To so trenutno najmočnejši tovornjaki na naših cestah

Foto: Ford Ford F-MAX Foto: Renault Trucks Renault T Foto: Renault Trucks Renault T Foto: DAF DAF XF Foto: IVECO IVECO Foto: Mercedes Mercedes Actros Foto: Volvo Trucks Volvo tovornjak vlačilec Foto: Scania Scania
Pri številki 500 (konjev) se šele zares začne govoriti o močnih tovornjakih. Eden pa zasenči vse ostale.
Oglej si celoten članek

Moderni težki tovornjaki niso nič manj napredni od modernih avtomobilov. Nasprotno, marsikateri "trik" proizvajalci prej uporabijo v tovrstnih komercialnih vozilih in šele kasneje preidejo v potniška. 

Ko je govora o moči, potem na cesti pri tovornjakih za težke tovore največkrat vidimo izvedenke z nekje med 300 in 370 kilovati moči (400 do 500 KM). Obstajajo pa naročniki, ki potrebujejo veliko več in to še zdaleč ne le zaradi prestiža. Različna podjetja s področja težkega gradbeništva, izrednih prevozov ali mednarodne špedicije težkih tovorov takrat posežejo po enem od spodaj navednih vlačilcev, ki so na cenikih znamk v tem trenutku. Praviloma vse ženejo šestvaljni dizli s prostorninami med 12,8 in dobrimi 16 litri, le v enem tovornjaku ostaja modernim okoljskim standardom prilagojeni V8.

Čeprav uradni regulatorji za meroslovje tega niso veseli, v svetu tovornjakov vsi govorijo o "konjskih močeh" in ne o kilovatih. Zato imajo vsi tovornjaki v svojih oznakah številko, ki nakazuje na moč motorja v "konjih".

Za vsako znamko smo upoštevali njen najmočnejši model, čeprav ima nekaj proizvajalcev v kategoriji 500+ po več kandidatov.

8. FORD F-MAX 500

Foto: Ford Tovornjak

Sveži izzivalec evropskim težkokategornikom prihaja iz Forda. Da so na pravi poti, dokazuje naziv Evropski tovornjak leta za leto 2019. Motor ima 12,8 litra, poleg moči 367 kW (500 KM) je bistven še podatek o navoru, ki ga je največ 2.500 pri 1.000 do 1.400 vrtljajih.

7. RENAULT T 520

Foto: Renault Trucks Renault T

Galski paradni petelin konj uporablja 12,8-litrski motor s 382 kW (520 KM) in največjim navorom 2.550 Nm od 1.100 vrtljajev dalje.

6.  DAF XF 530

Foto: DAF Tovornjak

Nizozemski vlečni stroj poganja ameriški motor Paccar MX-13 s prostornino 12,9 litra, ki zmore 390 kW (530 KM). Največji navor je 2.600 Nm v območju med 1.000 in 1.425 vrtljaji. 

5. IVECO S-WAY 570

Foto: IVECO Tovornjak

Italijanski lepotec zadnje generacije ima prav tako 12,9-litrski motor. Njegova moč je 420 kW (570 KM) med 1.000 in 1.600 vrtljaji.

4. MERCEDES ACTROS 1863

Foto: Mercedes Tovornjak

Zvezdnik iz Stuttgarta z digitalnimi ogledali ima trenutno v svoji najmočnejši različici oznako 63 - 460 kW oziroma 625 KM iz 15,6-litrskega motorja. Ta zagotavlja 3.000 Nm navora pri 1.100 vrtljajih.

3. MAN TGX 18.640

Foto: MAN MAN tovornjak

München odgovarja z rjovenjem leva, ki iz 15,25 litra iztisne 400 kW (640 KM). Polni navor 3.000 Nm zagrize v asfalt že pri izredno nizkih 930 vrtljajih.

2. VOLVO FH 16 750

Foto: Volvo Trucks Tovornjak

Skandinavski lepi viking je od znotraj prava zver. Do lanskega leta je nosil krono najmočnejšega serijskega tovornjaka na svetu. Njegov 16,1-litrski šestvaljnik je uspešno nadomestil upokojeni znamkin osemvaljnik, saj zmore kar 552 kW (750 KM) moči in 3.550 Nm navora. Ta se na polno razbesni med 1.050 in 1.400 vrtljaji.

1. SCANIA 770 S

Foto: Scania Tovornjak

Kraljica cestnih kraljev! Na najmočnejšem serijskem tovornjaku v tem trenutku je upodobljen nordijski grifon. Scania 770 S ima v najmočnejši različici svojega znamenitega V8 motorja po novem kar 566 kW (770 KM). 16,4-litrski motor pa je tudi prava blagajna navora, tega je kar 3.700 Nm, na razpolago je v območju med 1.000 in 1.450 vrtljaji. 

Prihaja nekaj še močnejšega

Evropa torej v tem trenutku vlada trgu serijskih tovornjakov, kar se tiče moči. Po ameriških cestah vozita luksuzna sorodnika kenworth W990 in peterbilt 389 (oba koncern Paccar), ki pa ne presegata meje 440 kW (600 KM). Vse naj bi na glavo postavil prihod Teslinega električnega tovornjaka semi. Že (pre)dolgo napovedani šestkolesni vlačilec napoveduje uporabo štirih električnih motorjev, ki naj bi v najmočnejši različici skupaj zmogli neverjetnih 735 kW (1.000 KM).

Kaj bo to pomenilo na cesti, pove napoved, da bo tovornjak hitrost z mesta do 96 km/h dosegel v okoli petih sekundah - približno na ravni renault megana RS. Tudi polno naložen bo pri potovalni hitrosti že v okoli 20 sekundah. Podatka o navoru še ni. V ZDA naj bi prve dobave stekle še letos. 

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 21:27 6. Maj 2021.

    In vse kar bo lahko od tovora peljalo Ameriško TESLO bodo baterije. Bravo ste pa Maistri Bistvo tovornjaka je kapaciteta …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.