To je skrivnost novega dusterja

Foto: MatijaJanežič
Foto: MatijaJanežič
Dacijin glavni oblikovalec nam je povedal, kaj meni o novem dusterju in delu pri romunski avtomobilski znamki.
Oglej si celoten članek

Dacia je s tretjo generacijo dacia dusterja oblikovno precej oddaljila od predhodnika in ga povsem uskladila z novo identiteto znamke. S šefom Daciinega oblikovanja, francoskim oblikovalcem Davidom Durandom smo se pogovarjali o tem, kaj je oblikovalce vodilo pri oblikovanju dusterja in kaj mu pomeni delo pri Daciji.

Foto: MatijaJanežič dacia duster 3. generacija

Novi dacia duster se na videz precej razlikuje od svojega predhodnika, bolj kot se je duster druge generacije razlikoval od dusterja prve generacije. Kako drugačen je duster z oblikovalskega vidika v primerjavi s prvim in drugim?

Na prehodu med prvo in drugo generacijo smo dacia duster zares hoteli ohraniti prepoznavnega, zato smo se ga lotili z bolj ali manj enakim z enakim oblikovalskim pristopom, v tretji generaciji smo se veliko bolj oddaljili od obeh prejšnjih generacij. Duster je zato res nastal v okviru nove Daciine identitete, z novim logotipom. Pomembno nam je bilo, da s tretjo generacijo naredimo veliko korak  v novo smer, zato smo na njem preoblikovali praktično vse.

Ohranili smo sicer dimenzije avta, saj so dosedanji kupci zelo cenili kombinacijo kompaktnih zunanjih  mer in prostornosti. Vendar pa smo veliko spremenili pri dizajnu avtomobila. Pokrov motorja je bolj horizontalen, ramensko linijo smo postavili više, zelo smo optimizirali aerodinamiko, saj smo tako lahko zagotovilo ugodno porabo goriva in nizke emisije ogljikovega dioksida, ki so danes na trgu ključne. Streho smo zato znižali za deset milimetrov, na poziciji zadnjega spojlerja pa je v primerjavi s prejšnjim dusterjem nižja celo več kot petdeset milimetrov. Ob tem pa smo, po zaslugi platforme CMF-B, ohranili enako prostornost in praktičnost potniške kabine. Prostora za glave je skoraj enako, več prostora je za kolena potnikov, večji pa je tudi prtljažnik.

Foto: MatijaJanežič dacia duster 3. generacija

Dusterja smo preoblikovali predvsem s pomočjo uporabe zelo preprostih a napetih in konstruktivnih površin, ki so mu dale zelo robusten videz. Izstopa denimo skulpturiran pokrov motorja, ki je grafično dobro oblikovan, potem je tu še prednji del z masko, ki malce spominja na prejšnjo generacijo, a je še bolj prepoznaven. Novega dusterja gotovo prepoznate že od daleč. Vpeljali smo zelo napeto vzdolžno linijo s površinami, ki dusterja delajo robustnega in močnega. Seveda smo ga tudi izdatno zaščitili z zaščitno plastiko, ki kontrastno izstopa iz karoserije.

Tudi notranjost je veliko bolj kot prej usklajena z zunanjostjo. Oblikovalski ekipi za zunanje in notranje oblikovanje sta namreč sedeli skupaj in si veliko izmenjevali mnenja. Zato se lahko duster pohvali z enakim oblikovalskim jezikom zunaj in znotraj.

Duster je efektivno zasnovan na enaki platformi CMF-B kot sandero in jogger. Kaj se je spremenilo, ko ste platformo uporabili na dusterju? Navsezadnje ima štirikolesni pogon.

V oblikovalskem smislu se z novo platformo ni spremenilo tako zelo veliko. Saj so medosna razdalja in zunanje mere avtomobila ostale bolj ali manj enake. Vendar pa je bilo njeno integriranje v avtomobil zanimivo.  Platforma CMF-B v primerjavi s platformo A0, na kateri je zasnovan duster druge generacije, je namreč prinesla veliko novih tehnologij. Ena od njih je denimo hibridni pogonski sklop. Razvit je bil za Renaultovo skupino in je praktično že izplačan, izkazal pa se je tudi za zelo zanesljivega. Mi smo ga le vzeli in uporabili in ni nam ga bilo treba razvijati samim. Za nas je zelo prikladno, da lahko uporabljamo tehnologijo, ki jo je razvila Renaultova skupina, na dacii pa jo uporabimo po dveh ali treh letih, ko so jo kupci že sprejeli.

