Poleg 194.191 vozil, ki jih je bilo leta 2021 registriranih v Ljubljani, svoja parkirna mesta dnevno išče tudi več kot sto tisoč dnevnih migrantov. Z lanskim letom se je zvišala cena parkiranja v prvi coni oziroma centru mesta, kjer je na voljo dvakrat manj parkirnih mest, kot je izdanih dovolilnic. Te torej še ne omogočijo parkiranja, zato lahko iskanje parkirnega mesta v prestolnici nemalokrat predstavlja izziv, tudi izven mestnega središča.
Število parkirnih mest se je sicer v Mestni občini Ljubljana (MOL) od leta 2019 letno povečevalo, in sicer s 13.275 mest na lanskih 16.333. Najbolj se je povečalo število površin v belih conah, torej na mestih, kjer se plačuje parkirnina, in sicer za 2.319. Skupno število teh parkirnih mest danes znaša 9.719, medtem ko je zunanjih parkirišč z modrimi oznakami, s katerimi upravlja javno podjetje Ljubljanska parkirišča in tržnice (LPT), v treh letih 739 več in jih je skupno 5476.
V coni 1 se je število zunanjih parkirišč v zadnjih treh letih zmanjšalo iz 393 na lanskih 355, v belih conah s parkomati pa se je število povečalo s 3672 na 3776. Od tega je 14 mest za invalide na zunanjih parkiriščih, v belih conah pa 57 oziroma 14 več kot pred tremi leti.
Obenem je opaznejši porast števila zunanjih parkirišč v coni 2, kjer je iz skupno 672 parkirnih mest v letu 2019 to število lani naraslo na 1.345, v belih conah pa iz 1.223 na 1.484. Naraslo je tudi skupno število plačljivih parkirišč v coni 3, na sedanjih 9.997.
Število parkirnih mest v garažnih hišah v upravljanju LPT je medtem ostalo enako in znaša 1.138, prav tako se ni spremenilo število parkirišč za invalide, ki jih je 28. Poleg že omenjenih parkirišč v mestu sicer obratuje še vrsta zasebnih parkirišč in garažnih hiš.
Na zasedenost parkirnih mest v centru mesta vpliva tudi dejstvo, da so nekatera odkupila ali najela podjetja za souporabo vozil. Prav tako se v coni 1 nahajajo parkirna mesta, ki so rezervirana za ministrstva in veleposlaništva.
V lanskem letu s prodajo zaslužili skoraj 440 tisoč evrov
MOL je v letu 2020 izdal 5.671 dovolilnic, leto kasneje 6.862 ter lani 7.203. Največje povpraševanje beležita območji B1 in B2. Medtem ko je število izdanih dovolilnic raslo, zaslužek iz prodaje temu ni enakovredno sledil. Leta 2020 je občina s prodajo dovolilnic zaslužila 457.637,16 evra, leto kasneje 428.564,73 evra in do konca lanskega novembra 437.752,20 evra.
Kot so pojasnili na občini, mestni odlok o urejanju prometa v MOL od leta 2021 določa, da je potrebno v ceni izdane dovolilnice upoštevati tudi 22-odstotni davek na dodano vrednost. ''MOL je, namesto da bi strošek DDV prevalila na občane, sama prevzela strošek DDV. Bruto vrednost dovolilnice je ostala enaka, tako da je strošek za prebivalca in upravičenca do dovolilnice ostal enak, prihodek MOL pa se je zmanjšal za višino DDV, ki ga je potrebno odvesti državi. Posledično se to odraža v skupnih prihodkih iz naslova dovolilnic za leti 2021 in 2022,'' so pojasnili na MOL.
V Ljubljani se je obenem s 1.januarjem razširilo območje plačljivega parkiranja. Napovedali so kar sto novih parkomatov na območjih znotraj obvoznice. Občina napoveduje še, da bo možno kmalu plačevati tudi s kreditno oziroma debetno kartico.
V gradnji novi P+R parkirišči
Četudi skozi leta število registriranih vozil v Ljubljani in število parkirnih mest naraščata, pri tem ne gre za enakomerno rast. V luči prometne strategije si ljubljanska mestna občina namreč prizadeva upoštevati trajnostne usmeritve, med drugim s spreminjanjem parkirnih mest v mesta za električna vozila.
Cilj prometne politike je obenem razbremeniti mestno središče avtomobilskega prometa. Eden izmed ukrepov je vzpostavitev sistema parkirišč P+R (parkiraj in se pelji) ob mestnih vpadnicah z namenom zmanjšanja avtomobilov v mestnem središču. ''Vzpostavili smo že šest takšnih parkirišč, trenutno zaključujemo sedmega ob Letališki cesti in urejamo osmega v Polju pri trgovini Hofer. Glede na zasedenost parkirišč tipa P+R menimo, da sta najbolj k zmanjšanju obremenitve cest pripomogli parkirišči Dolgi most in Barje, ki sta med vsemi najbolj zasedeni,'' še izpostavljajo na MOL.
mesto se širi, gor dol, levo desno, vsi pa z avtomobilom do vsake lukne ... res ste bogi žabarji ... …
Kot ljubljančan podpiram širjenje parkirne cone. Ker to da prideš sedaj domov in na tvojem prkirišču margoli avtomobilov, ki niso …
Predlagam vinjeto za v MOL. Oz posebne pasove za avtobus od obvoznice. poseben pas z avtobus lahko koristi tudi avto …