Največji proizvajelec avtomobilov na svetu Volkswagen in šesti največji Ford (podatki veljajo za 2017) sta ob robu avtosalona v Detroitu tudi formalno napovedala tesno sodelovanje, s katerim želita izkoristiti sinergije na področju razvoja prihodnjih avtomobilov.
Novo zavezništvo bo prvi konkretni sad dalo leta 2022, je napovedal generalni direktor koncerna VW Herbert Diess. Takrat bosta namreč prišla na trg novi generaciji pickupov ford ranger in VW amarok, pri čemer bo Volkswagnov model izdelan na Fordovi platformi. Z naslednjim amarokom imajo pri VW načrt prodaje tudi v ZDA. Amarok in ranger si bosta delila tudi motorje, a je šef Forda Jim Hackett ob tem zatrdil, da bosta oba pickupa ohranila lastni identiteti in marketinški strategiji.
V naslednjem koraku naj bi se sodelovanje izrazilo pri komercialnih vozilih - Ford naj bi prevzel zasnovo in izdelavo večjih kombijev, VW pa manjših, bolj "mestnih" kombijev, poroča Auto Express.
"Smo močni igralci. VW in Ford sta v preteklosti pokazala zmožnosti, da se vedno znova uspešno reinvestirata. Smo tudi regionalno zelo močni - VW je največji na trgu v EU in na Kitajskem, Ford pa v ZDA," je povedal Diess, medtem ko je Hackett pojasnil glavni namen sodelovanja v obliki občutnega znižanja stroškov pri izdelavi prihodnjih vozil. Zavezništvo bo vodeno s strani skupnega komiteja, ki mu bosta predsedovala Diess in Hackett.
Eno od odprtih vprašanj ostajajo osebni avtomobili. Ford si zelo želi, da bi mu pri VW omogočili uporabo nemške MEB platforme, na kateri bo koncern izdeloval vse svoje skorajšnje električne avtomobile. Diess je dejal, da pogajanja o tem še tečejo, da pa bi verjetno dogovor veljal le za Fordova vozila, ki bodo namenjena evropskemu trgu. Družbi bosta sodelovali tudi na področju razvoja avtonomne vožnje.
dezurni@zurnal24.si