Točka preloma: kitajski avtomobil je prvi na evropskem trgu

Foto: BYD BYD atto 3 Foto: BYD BYD atto 3 Foto: BYD BYD atto 3 Foto: BYD BYD atto 3 Foto: BYD BYD atto 3 Foto: BYD BYD atto 3 Foto: BYD BYD atto 3 Foto: BYD BYD atto 3
Na Švedskem je prišlo do določene prelomne točke, saj se je kitajski avtomobil prvič uvrstil na prvo mesto v prodaji električnih vozil.
Oglej si celoten članek

A to ni vse. Kitajski električni križanec BYD atto 3 ni postal le najbolje prodajani električni avtomobil, ampak se je uvrstil tudi na drugo mesto v prodaji novih avtomobilov nasploh. Pred njim je namreč le volvo XC60.

Foto: BYD BYD atto 3

BYD sicer v Evropi ni več neznana znamka, saj v nekaterih državah že nekaj časa prodaja avtomobile, kot so atto 3, han, tang, seal in dolphin EV. Do zdaj je prodrl tudi na zelo ugledne evropske trge, med katerimi so tudi Norveška, Švedska, Danska, Velika Britanija, Francija, Nemčija, Nizozemska, Belgija, Avstrija in Španija. V Evropi načrtuje tudi gradnjo nove tovarne, ki jo bodo verjetno postavili v Nemčiji, možno pa je, da bodo zgradili celo dve tovarni.

Pri njegovem uspehu na trgu igra pomembno vlogo določena posebnost trga električnih vozil. Ljudje, ki kupujejo električna vozila, namreč niso čustveno povezani z določenimi znamkami, kot to velja za avtomobile z motorji z notranjim zgorevanjem. Kitajski proizvajalci jim pridejo nasproti tudi s tem, ko ponujajo solidno oblikovane in izdelane avtomobile za ugodno ceno.

Foto: BYD BYD atto 3

Primer uspeha je seveda BYD atto 3, ki mu je prvemu uspelo, da se je v katerikoli evropski državi uvrstil v sam vrh prodaje. Na Švedskem so prodali 721 avtomobilov, kar je dvakrat toliko, kot je bilo prodanih tesel Y. Za 11 primerkov je prehitel tudi VW ID.4, za skoraj dvakrat pa tudi škodo enyaq iV in BMW i4.

BYD je atto 3 razvil na povsem novi platformi, ki jo imenujejo e-Platform 3.0. Ta vključuje toplotno črpalko, v njenem središču pa je pogonski sklop, v katerem so integrirani elektromotor, konverter, nadzorna elektronika in polnilnik baterij. Tudi baterije so plod lastnega razvoja in omogočajo do 420 kilometrov dosega.

Foto: BYD BYD atto 3

Za avtomobil s tehniko na zelo visoki ravni BYD na Švedskem zahteva 445.000 švedskih kron, kar je približno 38.156 evrov. Za primerjavo povejmo, da se cene za tesla model Y začnejo nekje pri 48.000 evrih. BYD-ova ponudba je torej zelo solidna in ni izključeno, da bo v naslednjih mesecih osvojil še kateri drugi evropski trg. Predvsem pa je njegov uspeh na Švedskem resno opozorilo za tradicionalne evropske znamke.

BYD je sicer že zdaj največji proizvajalec elektrificiranih avtomobilov in eden največjih proizvajalcev baterij na svetu. Lahko se torej zgodi, da bo tudi zares uresničil svoj slogan "Build Your Dreams", ki se je ob njegovi uvedbi zdel utopičen, danes pa je že zelo resničen.

dezurni@styria-media.si

Foto: BYD BYD atto 3

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 6

  • 15:30 16. Avgust 2023.

    drugo leto, ko bo po novem obračun elektrike in bo 7 tarifnih razredov in še mal lestvic, boste pa cel …

  • 10:26 16. Avgust 2023.

    Vse na elektriko to je prisilna uvedba nadzora nad družbo in ne ekologija. Vsi argumenti, ki jih navajajo s prehodom …

  • 09:00 16. Avgust 2023.

    Žal bo najbolj viden učinek tega zelenega natega, da bo v nekaj letih elektrika za gospodinjstva trikrat dražja kot je …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.