Kupci so razgledani
V okviru primerjalnega testa smo najprej zbrali vse cenike in pripravili okvirno primerjavo glede na dano ponudbo. V drugi fazi smo se odpravili v salone avtomobilov, kjer smo se prodajnim svetovalcem predstavili kdo smo in zakaj potrebujemo njihovo ponudbo. Prosili smo jih, da nam izračunajo ceno, kot bi jo ponudili stranki, ki bi prišla k njim v salon in kupuje nov avtomobil brez financiranja. Cene so torej bile za gotovinski nakup, čeprav marsikateri prodajalec ponuja višji popust za nakup s financiranjem in kupcem v tem primeru ponudi tudi podaljšano jamstvo. Prodajalce smo povprašali tudi o navadah kupcev, ki pridejo v prodajne salone.
Ugotavljajo, da kupci avtomobilov iz tega segmenta v prodajne salone večinoma pridejo že pripravljeni. K temu gotovo veliko pripomorejo tudi konfiguratorji, ki jih znamke večinoma ponujajo na svojih spletnih straneh. O tipičnih kupcih bi v tem segmentu težko govorili, saj gre za zelo široko in raznoliko skupino. Po eni strani so v njej mladi vozniki, ki kupujejo svoj prvi avtomobil, za večino ostalih pa je to drugi ali celo tretji družinski avtomobil. Starejših kupcev ni več toliko kot nekoč, saj so se ti v velikem številu preusmerili na križance tega segmenta, ki ponujajo višje sedenje in boljši razgled naokoli, kar pri njih odtehta tudi višjo nakupno ceno.
Pomen dodatkov
Tudi o povprečni nakupni ceni za avtomobil tega razreda ni mogoče govoriti. Pri njih namreč bolj do izraza pridejo cenovni razponi, ki so precej široki in odvisni od posamezne znamke. Bolj kot končna cena se lahko izkristalizira to, kaj kupci majhnih mestnih avtomobilov v njih pričakujejo.
Za kupce so namreč pomembni dodatki , ki vplivajo na udobje, kakršni so električni pomik stekel, električna nastavitev in ogrevanje vzvratnih ogledal, klimatska naprava, tipala in kamera za pomoč pri parkiranju. Pomembni so tudi varnostni elementi, kakršne so led luči in asistenčni sistemi,vendar se kupci večinoma odločajo za tiste, ki so že vključeni v paket opreme, torej jih ne doplačujejo. Prodajalci ugotavljajo, da se kupci manj odločajo za elemente za zagotavljanje aktivne varnosti, če ti niso vključeni v širše pakete, ki po možnosti vključujejo tudi elemente za povečevanje udobja.
Osnova za cenovno primerjavo med posameznimi modeli je tokrat bil volkswagen polo, ki je z izčrpnim vstopnim paketom opreme precej dvignil merila. Zelo malo dodatkov so sicer zahtevali toyota yaris, renault clio, nissan micra in hyundai i20, ki so precej celovito opremljeni v srednji in višjih paketih. Nissan micra je bila denimo edina serijsko opremljena z navigacijsko napravo, toyota yaris pa z radarskim tempomatom, zato smo njuno vrednost celo odšteli od primerjalne cene. Z izjemo dacie sandera, ki je na voljo le z jeklenimi platišči z okrasnimi pokrovi, in forda fieste, pri katerem so 18-palčna lita platišča na voljo le v okviru paketa ST line, so na vseh avtomobilih za doplačilo na voljo lita platišča z dimenzijami od 15 do 17 palcev. Nekaterim avtomobilom smo za primerjavo dodali še zatemnjene zadnje šipe, ki so na več kot polovici primerjanih paketov opreme serijske.
Vstopna cena 17.500 evrov
Povprečna vstopna uradna cena za nakup avtomobila z želenim motorjem v tem razredu je znašala malce več kot 17.500 evrov, po prištetju dodatkov, ki so vključevali kovinske barve, stroške priprave in transporta ter določene opcije, pa se je dvignila na povprečnih skoraj 18.900 evrov. Po upoštevanji popustov na gotovinski nakup se je cena spet spustila malce pod 17.700 evrov. Popusti so sicer letos, ko avtomobilov primanjkuje, precej povezani tudi z razpoložljivostjo in roki dobave avtomobilov in se gibljejo od nič do 2.500 evrov. Omenimo le, da smo med primerjavo pred štirimi leti ugotavljali, da so prodajalci pripravljeni kupcem ponuditi od 200 do 3.160 evrov popusta.
Na nakupe avtomobilov tudi v segmentu B trenutno močno vplivajo dobavni roki in dostopnost posameznih opcij. Med nedobavljivimi ali opcijami z dolgimi čakalnimi roki so sicer najpogostejša parkirna tipala. Marsikatera znamka se sitnostim z nedobavljivostjo izogiba tudi tako, da spreminjajo obseg posameznih paketov. Najbolj izstopajoče v tem pogledu so znamke skupine Stellantis.
Forda fieste trenutno sicer sploh ni mogoče naročiti, ostale znamke pa imajo vsaj nekaj vozil na zalogi ali v bližnjem prihodu. Tudi dobavni roki za individualna naročila strank so precej različni in segajo od običajnih 2 do 4 mesecev do zmerno daljših 5-8 mesecev. Kupci do neke mere razumejo tudi trenutne težave z dobavljivostjo, prodajalci pa tudi neprestano spremljajo statuse naročenih vozil.
Beseda o stroških
Za vsak model smo sicer pridobili tudi stroške servisov za obdobje petih let oziroma 75.000 prevoženih kilometrov. Pri stroških servisov navzgor odstopajo toyota yaris, peugeot 208, citroën C3 in mitsubishi space star. Vzroka za to sta dva. Mitsubishi je namreč ne glede na servisni interval 20.000 prevoženih kilometrov, treba na servis odpeljati enkrat letno, toyota, peugeot in citroën pa imajo servisni interval 15.000 kilometrov.
Mitsubishi space star se je na 128-kilometrskem krogu za merjenje porabe, ki smo ga razdelili na 40 kilometrov avtocestne vožnje, 30 kilometrov varčne in 30 kilometrov dinamične vožnje po podežečskih cestah in 28 kilometrov vožnje v mestu, s 5,4 litra na sto kilometrov izkazal za najbolj varčen avtomobil na testu. Seat ibiza in ford fiesta sta porabila deciliter več goriva na sto kilometrov, pod mejo šestih litrov pa so bili še volkswagen polo s 5,6 litra na sto kilometrov, škoda fabia in dacia sandero s 5,7 litra na sto kilometrov ter citroën C3 in toyota yaris s 5,9 litra na sto kilometrov.
Peugeot 208 je porabil šest litrov, hyundai i20 6,1 litra, opel corsa pa 6,2 litra bencina na sto kilometrov. Najbolj žejna sta bila renault clio in nissan micra, ki sta oba porabila po 6,3 litra bencina na sto kilometrov. Primerjava enajstih modelov s predhodniki, ki so bili na testu tudi pred štirimi leti, je sicer pokazala, da so, čeprav tega v praksi med vsakdanjimi vožnjami morda niti ne opazimo, vsi porabili manj goriva. Torej je napredek pri porabi goriva mogoče zaznati.
Električni bodo seveda cenejši....ko bomo poceni izgradili Krško2, seveda skupaj s Hrvati, saj drugače vendar ne gre. Oni elektriko, mi …