Foto: MatijaJanežič dacia duster 3. generacija

Pripravili ste tudi nekatere nove "gadgete". Kakšna je dejansko politika za tem?

Ti dodatki so zelo Dacia. S tem imam v mislih, da imamo pametne zamisli, ki so za lastnike dacij zelo uporabne. Takšni so denimo modularni strešni nosilci, ki jih hitro pretvorite v prečke za pritrditev nosilcev za različne zadeve. Zamisel je zelo preprosta, a tudi učinkovita. Namesto da bi kupec moral kupiti še ene prečke, ki bi jih moral pritrditi na vzdolžne nosilce, jih že ima na avtomobilu. Dodatne prečke stanejo kar precej denarja in zanje morate imeti tudi prostor v garaži. V tem primeru smo uporabili nekaj kar je že obstajalo in so kupci naših vozil sprejeli.

To idejo smo nadaljevali tudi s sistemom YouClip, ki je za uporabo zelo preprost. Ta sistem bo sčasoma na voljo v vseh naših modelih. Mogoče ste ga že videli v novem dacia springu. Zanj smo razvili tudi praktične dodatke, ki jih bo mogoče prav tako uporabiti v vseh avtomobilih.

V dusterju ste uporabili tudi alternativne materiale? Kakšne izzive predstavljajo?

Kot prvo naj izpostavim, da so reciklirani materiali pomembni za planet. So pa tudi nekaj, kar smo na naših avtomobilih hoteli imeti. Naša reciklirana plastika, ki jo izdatno uporabljamo, je malo bolj draga od nove plastike. Vendar se nam je zdelo pomembno, da uporabimo čim več reciklirane plastike. Upamo, da se bo v primeru, ko jo bomo uporabili na vseh dacijah, tudi njena cena znižala in se bo izkazala za dobro odločitev. Vendar pa vas ne bom zavajal: smo proizvajalec avtomobilov in naše odločitve so odvisne od marsičesa. Menim pa, da gremo z alternativnimi materiali v pravo smer in to moramo narediti. Začetek je že tu.

Foto: MatijaJanežič dacia duster 3. generacija

Zdaj ste že nekaj časa glavni oblikovalec pri Daciji, prej pa ste delali tudi za druge znamke. Dacia je nizkocenovna znamka. Kako je biti oblikovalec takšne znamke in v čem se delo pri njej razlikuje od drugih znamk?

Najprej naj povem, da imam res rad to znamko. Rad imam tudi "outdoor" tip avtomobilov. Avtomobile torej, ki jih lahko uporabljate povsod, vas jih ni strah opraskati, so funkcionalni in skromen, z njimi pa se lahko brez strahu tudi povsod odpeljete. Dacie vidim bolj kot sredstvo, da počnete stvari, dejavnosti,ne pa kot cilj sam po sebi. To zelo cenim.

Kot oblikovalec pa cenim tudi delo pri tej znamki. Oblikovanje dacij je zelo zahtevno, saj se pri delu srečujemo z veliko omejitvami. Biti morajo namreč razmeroma poceni, o tem pa morajo biti tudi popolnoma uporabni avtomobili. Več omejitev imate kot oblikovalec pri svojem delu, več kreativnosti je potrebne, da rešite izzive. Za oblikovalce je to zelo razburljivo. Zame je zelo pomembno tudi, da na cestah vidim zares veliko naših avtomobilov. To je zares dober občutek  .

Menim tudi, da se ljudje vse bolj in bolj spreminjajo. V začetku je Dacia res bila nizkocenovna znamka. Če niste imeli denarja za "pravi" avtomobil, ste kupili dacio. Do zdaj pa se je to popolnoma spremenilo. Med našimi kupci je veliko ljudi, ki bi si lahko privoščili veliko dražji avtomobil, vendar so se odločili za dacio. Menijo, da avtomobil povsem izpolni njihove želje in več od tega sploh ne potrebujejo. Ne potrebujejo drage dodatne opreme in prestiža. Denar, ki ga  z nakupom dacie prihranijo, pa raje vložijo v stvari, ki so jim pomembnejše: denimo v študij hčerke v tujini, v družinske počitnice ali pa morda v nakup lepega kolesa s karbonskim okvirjem, ki lahko stane celo več od avtomobila. Zato imam zares rad to znamko.

dezurni@styria-media.si

Foto: MatijaJanežič dacia duster 3. generacija

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 13:53 5. Maj 2024.

    Duster=Niva

  • 09:22 5. Maj 2024.

    Za nemce je tale avto zastonj

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.